![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Kan hende denne er litt over kanten, men isteden for å bli satt av flyet, kan jeg heller klage litt her...
Sitter akkurat nå og irriterer meg over en dust som har tatt "mitt" vindussete, slik at jeg har havnet midt på treseteren. Jeg er avhengig av en vegg å lene hodet mot for å sove i smågrisene, derfor var jeg tidlig oppe og klarte å få et vindussete. Idioten sitter her å later som han sover og jeg har mest lyst til å be han pelle seg vekk, men er akkurat feig nok til å ikke... Hva skal man gjøre i slike situasjoner?? Og ja, jeg vet dette er et klassisk I-landsproblem...
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Vekk han, vel. Han vet hva han har gjort, så det hadde jeg ikke stusset på. Om han ikke vil reagere, så spør flyvertinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt enig prøv først å vekke ham og ta det med han evt. Si til cc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg hadde vekket ham. Det kunne jo være han egentlig skulle sittet et helt annet sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Ingen sovner så fort, han bare later som, og håper at ingen sier fra. Jeg har alltid sagt fra, men på en høflig måe; "Unnskyld, men nå tror jeg du må ha tatt feil av setenummerene, du sitter i det setet jeg skal ha". Har ofte fått til svar at det gjør kanskje ikke så mye på en kort innenrikstur. Kanskje ikke svarer jeg da, men det er fortsatt mitt sete. Da har alle "gitt seg".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trangsynt
|
![]()
Bare vekk ham, ingenting å lure på!! Makan, folk er så sleipe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Gi beskjed til crew, da ordner det seg.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg tar alltid kontakt. Uansett. Ikke surt, bare dytter forsiktig borti dem og spør om de har satt seg på riktig sete.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg hadde vindusete A og en medpassasjer var bombesikker på at jeg satt på hans sete som var C. Han ga seg til slutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Fanker`n, du skulle tatt med middagsrestene til min indonesiske kone. Da ville du fått hele treseter`n for deg selv. *I R O N I*
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingen grunn til å nøle! Det var en grunn til at du sto opp ekstra tidlig for å sikre vindussete. Ville ganske enkelt dyttet bort i fyren og sagt "Unnskyld, men du sitter på min plass", og overlatt en eventuell videre diskusjon til kabinpersonalet dersom han ikke flyttet seg.
La oss gjerne vite hvordan det gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har selv gjort en tabbe ved å ta 8F en gang i stedet for 8A, var helt ubevisst faktisk. Fikk korrekt nok påpekt det fra passasjeren som skulle ha 8F. Uansett, snakk med CC, har du sjekket inn og boardingkort på vindussetet har du krav på det setet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
1. Dobbeltsjekk at han faktisk sitter på ditt sete
2. Vekk han på en fin måte og informer han høflig om feilen 3. Kontakt crew på en rolig en besinnet måte, dersom vedkommende ikke retter seg Alt i alt ingen stor sak. Problemet i Norge er at nordmenn er altfor lite flinke til å gi beskjed til folk som prøver å ta en frekkis, enten det er å snike i køer, feil sete på fly osv. Altfor mange velger å bare riste på hodet - gjerne påpeke det overfor sine kompiser - enn å si til den personen det faktisk gjelder at "køen begynner her". Hadde en fin en på OSL her for leden. Det var innsjekk for 907, så det var en del tidkrevende passasjerer i EBG-skranken, samtidig som køen i bag-drop var lang. Jeg er nr. 1 i køen for innsjekk (skulle bare til BGO) i det en eldre herremann med sin frue kommer travende forbi på ytre høyre - på utsiden av køsystemet - og stiller seg rett bak vedkommende som står og sjekker inn. Han bypasset med andre ord en 8-10 personer som stod i de to EBG-køene, inkl. undertegnede og ILS2 jr. (som begynte å bli grumpy). "Jeg skal til Tallinn", proklamerte han fornøyd til innsjekkingsagenten - som ikke så ut til å bry seg om den åpenbare snikingen. Jeg gikk derfor frem med koffert, barnevogn og ILS2 jr. i kamphumør og informerte om at "Jeg skal til Bergen og køen begynner der". Han forsøkte å flashe EBG-kortet og se på innsjekkingsagenten etter støtte, men fikk bare mitt kort i retur og måtte slukøret stille seg bakerst. Han hadde nok gjort dette 1 million ganger før (minner meg i grunn om ILS2 sr.), og kjente således spillereglene når noen call-er bløffen. Moralen er: Krev din rett! Ingen andre kommer til å gjøre det for deg - i hvert fall ikke i blant verdens mest konfliktsky befolkning; nordmenn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Enig, også at vi er konfliktskye i Norge.. Bla. jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da kan jeg benytte anledningen til å klage på idioten av en svenske som satt foran meg på SK997 for et par uker siden. Jeg satt på 23A, første økonomirad, han satt på siste rad med Economy Extra - men følte tydeligvis at han satt på første klasse (eller muligens en klasse over det igjen?). Han virket i alle fall fryktelig stolt, maste på crewet hele tiden, blant annet at de måtte lukke gardinene allerede når de gikk første gang gjennom midtgangen etter setebelte-lyset var slukket (noe de ikke gjorde), og fulgte med på hver minste bevegelse de gjorde. Så moste han både sitt eget og det tomme setet ved siden av bakover - tilsynelatende for å provosere? Han brukte i hvert fall aldri det setet, heller ikke til å ligge på tvers/prøve å sove i to seter. Gjett om han tok opp setet frivillig til matserveringen?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Som tidligere innsjekksagent kan jeg si at det er ikke alltid man ser hvor folk kommer fra. Man er opptatt med den som står foran deg, så er du ferdig, og så står det en annen der for å sjekke inn. Ikke alltid så enkelt å se. Så jeg det, så lot jeg det aldri passere.
Er å "inspekterer" (i uniform) på innsjekk i min nåværende jobb ganske ofte, og lar ikke køsnikere slippe unna da heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Medpassasjeren på LGW-BGO her om dagen mente tydeligvis at han hadde hevd på det ledige midtsetet som sitt personlige oppbevaringssted for avis/jakke/pad/øreplugger osv. Er jeg oversensitiv når jeg synes det er irriterende med folk som bare tar seg til rette slik?
Motstykke: den koselige damen på AES-TRD som kommenterte at det var så romslig og behagelig med ledig midtsete, og at det var praktisk at vi kunne dele på "midtbordet" under frokosten.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Regner med du hadde BALLER til å si fra, ellers må du bare ta det du får.
Han hadde ikke sittet på mitt reserverte sete når flyet ble pushet ut. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dine 21 favoritt medpassasjerer! | LN-MOW | Småprat | 20 | 04-10-2014 08:32 |
Trøbbel i tårnet på OSL? | kekker | Småprat | 7 | 02-06-2013 05:21 |
Lyst på å jobbe i/med Flightradar24? | LN-MOW | Register- og ATC-Forum | 0 | 11-08-2012 14:40 |