![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da ble det visst Kroatia i fellesferien etter å ha snublet over noe særs hyggelige priser hos LH.
Så nå var det å finne en feriebolig for meg, fruen og barna. Er det noe her inne som har noen gode anbefalinger å komme med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Prøv Trogir.no
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vodice, ydillisk by med mange muligheter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ville anbefale deg å leie bil å kjøre langs kysten til Montenegero. Du kan ta motorvegen tilbake og da går det ganske fort
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for tips.
Har foreløpig ordnet det slik at det blir ett par netter i en flott leilighet i gamlebyen av split for deretter å nyte noen dager på Hvar. Tilbake til splitt for de 4 siste nettene. Dog vurderer Trogir de siste nettene i stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Skal til Kroatia en tur i august. Det meste er booket foruten hotell for et par netter i Split. Noen som har anbefalinger? Helst beliggenhet i sentrum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
*bump* Ingen som har noe å bidra med her? Har inntrykk av at "halve Norge" har feriert i Kroatia de siste par årene... Interessante stopp mellom Dubrovnik og Split er også aktuelt.
Last edited by TriStar; 22-06-2014 at 19:37. Reason: - |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Området der nede er fantastisk
![]() ![]() For hotell/overnatting i Split anbefaler virkelig Marmontova Luxury Rooms. Vi har brukt dem hver gang de siste årene, alltid like flott og hyggelig. Fikser alltid concierge service som henter oss på flyplassen, kjører oss til båten osv. både på ankomst og utreise. Det eneste er at dette ikke er stedet for deg om du ikke liker trapper. Det ligger i 3. etage og de har ikke heis ![]() Last edited by RedLine; 22-06-2014 at 20:55. Reason: Feil i link |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Bonusjeger
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har hørt mye bra om Makarska, og skal dit den 20. Juli.
Når det gjelder overnatting, flommer jo nettsidene over med leiligheter. PS: Bestill på et Kroatisk nettsted, mye billigere enn de Norske sidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå skjer det litt her ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.jadrolinija.hr/en/sailing...stal-line-2014 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Grensekryssingen kan ta alt fra 5 min til 2t, men er vanligvis unnagjort på 5-30min. Leier du bil så må du sørge for at du har tillatelse til å ta bilen over grensa, ellers kan du fort havne i skikkelige problemer. Kjører du selv så sørg for at kjørelysene er på og at du holder deg til fartsgrensen så lenge du er i Bosnia-Hercegovina, politiet er beryktet for å skulle ta kryssende turrister på hovedveien nede ved havet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dubrovnik er helt fantastisk, hvar der for noen år siden. I Bosnia-Herzegovina er Mostar en mulighet. Mulig som en dagstur fra Dubrovnik. Her kan en se lokale våghalser hoppe i elva fra den 21 m høye gamle-brua.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takker så mye for tips
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har selv kun vært rundt Dubrovnik og Rijeka, men ved Split er disse populære:
- http://en.wikivoyage.org/wiki/Hvar hvor byen med samme navn som øya ofte omtales som Kroatias svar på St Tropez, 1 t båt dit. -Øyen Brac med Zlatni Rat som er mest avbildede stranden i Kroatia, men den ser nok best ut på litt avstand
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde tenkt meg en tur til Dubrovnik den 18-21 april, skal ditt for
første gang og da lurer jeg på om dere har noe anbefaling på sentralt men billig hotell hadde kikket på Radisson Blu Resort & Spa, Dubrovnik Sun Gardens men prisen var litt for høy og hvordan er transporten fra flyplassen , går det noe form for airport buss ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ja, de har greit med busser fra flyplassene i Kroatia. Air Croatia's buss kjører rett forbi gamlebyen.
http://en.wikivoyage.org/wiki/Dubrovnik#Get_in
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Køln m/omegn | AirbusTrond | Reiseforum | 6 | 01-04-2014 16:44 |
Bilbao m/omegn | AirbusTrond | Reiseforum | 13 | 16-04-2013 17:41 |
Split, Kroatia med Norwegian, Croatia Airlines & SAS | MountainDew | TripReports | 16 | 07-11-2009 20:00 |
sommerferie i detroit og omegn.. | petru26 | Reiseforum | 2 | 15-12-2008 06:00 |
OT: Kroatia? | wf145 | Flyforum | 0 | 19-01-2006 21:52 |