Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 19-08-2019, 09:02   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default SAS til og fra en laaaang ferie i Amerika og omeng.

Nå er ferien over to uker unna så jeg kan skrive om den uten at jeg begynner å sippe og får Blue Moon abstinenser..

Det ble booket en laaaang ferie i år så det ble mye bagasje for fire og en halv uke til fem personer. Som vanlig er det fint lite innspill å få fra de fire andre så jeg er litt alene der jeg sitter og planlegger og booker…

Som vanlig bestemmer jeg meg for å ikke igjen booke SAS Plus da jeg bare syter etterpå men ender opp med samme greiene da disse poengene har gått til hodet mitt og håpet om en kvikk oppgradering. Jeg tror Dragen fremdeles ikke vet at vi kunne kommet mye kjappere ned, utenom EWR med en deilig Lufthansa A380 for ca 16.000 kroner mindre.. Pytt pytt..

Vi forhåndsbooket maxi taxi som er den beste løsningen med fem personer som skal være borte mer enn 2 uker og jeg lærer aldri.. Jeg bruker da den billigste løsningen (Norges Taxi) som skuffer hver eneste gang.. (Jeg er litt som de søte jentene i de amerikanske filmene som drar tilbake til han voldelige med gule solbriller).

Den var booket til klokken 0800, og 08.15 kommer det ett stykk Prius.. Veg blir litt stresset og etter en ganske heftig diskusjon med sentralen hvor de mente at bil nummer to var på vei, men at vi måtte selvfølgelig betale for to taxier da de ikke kunne noe for at de ikke hadde noen maxi ledig.. Jeg får da veldig vibber til noen Seinfeld episoder hvor han må forklare hva reservasjon og forhåndsbooking går ut på..
08.43 var vi avgårde og med årene så blir jeg veldig kort irritert så guttebilen (junior og jeg i Prius nummer 2) briljerte med arabiskkunnskapene våres og savnet nesten ikke jentene.

Innsjekken var kjapp og fin og siste mulighet for oppgradering ble bekreftet at var utelukket… SAS Loungen er som vanlig bedre og bedre og de får gangene i året ungene får spise Nugatti er her.. De flyr rett bort til en av de hyggelige vertene som fort henter faenskapet på bakrommet.

Boardingen på SK 907 (som for øvrig er et herlig flightnummer som er godt å uttale..) blir noe kaotisk da 90% av flyet er Priority og 90% av dem igjen tror ingen andre er det) NB! Disse «bøllene» i dress med gullkort var ikke denne gangen heller de verste.. Men det kan jo være fordi det var juli ��

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	2669
Size:	186.3 KB
ID:	47398   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	2624
Size:	160.0 KB
ID:	47399   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	2624