![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du må huske at SAS er flinkere til å lansere enn å implementere. De har innført internett på en del 738, og nå er tilbudet under evaluering. Er usikker på det eksakte antallet, men det er nok under 50% som har fått.
Telefoni har ikke jeg hørt om at skulle komme inn i nærmeste fremtid. Her tror jeg (heldigvis) du må smøre deg med tålmodighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Joda, det har vært testet på en maskin. Tror det står noen linjer i denne tråden hvis noen orker å lete. Det er såvidt jeg vet også fortsatt under evaluering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
WiFi-opplegget til sas er sjokkerende dårlig. Det skal aktiveres automatisk når man når en viss høyde, men det gis ingen informasjon når dette er. Man blir derfor trykkende på refresh i det uendelige i påvente av at det skal begynne å fungere, fremfor at det bare er en av/på-knapp som gjør at WiFi-symbolet automatisk dukker opp når det aktivert.
Prosessen med å komme seg på nett er i tillegg knotete og lite brukervennlig, for ikke å snakke om at man må logge seg inn på nytt hver gang nettverket faller ut (skjer ganske ofte). |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg håper "under evaluering" betyr at de ser på hvordan utrulling og funksjonalitet skal fortsette, og ikke hvorvidt utrulling skal fortsette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Hallo - er dette bare en bløff fra SAS sin side eller er det bare at forumets medlemmer som ikke er oppdaterte ![]() Se her: Telefon på SAS-fly 16 dec 2011 Nå tilbyr SAS en ny løsning som gjør at passasjerer både kan bruke internett og GSM-telefon om bord. Det første flyet utstyrt med bredbånd kommer til å være på vingene en av de nærmeste dagene. Antallet mobile enheter har eksplodert de siste årene, noe som også har ført til et stort omfang av mobile tjenester. I 2010 besluttet SAS å relansere tilbudet om internett om bord, denne gangen også med mobiltelefoni inkludert. Sist sommer inngikk SAS en avtale med Panasonic som vil levere WiFi og GSM via Panasonics eXconnect og eXphone system. Resten kan du lese her: http://www.jtbnorway.com/news.cfm?nNewsId=24908 ----------------------------------------------------------------- Hva skjer videre ?? Jan Støkkebo Flyspotter av første klasse ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hvor er forumet medlemmer og SAS administrasjonen ??
Se her: SAS er snart klar med mobilbruk ombord Om få måneder vil reisende med SAS kunne benytte sine mobiler, smartphones og BlackBerry-enheter til å sende smser og gå online med telefonen om bord i selskpets fly. Innen juli 2012 skal 10 kortdistansefly være utstyrt med teknologi fra Panasonic. Resten kan du lese her: http://www.osloairports.com/2011/10/...uk-ombord.html Hva er ståa pr dags dato ??? Jan Støkkebo |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har kun reist med SAS fly som skulle hatt internett en gang. Det lå en brosjyre i seteryggen som fortalte om tilkoblingen. Mannskapet nevnte ikke muligheten med et ord og ikke funket det heller. Jeg prøvde å koble opp flere ganger gjennom både på telefon og iPad uten resultat. Mine forsøk på nettilkobling var mest fordi jeg syntes det var interessant å se hvordan dette funket i forhold til DY sin løsning, men noen sammenligning ble det altså ingen mulighet til.
Merkelig at mannskapet ikke nevnte noe om tilbudet, og også at de ikke sa i fra dersom det var slik at systemet var nede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det stod det var Wlan i flyet så jeg tenkte jeg skulle prøve det, men fikk ikke logget inn. Fra startsiden ble jeg sendt til en annen website hvor de skulle ha veldig mye info for å sjekke inn, mye kunne bli skrevet forskjellig og jeg fikk stadig beskjed om at dataene ikke stemte. Jeg spurte en av flyvertinnene om det var noen kjente problemer med wlan og hun kunne fortelle at flyet ikke hadde wlan. Når jeg pekte på "wlan onboard" og sa jeg jo hadde koblet meg opp så gikk hun bare. Fikk tak i den andre flyvertinnen og hun kunne fortelle at wlan var slått av.
![]()
![]() |
#310 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#311 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg forsøkte å koble meg opp sist jeg fløy med en maskin med WLAN, men fikk stadig beskjed om at flyet måtte over 10000 fot før nettet ble aktivisert. Denne feilmeldingen fikk jeg selv om pilotene fortalte oss at vi fløy i 35000 fots høyde (dette har jeg opplevd før også). Når jeg så kom inn på innloggingssiden så kom jeg aldri lenger enn at jeg fikk skrevet inn bookingreferanse osv. (dette var EE slik at WiFi var inkludert), uten at jeg kom meg på nett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Newcomer
|
![]()
Fløy nylig CPH-OSL på et SAS-fly med Wlan. Fikk det ikke opp på telefonen og spurte flyvertinnen om årsaken. I følge henne hadde de nylig fått problemer med Wlan som de forsøkte, men ikke klarte, å ordne opp i før avgang. Virker som det er mye problemer med Wlan ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har for lengst gitt opp SAS' "WiFi". Faktisk grenser det mot villedende markedsføring at de skriver at WiFi er inkludert i Y+ når man bestiller, fordi det knapt finnes fly med tallerken - og de som har fungerer ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Var kanskje greit at de stoppet implementeringen for å evaluere....
Dy sin løsning er tydeligvis mer robust? |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men fremdeles reklamerer de med at de tilbyr WLAN - dette er direkte missvisende og bør fjernes snarest. Litt artig å se ombord - på DY er det alltid mange som benytter seg av tilbudet, mens de få gangene jeg har vært så "heldig" å få en SK-maskin med nettilkobling har jeg knapt sett noen som har vært på nett. Dette tror jeg er og blir en flopp - ingen gidder å betale kr 50,- for å være på nett en liten time!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dårligt nyt - wifi-implementering på standby: http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=75532
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hurra. Første flighten min med fungerende internett. Sykt tregt da... Sitter på SK295 nå. LN-RLL i Star-farger.
![]() Edit: Mente selvfølgelig LN-RRL. Last edited by Islending; 23-04-2013 at 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Flyklapper
|
![]()
Fløy RRK på fredag. Det var som å sitte hjemme. Så CNN direkte uten problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som tør å begi seg ut på en teori om hvorfor opplevelsen er så dramatisk forskjellig fra flight til flight? Nå har jeg ikke hatt gleden av å prøve SAS sin løsning ennå, men hos Norwegian opplever jeg det som himmel heller helvete. Enkelte ganger går det kjapt (nok), mens andre ganger er det helt ubrukelig. Jeg flyr stort sett på samme tid av døgnet - så jeg kan ikke forstå at belastningen skal være så veldig forskjellig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her i USA virker Gogo og selv om det kan bli tregt naar mange er paa, har jeg aldri opplevd det som ubrukelig. Du kan lett sende/motta eposter, surfe etc. Gogo stoetter ikke youtube, netflix etc. Det hjelper mye. Dersom du tillater streaming, skal det jo utrolig lite til foer pipa er full. Det hjelper jo ogsaa at man tar betalt slik at ikke alle er paa. Norwegian feiler her tungt paa begge fronter. Aner ikke hva det er slags dill SAS holder paa med, men det hoeres ut som ett skikkelig amatoeropplegg. Gogo inlogging, signup etc er dritenkelt og funker hver gang. Har du en konto fra foer eller abonnement (jeg har maanedsabonnement) tar det 10 sekund aa logge seg paa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair - status om regularitet (2017-tråden) | Someone | Flyforum | 41 | 06-07-2017 22:59 |
SAS snart klar med ny flystrategi | janusk | Flyforum | 71 | 13-10-2011 09:43 |
Panasonic ser 'massiv etterspørsel' etter inflight internet. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-08-2011 11:12 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |