![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
*A-flyer
|
![]()
Ruten OSL-VDB (markedsført av Air Noway, operert av North Flying) blir trolig lagt ned, dersom regjeringen får gjennomslag for dette i statsbudsjettet for 2015.
Quote:
***** LN-RJJ ***** Last edited by Discus; 08-10-2014 at 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor mange flyvninger og seter er dette snakk om pr uke, og ikke minst hvor mye subsidieres pr pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er vel 11 flyvninger per uke i hver retning, 2 ganger t/r paa hverdager og en t/r paa soendager, altsaa 22 ukentlige flyvninger. Litt googling tilsier at subsidier per sete ligger paa 4000-5000 kr. Jeg vet ikke hvilke positive ringvirkninger denne ruten har for Valdres, men at det er dyrt for staten er det vel lite tvil om.
http://www.vg.no/forbruker/reise/rei...ei/a/10021992/
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeg leste at det i snitt var 3 passasjerer per avgang.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Katastrofenyhet for reiselivet??? Må være ekstremt få turister i Valdres om det er flyet de pleier å ta...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Her er omtalen i budsjettet:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Grunnen til den kommentaren frå Hovi, er att det er jobba for charter til Leirin som i vinter kjem frå London/Dusseldorf og dei flya er ganske fulle. Dei kan no bli borte om flyruta/flyplassen blir lagt ned.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Om flyruta blir lagt ned, neppe. Om flyplassen blir lagt ned - ja. Men kan jo kommunen eller næringslivet kjøpe seg en lite brukt flyplass billig.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Syns ikkje det var så galt frå London i fjor vinter, og var bra med bestillingar ganske tidleg for denna sesongen høyrde eg frå England iallefall Men du har jo rett att veit aldri korleis det blir i framtida. Quote:
Korleis kan han væra så sikker på att Cecilie sitter på rette opplysningar om det..
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Avinors statistikk. I juni var det 247 passasjerer på 88 innenlands flybevegelser. Det skulle gi ca 2.8 passasjerer per flyvning ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
[QUOTE=Skyliner;961701]Får håpe på det beste for flyruta og flyplassen
Sitter du på opplysninger som gjer att du kan trekke dei konklusjonen, væra så negativ? Syns ikkje det var så galt frå London i fjor vinter, og var bra med bestillingar ganske tidleg for denna sesongen høyrde eg frå England iallefall Men du har jo rett att veit aldri korleis det blir i framtida.[QUOTE] Nå har jeg ikke konkludert, men Hovi har konkludert med at forslaget et en katastrofe for distriktet! Som jeg skriver, hvis så får man se hvor mange passasjerer disse charterene genererer og hvor mye det blir av det. Er behovet og pågangen stor, så ligger jo fortsatt flyplassen der. Ser ikke hvorfor AS Norge skal finansiere transport for 3000pax til 10millioner kroner! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg leste det "ett sted" tidligere i dag, og dette stedet var regjeringen.no som FlightDeck linket til i post #6
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Altså, transportøkonomisk så er det jo ganske utrolig at denne ruten har vært aktiv. Et kjapt google maps søk sier at det tar 2 t 38 min å kjøre fra Oslo sentrum til Fagernes.
Fly Oslo-Fagernes: Tog Oslo S-OSL: 20 min Innsjekkingsprosedyrer, komme seg til gate: 20 min (for å ta litt i...?) Flytid: 20 min (...?) Ankomstprosedyrer: 10-15 min Kjøre fra Leirin til Fagernes: 15 min Totalt: ca 1 t 30 min Disse subsidiene dekker da en forkortet reisetid på 68 minutter... Hjelpes.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Går helt fint å fly til Gardermoen og ta bussen derfra. Det de lokale gjør!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den statsstøtten som gies her er vel større en hele ommsetningen til Valdresekspressen. MAO kunne alle på Valdresekspressen kjørt gratis for disse pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så løysinga di er å sende alt å alle via Gardermoen/Oslo, legge ned alt som dere trur og som i deres øyne ikkje ser lønnsomt ut utanfor Oslo. Å knabbe mest mulig til dere på bekostning av distrikta.
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Det får nå være måte på penger ut av vinduet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Vil det være negativt for reiseæringen: ja, selvsagt. Men man kan ikke komme her og kalle det en katastrofe. Så viktig er ikke de hånfullene med charterfly gjennom vintersesongen Quote:
Quote:
For næringslivet i Valdres er det langt mer viktig at de nå har åpnet nesten hele den nye strekningen Fønhus-Bagn (gjennstår en liten tunnell som er klar til jul for det siste strekket), og at det i statsbudsjettet er foreslått og bruke 160 mnok på og komme igang anleggsarbeidet på den nye tunnellen opp bakkene fra Bagn til Aurdal, som vel er E16s dårligste strekning. Ja, selv at det nå er foreslått og bruke rundt en halv mrd på og komme videre med E16 gjennom Sandvika er viktigere |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa med non-stop KUL, tilbake til CGK, legger ned SGN -> Legges ned igjen | Someone | Flyforum | 4 | 17-12-2015 11:23 |
Air France starter direkterute SVG-CDG -> Legges ned Okt 2015 | Andre1980 | Flyforum | 53 | 16-06-2015 14:04 |
Oskarshamn Flygplats legges trolig ned | Trdfly | Flyforum | 0 | 21-03-2014 22:38 |
Hypotetisk; Hva skjer med bonusreise om ruten legges ned? | Fnate | Reiseforum | 13 | 17-07-2012 11:53 |
kveldsrute mellom Oslo og Alta legges ned på fredager. | Nja | Flyforum | 0 | 13-11-2008 12:59 |