Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-10-2022, 17:40   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
Beer Øl-jakt i Tyskland - med Eurowings og SAS

Etter en aldri så liten pandemipause var det på tide sparke i gang blåturene og siden jeg ikke arrangerte så var det en viss spenning på Flytoget opp til OSL, angående hvor vi skulle reise. Men humøret var på topp, og stigende, og etter en aldri så liten oppmøtepils og pizza på Peppes var det klart for svaret vi alle lurte på: Vi skulle til Düsseldorf. Og basert reiser ned ble med Eurowings via Hamburg

Dog hadde vi såpass god tid at vi tok turen innom OSL lounge, da man hjelp av litt cash, smisk og ymse kredittkort fikk en pris der for alle gutta som dro ned litersprisen på øllen under O’Learys nivå

Ute på D-gatene stod D-AEWS å ventet. En snart 6 år gammel A320 som har vært hele karrieren hos Eurowings. Med sete 31C lysende på boardingpasset så ble det bakerste rad og inngang bak



Full

Full maskin (vel et sete ledig) på denne fredagen ned til HAM



Basert på reklamen så burde det da vært mulig å få seg noe kaldt å drikke. Samtidig fikk jeg fremhevet den flotte benplassen



Og ganske riktig…..snart stod det en slik en på bordet mitt



Ellers lite å melde på turen ned til HAM.

Der var det å vente på neste fly, dog var ikke det lenger enn at vi rakk en teknisk, og fikk satt oss på et egnet vannhull

D-AGWG skulle ta oss det korte hoppet ned til DUS. En 15 år gammel A319 som startet sin karriere på Germanwings

Transport til, fra og innen Düsseldorf og DUS foregikk utelukkende med Uber. Unntaket var togturen og trikke. til Gelsenkirchen for å få med seg en Bundesligakamp



Currywurst før kampen


Ellers var det fint høstvær i Düsseldorf og ble mulighet for utepils langs Rhinen flere ganger gjennom helgen








Returen var direkte med SAS og SK819.

Ganske lange køer i sikkerhetskontrollen, så ble vel stående i nærmere 40 minutter. Connect med EI-SIF og dermed A320neo som stod for transporten. Dessverre med en +1,5 times forsinkelse da maskinen hadde vært nede i Frankrike og rotet tidigere på dagen.

Dog ingen bilder og deler av flyturen gikk med til å sove. Flyet var også fullt, såvidt jeg kunne se

Kort rapport, men funket fint å fly via HAM. OSL er og blir blant de mer effektive større flyplassene i Europa. Og Tyskland et et supert land for å dra på guttatur
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurowings med Praha - Oslo Someone Flyforum 3 07-11-2022 07:51
Eurowings med Mallorca-UK ruter Someone Flyforum 0 06-03-2021 08:04
Eurowings med virtual interlining med Norwegian og SunExpress Someone Flyforum 4 03-05-2019 18:07
Endring av groundhandling for SAS i Tyskland? Bizflyer Reiseforum 5 15-12-2009 01:26
Vil du være med på jakt? EB Flyforum 4 28-03-2006 04:14


All times are GMT +2. The time now is 20:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.