![]() |
|
![]() |
#9 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Mälardalsregionen som jag inte riktigt vet hur den definieras (gissar länen Stockholm, Uppsala, Västmanland, Södermanland och Örebro) har ca 3 miljoner invånare och står för ca 35 procent av Sveriges totala BNP. Att näringslivet skulle vara mycket större i Stockholm än Köpenhamn är jag inte så säker på. Båda städerna är så lika i storlek att det snarare är rätt jämt dem emellan. Dock ska fler internationella bolag har regionkontor i Stockholm än övriga nordiska huvudstäder. Och med tanke på att Sverige har fler större företag än något annat nordiskt land är det heller ingen vild gissning att fler multinationella företag har huvudkontor i Stockholm. Tror att det är ett säkrare påstående att säga att Stockholm är ett större finansiellt centrum än Köpenhamn och Skåne. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor om framtiden for lokale flyplasser | LN-HFH | Flyforum | 1 | 20-05-2015 15:50 |
Vil Avinor kreve ADS-B transponder i framtiden | Tjab | Register- og ATC-Forum | 2 | 04-02-2013 00:15 |
Ryanair vant sak i Svensk rett, hvordan skal dette bli i framtiden? | Farmer | Flyforum | 1 | 26-05-2010 17:59 |
Widerøe og framtiden | starwarsfan | Flyforum | 1 | 05-03-2008 18:43 |
Scanair kan gå framtiden trygt i møte... | TG923 | Flyforum | 1 | 13-05-2005 06:50 |