![]() |
|
![]() |
#1 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Noen ganger lurer jeg på hva jeg holder på med. Samtidig syns jeg det er så inderlig kjekt (eller som vi i Stavanger sier: "løye") å reise at jeg bare lar alle "at du gidder", "nå må du slutte" osv. dabbe av meg som om de ikke ble sagt. Jeg syns det er kjekt å reise til nye steder/opplevelser, oppleve nye mennesker og se igjen bekjente, gjøre selve reisen til en opplevelse - og hvis jeg klarer - stå på ski i samme slengen. Sistnevnte klarte jeg ikke på denne turen, og det er forsåvidt greit når jeg tenker tilbake.
Turen foregikk siste halvdel september 2013, og 16 dager ut i første halvdel av oktober. Ikke en særlig lang tur tidsmessig, dog svært opplevelsesrik. Det endte med 13 flights, 42 770km, 8 nye flyplasser, 2 nye flyselskap og 1 ny flytype - og mange morsomme følelser underveis. Blant annet var jeg temmlig møkka lei av å være i nærheten av en flyplass når jeg kom frem til SIN, mer om det senere. Jeg har ment å skrive en Trip Report om denne turen lenge, da jeg har tatt flere bilder til deres fornøyelse, bl.a. tar jeg aldri bilder av mat på fly ellers ![]() Jeg er ganske forskjellig fra folk flest når det gjelder fly, pris betyr lite og jeg prioriterer routing/flyselskap og flytype. Dermed endte jeg med følgende rute: OSL-ARN-"SVG"-CPH-IST-MLE-CMB-SIN-EWR-CLT-ATL-PHX-SEA-FRA-OSL som på et kart ser litt rart ut: ![]() Målet med turen var først å være med venner på en festival i ATL, samtidig som jeg ønsket å fly verdens lengste kommersielle flyrute (som nå er lagt ned), prøve A340-500, og prøve å besøke noen venner i SEA/YVR-området. Etter mye frem og tilbake lot alt dette seg ordne, og i tillegg fikk man flydd litt MD80 og sett en Concorde! Let's get flying! Flight #1 av 13: 20. september 2013 Oslo (OSL) – Stockholm (ARN) SAS (SK7001): 1000-1100 MD-81/82, SE-DMB Sete 20E (MIDTEN?!), Economy Class Noen vil allerede nå gjenkjenne denne flighten, da flere gode venner her inne var med på tur. Denne turen finnes det flere trip reports fra, som også er morsomme å lese i ettertid. Ingenting som taler for priority på denne flighten… ![]() …heldigvis var det flere godt bereiste som vet hvordan man oppfører seg ![]() ![]() Vi kom oss inn i lougen, selv med denne charter flighten, og etter en liten stund ble det boarding: ![]() Boarding så helt vanlig ut fra vår vinkel… ![]() … mens utenfra så det slik ut (jeg husker ikke helt hvem som tok dette bildet, jeg syns det var kjempe tøft og all creds til den det var)! ![]() Det samme gjaldt "vaskingen" av flyet, innvendig så det litt rart ut… ![]() … og utenfra ganske episk! Man følte seg litt som en kjendis ![]() ![]() Det eneste negative med denne og neste flight var at jeg tildels ødla min setestatistikk (firstworldproblem), ettersom jeg ble plassert i midten. Vinduplass er tingen! Flyet var dekket og det var fantastisk stemning! ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A340-500 over Norge i natt | KnutW | Register- og ATC-Forum | 5 | 09-08-2017 15:31 |
OSL 18/11: Siste SAS MD80 og 737-500 | LN-MOW | Spotteralerts | 5 | 18-11-2014 21:27 |
Thai A340-500 | Fysikeren | Småprat | 22 | 10-01-2012 21:44 |
MD80 SAS 1:500? | B767 | Samlerhjørnet | 1 | 09-01-2011 13:53 |
A340-300 og a340-500 | svgspotter | Flyteknisk forum | 3 | 14-11-2009 09:58 |