Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-11-2013, 06:02   #1
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Default God mandag morgen

God mandag morgen fra KRS!

Har sittet oppe hele natten av diverse gode grunner, så her blir det en lang dag!

Ellers regner det stort forsatt. Yr.no har lovet bedring i mange timer men det pøser ned forsatt... Det kan være det blir svømmetur til byen idag

Håper alle får en strålende dag og tenker spesielt på dere som reiser DY idag!

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 06:26   #2
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: God mandag morgen

God morgen fra KRS x 2. Akkurat kjørt sjefen til 0700-flyet til OSL med.... Tadaaaaa DY! Venter litt før jeg kjører tilbake til Arendal i tilfelle streik

Tror dette blir en laaaang dag.
Old 04-11-2013, 06:48   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Smil Re: God mandag morgen

God morgen fra Forus!

Ikke noe DY her i dag, eller for den slags Sk for å komme seg på jobb, men VW rett og slett. Stille og rolig før stormen, og kaffekoppene er på vei gullstrupen.

Ha en fin en forumister!
Old 04-11-2013, 06:54   #4
zico77
Developer

zico77's Avatar

God morgon frå Stavanger!

Då venter eg på at arbeidsbussen skal frakte meg til kontoret. Helga gjekk naturligvis altfor fort -for lite tid til rekreasjon som vanlig. Vel, det får stå sin prøve, ny veke nye moglegheiter

Ha ein fin dag!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 07:07   #5
PerJen
ScanFlyer Silver

PerJen's Avatar

God Morgen fra Bodø.

Her sitter msn hjemme fra jobb faktisk, etter besøk hos legevakta i natt. Fått utskrevrt pencilin, så får man se om man blir frisk her

Så blir det jo spennende å se utfsllet fra meklingen til Norwegian da.
Old 04-11-2013, 07:31   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Bergen. Sykkel byttet ut med Toyota i dag. Satser på en langøkt for å få unna ting. Lære meg prosjektplanverktøy og lage plan for første gang i dag.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 07:38   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Prærien. Inne i mellom noen møter skal jeg forsøke å få laget en presentasjon etter månedsraporteringen. Fotball med noen kolleger i kveld. Ha en fin dag
Old 04-11-2013, 08:27   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Lillestrøm. Nok en vanlig kontoruke venter. Er jo ikke mye å si på det.

Tror bare jeg sier - Grompf - og ha en fin dag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 08:37   #9
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

SAS Re: God mandag morgen

Dette været i Oslo nord - denne mandags morgen.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 09:22   #10
Aloha
Occasional flyer

Aloha's Avatar

GM fra OSL.
Har ikke sett noe til Fast-track-gullet enda, men Le Grand Comptoir skuffer aldri med OK kaffe.
I dag går turen med SK4787 til KEF.
Aloha is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 10:36   #11
Futura
ScanFlyer Gold

Goood morgen fra Bærum øst. Fin form etter opprykksfesten til Stabæk i går. Til neste år er vi tilbake i tippeligaen, herlig. I dag blir det en tur til Majorstuen for kontraktsmøte med nye eiere av leiligheten, så litt regnskaps arbeid og mer rydding og flytteforberedelser. Blir vel å bestille bord, til i morgen, på en bedre restaurant for å feire at dama og jeg har vært sammen i et helt år. (og at det er et år siden jeg sist fløy ;-( )

Ha en god en!!!
Futura is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 11:24   #12
Peppep
ScanFlyer Gold

Ååååååååååååååå, blåmandag! Hadde 200+ km/t medvind hele veien fra JFK til FRA, som kuttet A380-tiden med over en time. Dårlig innsats av flight deck som ikke tok en omvei for å kompensere. Som en bonus venter jeg nå på SAS Superduperwrap det siste stykket. Var ekte business da jeg booket, så kom Plus-tullet og ødela. Har forsøkt fire transferskranker for å bli booket om til LH, det gikk dårlig. På toppen av det hele skal man på jobb igjen i morgen.

Håper dere andre har unngått slike enorme traumer som jeg har gjennomgått i dag.
Old 04-11-2013, 11:51   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Skikkelig mandag idag og aaaaaaaaaaaaltfor lenge til neste tur.

De som er mer priviligerte får ha en god dag.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 13:00   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Eeeeendelig mandag!

Har funnet veien til kontoret, og har også rukket en tur innom legen for å ta stingene etter operasjonen, ettersom han ikke ville ta dem på fredag pga infeksjon. Vel, infeksjonen er der fortsatt, så nå er det pencilin og utsettelse til torsdag med stingfjerning. Akkurat det kunne jeg faktisk funnet ut av selv, men jeg tror han kvakksalveren ber meg komme nedom utelukkende for at han skal tjene penger på kroppen min.

Er det rart jeg drikker!

Hikk & Hei!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 14:32   #15
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Ååååååååååååååå, blåmandag! Hadde 200+ km/t medvind hele veien fra JFK til FRA, som kuttet A380-tiden med over en time. Dårlig innsats av flight deck som ikke tok en omvei for å kompensere. Som en bonus venter jeg nå på SAS Superduperwrap det siste stykket. Var ekte business da jeg booket, så kom Plus-tullet og ødela. Har forsøkt fire transferskranker for å bli booket om til LH, det gikk dårlig. På toppen av det hele skal man på jobb igjen i morgen.

Håper dere andre har unngått slike enorme traumer som jeg har gjennomgått i dag.
Åhhhh som vi glerder oss til TR'en din....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 14:38   #16
andyp
Homebrewer

Hilser fra OSL på vei til AMS og seminar denne uka.
Stille og rolig både oppe og nede her i dag egentlig. Satser på godt flyvær sydover og at man får tid til litt sightseeing også i løpet av turen.
andyp is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 16:14   #17
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:

Og der gikk dagen fra en ironisk kjip dag til at jeg faktisk er gretten. Årsaken er... trommevirvel... SAS og OSL. Hadde en helt midt-på-treet flight fra FRA til OSL som fikk meg tilbake til virkelighetens verden etter et par fantastiske uker. Hadde 50 min connection, og det starter med innenlandsgate og buss. Etterfulgt av at ikke en ENESTE pribag kom de første 10-15 minuttene. (Vet at det er en egen tråd om det, men hvorfor bryr de seg ikke?! Det funker alle andre steder!) Det tynnet seg ut i rekkene rundt båndet, så begynte en og annen pribag å komme, og jeg kommer til innsjekk ca 20-21 min før avgang. Der får jeg beskjed om at det ikke er sjans - spør om bagasjen kan ettersendes i stedet, men neida, jeg må vente halvannen time. Hun kunne tilsynelatende ikke brydd seg mindre, fikk ingen beklagelse og for sikkerhets skyld rev hun det skikkelige business-BPet før jeg rakk å si noe og erstattet det med et stusselig SAS-BP.

Går likevel kjapt gjennom sikkerhetskontrollen (fast track var faktisk en del raskere enn den vanlige køen) og til gaten, som fortsatt er åpen. Forklarer situasjonen, og spør om jeg får komme med, men neida - pax må reise med bagasjen. At det var en ufrivillig endring spilte visst ingen rolle. Så her sitter jeg og blomstrer.

Sukk... det kan godt hende at de fulgte alle regler og prosedyrer (sikkert inkludert å nedprioritere priority bags), men det oppleves i hvert fall skikkelig kjipt som kunde. Det hjelper sikkert ikke at jeg har sovet ca to timer det siste døgnet, eller at jeg har reist med selskap med vesentlig bedre service de siste ukene. Er vanligvis veldig tålmodig, og unngår å ta ut frustrasjonen på uskyldige tredjeparter, men i dag gikk ikke det. Godt at Flyprat lar meg få utløp for noe av den.

Edit: når jeg er i et mer saklig lune enn nå, hvor bør jeg sende klage? Først og fremst på konsekvent ubrukelig bagasjehåndtering. SAS? OSL? SGH?

Last edited by Peppep; 04-11-2013 at 16:21.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 16:41   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Edit: når jeg er i et mer saklig lune enn nå, hvor bør jeg sende klage? Først og fremst på konsekvent ubrukelig bagasjehåndtering. SAS? OSL? SGH?
Det minst unyttige stedet å banke hodet i veggen er mot SAS Kundeservice. SGH er leverandør og er ansvarlig overfor SAS for å levere etter SLA (Service Level Agreement) hvis dette finnes .. Derfor er det SAS som må tre dette nedover hue på SGH. OSL har ingentig med dette å gjøre.

Solfylt morgen i strålende høstfarger her i vestsørøst! Selv ikke en tur til dynga ødelegger den fine høstdagen. Arbeidsdag i dag - fri i morgen og så tre dagers arbeid før langhelg. Kjenner jeg trenger noen fridager nå .. blitt mye reising og jobbing de siste ukene.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 18:17   #19
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hoy fra LHR terminal 3. Her sitter man og venter på å få vite hvilkén gate man skal innfinne seg på om litt. SK1516 står for tur. Det var så vidt jeg ikke fikk lov å reise ut av UK i dag da navnet mitt i passet mitt passer helt overens med navnet i SAS-profilen min. Ikke hatt trøbbel med det før jeg nå skal ut av UK. Etter å ha pratet med en mann i en skranke ordnet det seg.

Nuvel, får summe meg til å sende en navneendring til SAS EB når de kommer hjem. Satser på det holder med en kopi av bekreftelse på navneendring fra Skatteetaten.

Ellers har jeg ikke fått poeng fra en flight med SAS til ARN på torsdag. Hadde jeg fått den registrert hadde jeg muligens fått sneket meg til tilgang i loungen på CPH da jeg med kommende flight passerer flight nr. 35 i opptjeningsperioden min.

Yeah yeah. OY-KAW har landet for lengst. Blir min første tur i den....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2013, 18:36   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God ettermiddag fra Narvik. Her har jeg akkurat kommet inn døren etter å ha vært i Bodø tidligere i dag. Ligger an til en uke i fartingens tegn, og muligens ny personlig rekord i flyging. Kom fra ABZ i går, BGO-OSL-BOO-NVK i dag, EVE-BOO-SKN-TOS-HFT-ALF i morgen kveld, ALF-OSL-BGO på onsdag, BGO-TRD-BOO-BGO på torsdag, og så til BGO-OSL-CPH-MAN/MAN-CPH-BGO i helgen. Puuhh!
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules