Endelig er vi på
EKRK for å skifte ut radioen på LN-ALE. Under landing på
EKTS fikk vi bird strike i hjulkåpene på flyet i 80 kt rett før landing.Ingen skade på flyet. måken var fortumlet mens vi backtracket to parking. men den var død mens airmarchal kjørte bort etter på og fjernet fuglen. Asfalt er populært for måker å varme beina på er en forklaring på hvorfor de er der. Etter 0:30 min. fuel stopp og matpause flyr vi videre til
EKRK.Vi flyr sydøstover mot Vesthimmerland flystripe og Hobro og krysser motorveien og følger den ned til Århus, vi flyr VFR og det er greit å ha sikre lande merker på vei nedover under dårlige sikt forhold og i 500 foot. Vi ungår kontrolert luftrom. Været spreker opp rund Århus så er
DCT EKRK. Håper flyet er klart i morgen. skal være enkelt arbeid. Vi har planer om å besøke Flygvapen museet i Linkøping. Skal se om det går an å lande på Malmen AFB F17 der er museet plasert, eller på Saab Lindkøping sin flyglats. vis negativt svar tar vi Norrkøping, en kort tog reise unna. Etter på tar vi en ny plass i Sverige og en tur til Kjeller. har dessvere ikke med ett kamera som vanlig