Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2014, 12:51   #1
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Fikk på tampen av 2013 spørsmål fra en kollega i DY om jeg ikke skulle være med til New York en kjapp tur i Januar, jeg var ikke snauere enn å bare slenge ut et "Ja!" og deretter ikke tenke så mye mer over det før det noen uker senere tikket inn en reiseref. og dato på iPhonen!

21JAN14
OSL-JFK
DY7001
B787-8

Med avgang 18:00 kunne jeg egentlig ha jobbet på avreisedagen, men valgte uansett å ta fri så man kunne få pakket det "lille" man trenger på en 3-dagers i New York. Planen var egentlig å treffe JFK-handling til middag og snakke litt business, men været satt vel en stopper for dette - mer om det litt senere.
Sov til man våknet, fikk pakket ferdig og var på OSL 16:30 - fordelen med å jobbe i bransjen er at man til en hver tid har full kontroll på seating, booking, forsinkelser, grunnen til forsinkelsen, crew osv osv. Uansett, vi møttes i avgangshallen og jeg fikk våre kjære Supervisor på checkin til å ordne biffen!



EI-LNC var forventet litt sent inn fra BKK og hadde estimert ankomst på Gardermoen 17:15 og i den forbindelse var ny ETDJFK satt til 18:45. Vi endte opp med å "jobbe" litt videre på kontoret til min kollega på DY sitt crewrom på OSL før vi tuslet nedover og hamstret FREIA Melkesjokolade og Troll til våre kollegaer på JFK. Det ble litt venting på G53 da det var fullt kjør med DY til LGW, TK til IST, BA til LHR og DU til JFK - orket ikke stå i kø så det ble litt inntak av væske i baren på non-schengen mens Ola Dunk m/følge stod å trampet i fisketanken. Vel ombord skulle det vise seg å stemme det crewlisten sa, det var ikke én RapaPorn, neither en SiriiPorn ombord - dette var en utsjekksflight for ett par JFK-based crew og oppsettet var et 2/12 crew bestående av Holland/Spania i cockpit og Norge, Sverige, Danmark og USA i kabinen - nå skal det sies at jeg overhodet ikke har noe i mot våre Thailandske venner i kabinen, men siden det var vært så mye snakk om de er det verdt å nevne

Det føles mer enn greit å kunne falle ned i setet som er mer enn godt nok for meg på en drøy 7:30hrs flight, på OSL og G53 boardes det via dør 1 pga. at avstand motor vs gate blir litt i drøyeste laget ved bruk av #2.



Det kommer etterhvert PA fra FD om at været på Østkysten ikke var det beste, det var stiv kuling, kaldt med snøfall og blowing snow - dette hadde resultert i at JFK for øyeblikket var stengt og at selskapene hadde begynt å kansellere samme kveld. Vi derimot hadde slengt på 9000kg ekstra med suppe og var klare for å ligge i holding til ting var på stell
Rett før vi skulle dytte fra brygga ble det oppdaget en feil på den ene stabilisatoren og broa ble så kjørt på, en tekniker kom inn og gjorde litt magic, vips var vi ready to go @ 19:35. Hadde i det lengste håp om at vi kunne takse ned til 01R, men pga. vekt og brøyting ble det taxi hele veien rundt til 01L der vi sang avgårde klokken 19:55.

Stille og rolig avgang som vanlig, det er veldig stille der fremme og det tok ikke mange minuttene før det sa "pling". Vi var kun 8 stk i Premium og det var nesten en kirkehellig stemning der fremme - uansett, det kom så ei tralle med varmmat og valget man fikk nå var chicken or scampi, valget ble Donald!



Det smaker helt greit, har dog aldri vært noe stor fan av flymat og dette får meg heller ikke overbevist. Noe som får meg overbevist er DY sin geniale snackbar, utrolig artig sak der man via IFE lager en order, man kan bestille og lukke/betale eller man kan legge inn varer, få disse levert for så å bestille mer og betale senere på turen. Kjapt, greit og veldig enkelt!



Tiden i FL360 gikk med til å knaske snop å se på Two and a Half Men for så og faktisk sovne ett par timer.



Må bare kjapt vise denne her, har enda ikke etter 3 turer til JFK med Dreamlineren skjønt hvorfor det står New York/Newark Kennedy, men det kan kanskje noen andre svare på



Vi nærmet oss uansett vår destinasjon og det ble fra FD opplyst om at de hadde en rullebane åpen på JFK som nå var ferdig brøytet og alt så greit ut for vår ankomst - vi kunne derfor stryke PHL-divertion og taxi i 4 timer fra listen
Vi landet på 4R 03:45 norsk tid og man skjønte fort at man ville bli stående LENGE å vente på ledig stand, det stod fly overalt på div. ramp entry points og ventet på både de-ice og brøytetog.



Vi endte med å taxe forbi T1, langt nordvestover langs 31L/13R forbi GAT og parkerte kjerra heeelt i enden, har aldri skjønt hvorfor, men regner med at det var for å gjøre plass til brøyting. Etter 50 minutter i standstill takset vi utpå 13R og beveget oss sakte men sikkert nedover før vi åpenbart - en time etter landing - fikk clearence til å parkere på stand 10. Gaten ble kjørt på og vi var av kjerra ganske fort, relativt kjapp gange mot CBP-slusene og ganske morro på vei dit å gå bak noen venninner i 40-årene på sin første tur til New York; '..vi må følge tipset som Anne Lise ga oss, ALDRI få øyekontakt med en neger på gata!'

Overhodet ingen kø i slusene og man kunne så og si spasere rett til skranken, det som var litt både kleint og artig var at i det jeg slenger passet på skranken så kommer vår kollega fra handlingen motsatt vei og hiver opp armen, high fiver og slenger ut av seg "Thomas, how are you man - nice to see you, we'll catch up later man!" - needless to say, Liksom-Sheriff George åpnet ikke kjeften én gang før han sa "have a good one"!

Det ble litt venting på båndet, men vi brukte tiden til å dele litt erfaringer og fikk høre at vår kollega som bor i Queens hadde brukt 1t 50min til jobb i motsetning til 20min til vanlig, vi tok uansett følge med han og endel av besetningen ut mot ankomst og ble som vanlig overfalt av Pirat-Indere som absolutt skal kjøre deg til Manhattan fordi de gule taxi'ene iflg de KUN kjører til Brooklyn, haha for en gjeng med stuter! Vi ga totalt deng, gikk bort til de få yellow-cabs som hadde kommet seg igjennom "stormen" og var på 64th og Columbus Ave etter en drøy time - litt spooky feeling å kjøre igjennom Manhattan ved midnatt, ingen folk, ingen biler!

Våknet dagen derpå, kom oss ut i klarvær og -13 (feels like -24) og gledet oss til å se resultatet av denne "blizzard"-stormen i dagslys:







Det var strålende, men altfor kaldt vær på disse dagene - skal uansett ikke klage på utsikten fra rommet på Empire Hotel:



Vel vel, det kommer en liten notis om returen litt senere!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]

Last edited by Thomas; 27-01-2014 at 12:57.
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 13:03   #2
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,312
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Ser flott ut. Hvor langt ned kan man legge de setene i Norwegian Premium? Helt flatt?

Og hvordan gjorde du det med slik innreise tillatelse greier? Virker som du hadde kort tid på deg. Har aldri vært der, og leser og hører så utrolig mye forskjellig om den prosessen. Har selvfølgelig lyst å dra dit, men finner liksom aldri fasiten. (eller tiden)
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 13:06   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
- uansett, det kom så ei tralle med varmmat og valget man fikk nå var chicken or scampi, valget ble Donald!
Donald? Han er da hverken scampi eller høne ....

Ser frem til resten!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 13:07   #4
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Ser flott ut. Hvor langt ned kan man legge de setene i Norwegian Premium? Helt flatt?

Og hvordan gjorde du det med slik innreise tillatelse greier? Virker som du hadde kort tid på deg. Har aldri vært der, og leser og hører så utrolig mye forskjellig om den prosessen. Har selvfølgelig lyst å dra dit, men finner liksom aldri fasiten. (eller tiden)
Nei, de blir ikke helt flate, men når man drar ned fotstøtten og legger setet så langt tilbake man kan har ihvertfall ikke jeg noe problemer med å slappe av å sove ombord.

Følger deg ikke helt mht. innreisetillatelse. Men man må sørge for å ha OK ESTA før man drar, dette søker du om online, https://esta.cbp.dhs.gov/esta/.
Man får utdelt tolldeklarasjonsskjema ombord, dette tar ikke mer enn 2 minutter å fylle ut og disse leveres inn når du passerer igjennom tollen.

Quote:
Donald? Han er da hverken scampi eller høne
Heheh, han er ihvertfall mer kylling enn scampi!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 13:11   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Takk for titten så langt. Satser på returen ikke drøyer for lenge

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
..... på OSL og G53 boardes det via dør 1 pga. at avstand motor vs gate blir litt i drøyeste laget ved bruk av #2.
Er det spesielt for OSL og/eller gate 53? For vil ikke det gjelde all gater siden -8ern er litt stutt?

Quote:
..... og ganske morro på vei dit å gå bak noen venninner i 40-årene på sin første tur til New York; '..vi må følge tipset som Anne Lise ga oss, ALDRI få øyekontakt med en neger på gata!'
Tydeliglig at Norwegian får endel nte kundegrupper til å fly langt

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post

Og hvordan gjorde du det med slik innreise tillatelse greier? Virker som du hadde kort tid på deg. Har aldri vært der, og leser og hører så utrolig mye forskjellig om den prosessen. Har selvfølgelig lyst å dra dit, men finner liksom aldri fasiten. (eller tiden)
Nå vet jeg lite om rullebladet til Thomas, men en ESTA er gyldig i to år

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Donald? Han er da hverken scampi eller høne ....
De legger da egg alle sammen....er det så nøya da
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 13:45   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Donald legger neppe egg .... Dolly kanskje ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 17:54   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,935
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Donald legger neppe egg .... Dolly kanskje ...
Med mindre Donald har "noe å fortelle oss".

Suveren rapport så langt. Er spent på mer Norwegian Dreamliner foran gardina.

Den bestillingsgreia var jo suveren.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 18:50   #8
WooAa
ScanFlyer Blue
 
WooAa's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Kristiansand
Posts: 88
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
"Thomas, how are you man - nice to see you, we'll catch up later man!" - needless to say, Liksom-Sheriff George åpnet ikke kjeften én gang før han sa "have a good one"!
Så fantastisk skrevet

Ser ut som en bra tur så langt - Venter på returen!
WooAa is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 18:55   #9
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,151
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Kjapt spørsmål Thomas:

Må man betale for brus, øl, snacks etc selv i Premium? Er filmene etc gratis, eller må man kjøpe underholdningen også?

Vurderer å prøve DU på en USA-tur til våren, takk for en fin rapport.

Kim

Last edited by kimpe; 27-01-2014 at 19:55.
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 19:19   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Helt topp, Thomas
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2014, 19:20   #11
OY-CIR
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 532
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Flott rapport!

Vi skal selv ut å fly med DU i høstferien. Gleder meg til å teste det ut. Er det mye å velge mellom i snackbaren? Og har de Glee på IFEn? Da er jeg redda i alle fall! :P
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 16:30   #12
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Takker folkens, litt delay på returen pga. snøværet

Quote:
Må man betale for brus, øl, snacks etc selv i Premium? Er filmene etc gratis, eller må man kjøpe underholdningen også?
Man får 2 måltider m/drikke + choice of free drink to round it up som de sier. Teppe er gratis, headset er gratis og all bruk av IFE er gratis. Man klarer seg fint både mat og drikke-messig greit der fremme uten å dra kortet, men du MÅ jo bare prøve snackbaren. Det er verdt en visa-sveip!

Quote:
Er det mye å velge mellom i snackbaren? Og har de Glee på IFEn? Da er jeg redda i alle fall! :P
Hehe, det er nok til å dekke mitt behov iform av drikke, snacks, tapasretter osv. Glee har jeg ikke sett, men har ikke leita så nøye etter det heller
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 16:48   #13
OY-CIR
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 532
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Snackbaren er jo et genialt konsept. Her har alle andre selskapene mye å lære.
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 16:49   #14
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Kult med en kjappis, Holder av og til det. Spent på returen + besøket hos handlingagenten.
Fant du at av hvorfor der står NEWARK KENNEDY JFK?
Hvis du gurgler litt, kan du sjekke hvorfor der og alltid står at rutene dere alltid lander 8.00 PM over there og alltod er i rute
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 17:04   #15
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Hvis du gurgler litt, kan du sjekke hvorfor der og alltid står at rutene dere alltid lander 8.00 PM over there og alltod er i rute
Grunnen er at handling-agenten på bl.a. JFK ikke har noen egen OPS - de styrer alt via backoffice på innsjekk og når hele staffgjengen er operativ sendes det kun delay på flighten i Altea som er systemet som brukes til innsjekk, gate og load-control. Dette systemet er ikke koblet opp mot noen server i Norge så denne delayen vil kun sees på boardingkort og i systemet.

Nå får vi se da, om de blir flinkere til å bruke Norwegian sitt eget system fremover slik at nettsider m.m. også blir oppdatert.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 18:16   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Takk for flott rapport! Ser frem til å høre om returen også.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 19:09   #17
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Etter to fulle dager i vinterlige New York var det klart for reisen hjem til Norge. Utsjekk 12pm, men med litt godvilje i offseason fikk vi utsatt den en time. Morningen gikk med til frokost på min faste restaurant, Le Pain Quotidien på 65th St!



Det ble etter frokost en varmestopp på Apple Store i samme området før vi sveipet innom hotellet for en dusj, på med dressen og levere bagasjen til oppbevaring mens vi tok en kjapp lunch. Under lunchen ble det dog litt akutt bestemt at vi skulle slå ihjel "et par timer" på kino, vi trasket derfor i 14:30 tiden opp mot AMC Lincoln Square å kjøpte i godeste tro 2x tickets til 3:10pm visningen av "American Hustle" - filmen startet og varte, og varte og varte og vaaaarte i det uendelige - hadde ikke klokke på armen og iPhonen lå så langt ned i lommen at det var uaktuelt å bli anmeldt av andre for uaktsom tafsning på meg selv.. ihvertfall, når filmen var slutt og jeg endelig fikk opp telefonen var klokken slaget 6:30pm - morna Jens, vi hadde planer om å flise ut til JFK i 5:10 draget pga vær og føre, men nåpp!

Det ble en slags kappgang ned til hotellet, ut med bag og inn i en taxi: "JFK, terminal 1!". Brooom, brooom, øøøøørn - og bæmm, vi hadde ikke før kommet ut av Queens Midtown Tunnel og utpå L.I.E. før det var total standstill i alle 6 løp - sjaføren benyttet sjansen til å spørre når avgangstid var og når vi svarte 9:10pm svarte han bare "good, cause this is going to take at least an hour..!"



Etter en stund kom det dog en FDNY brannbil på 10 tonn fresende forbi i høyrefeltet, noe som gjorde at ALLE skulle henge seg på den - hah, vi kom først! Hang på han helt til Queens Blvd. og derifra gikk det forsåvidt greit hele veien ned til JFK, selvom vi ikke var fremme før 7:50ish. Fant så innsjekk hvor det ble sjekket inn både DY7002 til OSL og DY7006 til ARN operated by HiFly - våre kjære handling kollegaer var ikke å se for øyeblikket, men vi fikk da sjekket inn hos en som åpnet prosessen med å si "looking sharp, Sir.. with that suit!" og etter at vi hadde spurt etter både Jen og Kaz skjønte han at vi var litt mer en OlaConny og Morgan som skulle hjem!

De ropte og hoyet på div. radiosamband og vi fikk beskjed om å vente da våre kolleager var på vei. Mens vi ventet kom 7002 crewet, og det var hyggelig bekjentskap i kabinen med noen gamle 737 CC's som har skiftet beite. Uansett, Jen kom løpende og heiv seg rundt halsen på oss som om det var flere år siden sist, sannheten er at jeg fikk samme klemmen så sent som 12/12 last year
Hun fikk Melkesjokoladen, Firkløveren og Trollet sitt og alle var fornøyd - hun la også til: "You guys know you're getting the Dreamliner today, right?!" haha - ikke akkurat bortskjemt der borte skjønner jeg

Kom oss igjennom security som er helt totalt meningsløs, med 1 crewlane, 2 Y/M lanes og 2 C lanes - kom igjennom med PremiumBP i C-køen sammen med piffen på LH og AF, men det hjelper lite med 4 lanes når det sitter én, maks to stakkarslige rotehuer i enden som kun gjør en ting og det er å klusse masse tall og runer på boardingkortet!

Klokken ble ihvertfall nærmere 8:30 før vi var igjennom, kjøpte litt Poland Spring vann og var klar for 6 timer i sete 4J. Så kommer det typiske, det er MINST 40 minutter til avgang og her kan du se saga'en om nordmenn på tur:



Masse ledige sitteplasser, det ble annonsert at de ville boarde WCH*'s og PremiumClass først, men her står vi å tramper for vi er fra Norwegen! Vi bestemte oss dog bare for å sitte å kope til bunchen hadde kommet seg ombord, og boardet vel som en av de aller siste - det ble en liten delay, usikkert av hvilken årsak for de er usedvanlige dårlige OG sene med rope opp noen grunn, etter å ha sjekket systemet i ettertid var det en blanding av at kjerra kom litt sent inn fra OSL og "snøvær".

Vel ombord var det bare å kaste jakken for så å prøve komme i "sove-på-fly"-modus!





Pushet ca 55min sent fra den vanlige spot #10 og takset sakte men sikkert ut mot 31L - digger avgang fra den banen da man kort tid etter takeoff legger seg inn i en krafting venstresving for å holde seg unna suburb's nede i Canarsie området!



Serveringen begynte så smått å komme igang, det var SiiriPorn og RappaPorn som stod for den hjemover og valget var tilbake mellom Beef or Chickah' som de så fint sier
Har ikke bilder av denne serveringen pga. lyset, det ble ganske kozy mood-lightning, men dog ikke noe pluss for å ta bilder. Etter serveringen var det ned med setet, ut med fotstøtten og inn med QC20 - god natt!



Våknet opp et sted uti havet vest for Stavanger av at SiiriPorn poket meg usedvanlig hardt i skuldra, hun SKULLE prille på meg "breakfah', søh.. it's brekfah nah søh!" Vel vel, jeg våknet og slukte litt frukt og músli før jeg rakk enda 20 minutter på øyet



Vi var opprinnelig kun 4stk i Premium, men det ble plassert 4 JFK-based crew der fremme som skulle til OSL i et møte, forsåvidt stille og fredelig det, men han Matt Damon look-a-like'n på 3J slengte ned setet sitt allerede i 400 fot - opplæring på høyt nivå der, Matt!

Duret innover mot Oslo, fikk opplyst at det var overskyet med lett snø og landing fra nord - deiset ned på 19R etter en tur Toten rundt og var parkert på G53 kun noen minutter etter rutetid, god medvind østover!



Dett var dett folk's, see you next time
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]

Last edited by Thomas; 28-01-2014 at 19:12.
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 19:27   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Vi var opprinnelig kun 4stk i Premium, men det ble plassert 4 JFK-based crew der fremme som skulle til OSL i et møte, forsåvidt stille og fredelig det, men han Matt Damon look-a-like'n på 3J slengte ned setet sitt allerede i 400 fot - opplæring på høyt nivå der, Matt!
Sånt gjelder ikke for crew, vettu ..

Prøv en ferryflight med amerikansk crew .. da rusler man rundt med full kaffekopp under takeoff mens man prater i mobiltelefonen..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 19:57   #19
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,769
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Ikke akkurat fett belleg foran gitt. Hverken den ene eller andre veien.
Hvordan var det bak gardinet, any clue?
Og ja, du ser fort hvor innsjekk eller gate til Nowegen er rundt omkring.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 20:07   #20
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Oslo-New York-Oslo på 72 timer (787)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Ikke akkurat fett belleg foran gitt. Hverken den ene eller andre veien.
Hvordan var det bak gardinet, any clue?
Og ja, du ser fort hvor innsjekk eller gate til Nowegen er rundt omkring.
Stinn brakke bak OSL-JFK, tett oppunder på returen.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo-Düsseldorf-New York-Oslo FlightDeck TripReports 21 01-04-2012 19:43
Oslo–New York–Oslo FlightDeck TripReports 32 05-07-2011 09:30
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 21:52
Oslo-New York imm Flyforum 62 01-04-2006 08:12
Oslo-Stavanger 9 timer og 5 minutter EB Flyforum 7 18-09-2005 16:04


All times are GMT +2. The time now is 10:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.