![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg var inne og så på seat map på delta.com for ruten fra CPH til ATL på noen utvalgte datoer i sommer. Må si det var imponerende. Det var svært få plasser igjen. Bare noen slengere av noen ledige midtseter. Flyet var jo ganske stort også. Ble ganske overrasket. Hadde aldri trodd det var noe marked for en direkterute til Atlanta. Var også inne på continental.com og sjekket den nye ruten fra CPH til EWR. Også der var det en del fylt opp, men der var det også på en del datoer ganske mye ledig. På noen avganger var ingen av de 12-14 bakerste radene fylt opp.
Jeg var helt sikker på at disse nye rutene kom til å gå dårlig. Hvis så ikke er tilfelle har jeg tatt skikkelig feil. Jeg skjønner fremdeles ikke hvor man henter passasjerer fra. SAS har fortsatt sine flyvninger til NY, Washington, Chichago og Seattle. Markedet til USA fra Kastrup kan jo ikke være uuttømmelig. Og en del må vel fly via f eks AMS og LHR ettersom både BA og KLM har 6 dgl flighter fra København. Men hovedsaken jeg oppdaget var altså at hvis Delta fikk fylt flyene sine så mye som det så ut for på mine stikkprøver er det meget bra belegg til Atlanta.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,116
|
![]()
Atlanta er vel blant de største (kanskje den største?) flyplassen i USA. Dermed vil ATL være et bra knutepunkt for de som velger hub i USA istedet for i Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,300
|
![]()
Noen som vet tallene for USAirways sin nye rute fra ARN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Delta selv regner med en gennemsnitlig load faktor for CPH-ruten på omkring 80%.
Der er flere faktorer til at DL og CO kan fylde flyene fra CPH: *) Stigende turisttrafik fra DK (Skandinavien) til USA. *) Stigende turisttrafik fra USA til DK (Skandinavien) *) Københavns betydning som krydstogt destination er markant stigende (mange amerikanske gæster på disse) *) København er en af de førende konference-byer i verden (også mange amerikanske gæster i den forbindelse) *) Både DL og CO benytter hubs i USA og giver derved et stort marked adgang til CPH-ruterne. Det samme den anden vej - ikke mange danskere der benytter DL som har ATL som slutdestination. *) Betydelig markedsføring af de nye ruter i DK - tror efterhånden mange ikke flyinteresserede danskere er klar over, at to nye amerikanske selskaber har startet direkte flyvninger fra CPH til USA.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,300
|
![]()
Skal vel ikke se bort i fra at god pris også spiller en viktig rolle for å fylle opp flyene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Både CPH og ATL er store transfer-flyplasser så at det fylles opp der er egentlig ikke så rart.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
ATL er verdens travleste lufthavn og du kan naa omtrenst hver lille avkrok i Syden og mesteparten av resten av USA fra CPH med kun en mellomlanding ... Perfekt hvis du f.eks. skal til Florida, Texas eller California - bare for aa nevne kanskje de tre mest populasere transferstatene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
Syden=Deep South=Soerstatene ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]() Quote:
Naa er det ogsaa mye som har endret seg paa salgsfronten. Mer og mer selges online via nettbyraaer og egen website, saa mange av de som ser etter tilbudet finner det selv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]() Quote:
Apropå annonser. US Airways verkar inte ha lagt några större resurser på att göra reklam för sin nya linje här i Stockholm. Inte vad jag har kunnat se i alla fall. Möjligt att jag läser fel tidningar och rör mig i fel forum... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]()
Det samme gjelder CO i Edinburgh. Eneste stedet jeg har sett reklame for EWR ruten deres er på flyplassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinter reduksjoner fra CPH til USA | MartinL | Flyforum | 1 | 03-10-2008 12:21 |
DC8 ruter CPH via BGO til USA på 70 tallet | LN-HAT | Flyforum | 6 | 06-11-2005 17:21 |