Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-05-2013, 12:24   #1
7Sins
Newcomer

Default Asia i sommer

Hei

Jeg er ny aktiv bruker av forumet, men har vært en "lurker" i flere måneder. Kan fortelle at jeg er en trønder midt i 30-årene som liker å reise så mye som mulig, og oppleve ulike deler av verden.

Til sommeren har jeg og min samboer bestilt oss en tur til Asia. Første stopp på reisen er i Hong Kong (4 dager) hvor vi skal bo på Hotel Panorama, før vi flyr videre til Singapore (3 dager hvor vi har booket rom på Swissotel The Stamford). Vi skal så videre til Kuala Lumpur (4 dager) hvor vi sjekker inn på Traders Hotel.

Har planlagt hva vi skal gjøre i både Hong Kong og Kuala Lumpur (bl.a. ved hjelp av ulike trip reports her inne), men trenger hjelp ift Singapore. Har forstått det sånn at det er en handlegate kalt Orchard Road som min samboer nok ønsker å besøke, men trenger tips til noen gode restauranter samt om det er noe man bare MÅ få med seg mens man er der.

Vi har også planer om å avslutte turen med en liten uke på en resort på en strand, enten utenfor Malaysia, evt andre steder i nærheten (bør ikke være mer enn maks et par timer med fly). Er det noen som har forslag til en god resort så mottas det med takk.

Har tenkt på Langkawi eller Phuket, men har altså ikke bestilt.

Håper på postive tilbakemeldinger
7Sins is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:23   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Asia i sommer

Hei og velkommen til Forumet.

Skulle jeg til Singapore for første gang, skulle jeg iallefall fått med meg The Long Bar på Raffles hotel. Baren hvor Singapore Sling ble oppfunnet.

God tur!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:31   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by 7Sins View Post
Har forstått det sånn at det er en handlegate kalt Orchard Road som min samboer nok ønsker å besøke, men trenger tips til noen gode restauranter samt om det er noe man bare MÅ få med seg mens man er der.
ORchard Road er greit - litt turistfelle, mange andre shoppingsteder og markeder. Best for å spise, mange bra steder overalt, men det er fint langs nederst av elva men litt dyrere - men verdt det. Raffles Hotel og en Singapore Sling er vel noe noen vil mene er et must.
Old 29-05-2013, 14:48   #4
ute_til_lunsj
ScanFlyer Blue

Hei.
Chijmes er en rekke ulike restauranter, innenfor murene til et gammelt kloster.
Kan være et greit sted om man ikke er helt sikker på hva man vil ha
(http://www.chijmes.com.sg/)
ute_til_lunsj is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 20:00   #5
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

*host*jegharnyligskrevetentripreportfraSingapore*host*

Ved mindre du er knallhard på at du vil ha hvit duk og staselige omgivelser ville jeg forsøkt å finne noen mer lokale steder, enten et Hawker centre, eksempelvis Maxwell Food Centre eller noe i Little India.

Utsikt i høyden er alltids stas, er det ikke? Sjekk ut Singapore Flyer om kvelden. Drinker i høyden er i hvert fall alltid stas, så da kan du sjekke ut både 1 Altitude og Marina Bay Sands (drop Skypark, gå rett til Ku De Ta).

Hvis du vil ha en noe kaldt mens samboer trimmer kredittkortet ville jeg lusket inn Emerald Hill Road.

Ellers brukte jeg denne siden litt. Det kan jo være gøy å se om det skjer noe i byen som du normalt ikke ville fått med deg dersom du utelukkende går på turiststedene.

God tur!

Last edited by Sykkelthor; 29-05-2013 at 20:07. Reason: La til url
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 18:11   #6
sexten
ScanFlyer Blue

Angåande den siste veka så vil eg anbefala øya Koh Lipe (Thailand) på det sterkaste. Ca. 1,5 timar med ferje frå Langkawi.

Her vil eg anbefale enten Serendipity eller Idyllic Concept, som er på den rolige delen av øya.

Sandstrender du berre kan drøyma om, og unike snorkle/dykkemuligheter like i nærleiken.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 17:52   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
det er fint langs nederst av elva men litt dyrere
Kjempeflott "bakgrunn" til middagen ved elva ja. Ta U-banen til Raffles Place eller Clarke Quay
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 19:29   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default Asia i sommer

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hei og velkommen til Forumet.

Skulle jeg til Singapore for første gang, skulle jeg iallefall fått med meg The Long Bar på Raffles hotel. Baren hvor Singapore Sling ble oppfunnet.

God tur!
Og bor du på Swissotel the Stamford er det bare å rusle rundt nærmeste gatehjørne...
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules