![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nen som vet om Samsonite er billigere i UK en i Noreg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I butikk er prisene veldig like, er mitt inntrykk (med få datapunkter). Sjekk amazon.co.uk for nettbutikk-priser og litt mer grundig sammenligning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Med tax refund, ca 10% effektict avslag, bør det bli rimeligere å handle dette i England ja. har handlet de site kofferter der selv og spart på det kontra min vanlige "reisebutikk" her i Trondheim.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kjøper du den i butikken i byen, forlanger de at du sender den.
Når du sjekker inn får du tag på kofferten, tar den til tollen på utsiden. De stempler dine papirer og de sender den ut. Gjort det i MUC flere ganger. Få refund på ost og marsipan også ved samlet kjøp i samme butikk og putt goodiesen i kofferten . Så 10% på det også.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Nuvel. Dette gjelder også på Tegel? Jeg må altså først sjekke inn, så få tag på den, og så ta kofferten selv, til tollen, et eller annet sted, som da sender den videre i bagasjen? Men det står jo for så vidt at man ikke skal bruke tingene før man tar dem ut, og det skal jo jeg i dette tilfellet. Skal ikke være helt lett dette, forstår jeg (så den lange tråden et annet sted.) Spørs hvor mye jeg gidder for å spare noen hundrelapper... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
He, he etter mange slike besøk på tollkontoret , vil de kun se gjenstandene og med et sukk ( kjedelig jobb ) stempler de papirene og sender de ut. Husk marsipan og ost er også ubrukt. Bare gjør det i Berlin, tross alt penger og en ny erfaring på veien..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Spørs hvor dyr du kjøper, min kostet 529euro. Da fikk jeg litt over 11% tilbake. Når du skal ha tilbake taxfree-refund går du først til tollen så de stempler papirene fra global blue/kvitteringen på varen. Så går du til globalblue luken å henter pengene, cash eller ført over på kort. Så enkelt, selv gjort dette mange ganger. Aldri trengt å vise frem varen eller noe annet enn tollstemplet papirer. Global blue er jo det mest brukte, men er jo flere. Brukt både tegel og schønefeld UK er dyre på rimowa. Hvor har du fra at varen ikke skal være brukt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alle mine varer har forøvrig vært brukt før avreise. Alltid hentet pengene før innsjekk, også sjekket inn stor ny koffert etter pengene er hentet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, takk, mann - det var en grei forklaring! Stod flere steder på nettet at man ikke kunne bruke varene først, og at de måtte være i originalemballasje. Men men, da prøver jeg, og satser på få litt tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du sparer mye på en rimowa i berlin med taxfree-refund. I london kostet vel min ca 1000kr mer..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Varene skal alltid (egentlig) være ubrukt. Tror dette er en generell regel i alle land? Men som andre sier sjekkes det sjelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du kan også se på prisene på www.argos.co.uk, de har mange butikker rundt om i England. butikken er uansett verd ett besøk for de som er der, kan gjøre mange gode kjøp der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RIP min Samsonite | robertaas | Småprat | 200 | 28-03-2024 09:05 |
Samsonite F'Lite Hard Sided Bag (Ryanair Håndbagasje) | panerai | Småprat | 16 | 31-01-2012 22:00 |
RFly billigere? | S. Holberg | Reiseforum | 2 | 28-06-2011 20:04 |
Hjul som reservedel til Samsonite kabinkoffert | Trety | Reiseforum | 3 | 14-01-2011 23:11 |