![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg står og har sagt ja til min søn til at rejse alene for første gang med overnating. Han har fløjet adskillige gange selv på dagsturer til London og jeg er nu gået hele vejen og sagt ja til en tur med overnatning. At rejse, er hans største interesse, han sætter sig meget ind i tingene og taler flydende engelsk. Spørgsmålet er nu ikke om jeg skal lade ham gøre det, men mere hvad hotellers generelle politik omkring overnattende gæster under 18?
Jeg har kontaktet flere hoteller rundt omkring, som siger at så længe gæsten har et betalende kreditkort på sig så er det intet problem - og det har han... Men ved I andre mere? Kan han stå et helt fremmet sted og blive nægtet at bo, trods han har betalt? På forhånd tak ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så lenge han har et Mastercard med masse penger på, burde han ikke møte problemer i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kan ikke se en eneste grunn til å nekte noen under 18 å få bo alene på hotel, bortsett fra alkohollovgivningen i gjellende land. Har hotellet minibar på rommet, er det vel legitimt å avvise underårige.
Jeg ville uansett ringt/sendt forespørsel på e-mail til aktuelt overnattingssted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er fortsatt under 18, og har vært en del ganger alene i utlandet med overnatting. Har aldri møtt på problemer, men så har jeg alltid kontaktet hotellet på forhånd for å sjekke om dette var greit. Tror ikke at han kan bli nektet et rom så lenge han kan betale, men dette er ikke noe jeg personlig hadde satset på når jeg reiser på tur. Har jobbet i hotellbransjen selv, og har aldri nektet en person pga alder.
Tror ikke at det er en grunn til å bekymre seg, han kommer helt sikkert til å klare seg bra ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Har sett flere steder at det er en definert minimum check in age. Både 16, 18 og 21 år. Så det kan nok være lurt å høre med hotellet på forhånd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pass på at noen flyselskaper har 16 årsgrense på å reise alene.(Ryanair blant annet). Jeg dro alene til DUB som min første tur alene og, da var jeg 16. Jeg dro også til Marokko alene når jeg hvar 17. Om reise er din søns største interesse så går det helt fint.
![]() PS: ikke la han reise alene til marokko før han fyller 18... Marokko syns jeg var litt skummelt som 17 åring ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har reist en god del rundt om i europa på egenhånd før jeg ble 18. Har aldri opplevd noe problem med dette
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg synes det er helt fint med den interesse - jeg synes jo selv det er helt fantastisk
![]() Tak for svarene, han er allerede i fuld gang med at udspørge hoteller. Marokko går jeg dog ikke med til - i hvertfald ikke endnu.... :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nogen der ved hvilke regler der er for USA (New York-JFK red.) og børn under 18 der skal over grænsen? Er de meget strikse, kan de nægte adgang, nogle der ved hvordan de regler er?
.... Og Abu Dhabi, nu vi er igang? Last edited by ValdaIsaksson; 21-04-2013 at 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reiste selv til NY før jeg ble 18. Dog hva dette tilbake i 97 om jeg ikke tar helt feil, så noen endringer kan ha skjedd....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lade flyplass | KnutW | Flyhistorisk forum | 13 | 16-08-2018 11:17 |
SK542 Søn 15/9 | CRJ900 | Register- og ATC-Forum | 1 | 17-09-2013 02:00 |
Trondheim flyklubb på Lade | GF1 | Flyhistorisk forum | 5 | 04-09-2010 14:32 |
Booking af SAS rejse med vouchers? | karsten | Flyforum | 1 | 12-07-2007 15:13 |
Største rejse dag i BLL's historie på lørdag | Guest | Flyforum | 0 | 15-06-2005 18:06 |