![]() |
|
![]() |
#1 |
AirBussjåfør
|
![]()
Fant ingen passende tråd (kritikk norwegian lh e.l.) å poste dette. Mod kan eventuelt flytte om det faktisk eksisterer.
Uansett. Reiste for første gang med Norwegian og deres 787-9 i economy på langdistanse denne uken fra FLL til LGW. Kan ikke si jeg er imponert. Nå skal det og sies at jeg ikke er spesielt vandt med economy på longhaul. Reiser stort sett utelukkende SAS Plus, WT+ etc eller Business, men har flydd eco to ganger tidligere. Da med SAS A330 og AirFrance 777. Både SAS og AirFrance var forholdsvis greie. Grunnen til at jeg valgte Norwegian denne gangen var at de var det eneste som var å oppdrive på få dagers varsel. Var så lite fristet til å fly Norwegian at jeg sjekket med SAS voksen, ungdom og poeng fra alle destinasjonene de flyr fra i USA. Men neida, ingenting tilgjengelig. Så etter å ha bladd opp 3 laken for å fly KjosLinern over atlantern, satte jeg kursen til Fort Lauderdale. Ankom i god tid, ca 2 timer før avgang. Himla lang kø i innsjekk og ingen selvbetjent bagdrop. Kun 3 frøkner som sjekket inn per skranke. Etter sikkerhetskontrollen var de fleste utsalgsstedene i ferd med å stenge, men rakk akkurat å kjøpe med en flaske vann og en burger fra SteaknShake for absolutt alt stengte. Boarding tok forfeeeerdelig lang tid. Totalt uorganisert og vi ble boardet 30 minutter etter oppsatt rutetid. Omsider ombord plassert i sete 27E (midtsete ved nødutgang) mellom en halvfeit brite og ei kjerring som hosta konstant , kunne jeg konstatere at det ikke var noen ordinær velkomst. Ingen pledd/pute, ingen earplugs, ingen flaske med vann. Nada. Kun et smalt plastikkaktig sete som sto med seteryggen 90 grader rett opp. Jeg er 190 og 80kg, men allikevel følte jeg meg skvist. Før avgang ble det selvfølgelig kjørt propaganda av Kjosern på skjermene med hvor fantastisk KjosLinern er: mindre utslipp, større vinduer og ikke minst lavere kabinhøyde som skal minske jetlag osv osv. Totalt bullshit i mine øyne. Men tilbake til det senere. Etter ca drøye 1 1/2 time kom endelig det flotte "nice and tasty" måltidet Norwegian skryter sånn av i bestillingsprosessen på norwegian.no. Rett og slett en vits: var en knøttliten pappboks på størrelse med et penal. Oppi her kunne man "kose" seg med forrett bestående av ca 4 skjeer risaktig salat. Deretter, om man enda ikke var mett, kunne man sette tennene i hovedretten som var et par gafler med pasta og 3 små biffklumper. Desserten var enda mer latterlig, en sjokolademoussekake (som dog skal sies smakte) servert i det som lignet på et shotteglass. Til maten kunne man også velge mellom diverse alkoholfrie varer. Uansett hva hva man valgte fikk man kun ett glass. Bestilte vann i håp om å få en flaske, men neida; også her var det glass. Maten måtte selvfølgelig spises med armene skvist tett inntil kroppen pga elendig plass. Etter de hadde servert kabinen var det ikke tilbud om ytterligere påfyll. Kun innsamling av søppel før personalet forsvant bak i galley og skravlet/sov. Etter ca 4 av 9 timer tenkte jeg at nå vil jeg heller at flyet skulle stupe med nesen ned i atlanteren enn å gå gjennom 5 timer til med tortur. Satt helt forjævlig i setet, og klarte ikke finne noen som helst behagelig stilling. Resultatet ble da at man heller gikk rundt for å strekke på kroppen, samt at man tok noen turer på toalettet for å faktisk sitte behagelig. Da man endelig begynte å se lyset i tunnelen av turen kom frokostserveringen. Her gjaldt samme regle, kun ett glass drikke samt en papppose hvor man fikk en knøttliten baguette som minnet mer om gummi. Etter 3 biter måtte jeg bare kaste hele greia, til tross for at jeg var ekstremt sulten. Dehydrert var jeg ikke da jeg heldigvis ved en tilfeldighet hadde fått kjøpt med en stor vannflaske før avgang. Utover ovennevnte, vil jeg også få si at kabinpersonalet var totalt fraværende og meget lite serviceinnstilte. Fikk nesten kjeft da man ga fra seg søppel og var til noen som helst bry. Totalt sett er dette min verste opplevelse i luften noen sinne! Punktum. I forbindelse med at jeg har bodd i USA et par år nå har det blitt mye reising fram og tilbake til Norge, men har aldri opplevd lignende. Servicen var elendig. Setet var forferdelig, og jeg merket absolutt ingenting til jetlag propagandaen til Kjos. Var faktisk så utkjørt etter turen at jeg måtte bruke 2 dager på å få kroppen til å fungere igjen. Dette har aldri skjedd før uansett hvor langt jeg har reist. At folk orker å gå gjennom slik tortur er utenfor min fatteevne ![]() Nå kan det selvfølgelig hende at jeg er blitt ganske vandt med economy plus og høyere klasser, men kan ikke huske det var så ille hverken på SAS GO eller AirFrance Eco. Skjønner selvfølgelig at Norwegian er lavkost og at man må betale for ekstra snacks osv, men det får da være måte på. Er det så mye å be om en flaske vann eller et pledd om man fryser???? Norwegian er etter det jeg har sett ikke så fryktelig mye billigere enn mange andre selskaper. Har flydd med både SAS og KLM på langdistanse for priser nede i 3000 t/r Norge-Østkysten. Og da er det skikkelig service! Dette ble deffinitivt min aller siste tur med Norwegian LH. Tar heller lasteskip neste gang om det ikke skulle finnes flybilletter med andre selskap. Sikkert mange som synes det er flott med store vinduer osv, men som sagt, jeg er mer opptatt av grei komfort og god service. Mulig andre kjøper propagandaen til Kjos? Last edited by CaptainMorgan; 29-04-2017 at 05:16. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Søker Norwegian 787-8 | Iberworld | Samlerhjørnet | 0 | 02-12-2018 19:20 |
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 | LN-CGJ | Flyforum | 4 | 28-08-2015 22:13 |
Norwegian 787 3. desember | Behaz | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-11-2013 01:19 |
787-9 till Norwegian? | L-1011 | Småprat | 0 | 18-10-2013 12:26 |
Norwegian 787 interiørbilder | _volcom_ | Bilder & foto | 39 | 18-07-2013 21:08 |