![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Leste en intressant artikkel om hvilken by som er billigst og dyreste å reise fra flyplassen
Til sentrum. 6 av 7 dyreste er i Europa. http://www.breakingtravelnews.com/ne...cost-you-almo/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
NRT taxi er dyrt, men det er fortsatt rundt overkant av 20000 JPY, som er vesentlig mindre enn 200GBP.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Skal til BCN i morgen. Her drosjer taxameter? Planlegger flytog inn til byen og drosje til Hilton som ligger i nærheten av stranden. Må jeg ta buss fra t1 til T2 for å ta toget?
Regner med det er minibanker i ankomsthallen som liker norske kort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
Ja. de har taxameter, men avtal pris først.. Vi opplevde en sightseeing langt utpå landsbygda som ble 50€ dyrere til flyplassen enn fra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det skal ikke koste særlig mer enn €20-25 inn til sentrum. Flybussen er ellers et godt alternativ. Under €10 T/R, og de går hele tiden inn til Plaça de Catalunya.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kommer litt an på hvilken av de to Hilton hotellene du skal på, men uansett er flytoget et dårlig alternativ. Ankommer du T1 tar det lengre tid å først ta shuttle til T2, gå til flytoget og ta den til Sants eller Passeig de Gracia, som er dårlige alternativer om du skal videre. MYE lettere å ta Aerobus til Place Catalunya som går hver 10. min (husk å kjøpe t/r men en gang, da sparer du ca. €5) og så t-banen videre til Hilton (begge har stasjon rett rundt hjørnet). Alternativt kan du velge drosje som skal koste rundt €30 og kjører rett fra T1. Anbefaler deg å avtale pris på forhånd om du gjør dette.
Anbefaler minibankene til La Caixa eller Banco Sabadell (Caixa Cataluyna sliter jeg litt med). De skal finnes i ankomsthallen, selv om jeg aldri har benyttet meg av de. God tur! ![]() EDIT: så nå at du skal til Hilton Mar, ta L4 fra Passeig de Gracia (100 m fra Place Catalunya). Eller gå rett ned på PC og connect på passeig de gracia ![]()
Last edited by teamseacow; 28-04-2013 at 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for gode råd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]() Quote:
Alternativet ville jo være å ta Airbus fra T1 til Gracia, og taxi eller metro derfra til hotellet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Endte opp med drosje til 29,60 Euro siden det regnet mye. Lite trafikk.
Ikke executive rom eller lounge på oss her. Var ledig. Først kostet der 45 Euro ekstra, så 80 pr natt... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Taxi fra LHR til flyplasshotell | Chriscross | Reiseforum | 6 | 29-11-2013 10:29 |
Taxi til sentrum av Brussels? | TOS | Reiseforum | 2 | 17-01-2011 16:09 |
Halvt OT: Betalte 2771.- for taxi OSL-sentrum! | The Ticketor | Flyforum | 27 | 06-08-2008 09:22 |
Dagbladet: Kabul flyplass, artikkel | Fry | Flyforum | 0 | 02-07-2006 20:58 |
OT: Beste måte å komme seg fra CDG til sentrum? | Stian | Flyforum | 12 | 17-06-2006 09:24 |