![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
hei,
Er det noen innsiktsfulle forumister her som kan forklare meg hvorfor i /)&%E(&%# Dy velger å stenge setekartet et døgn før avreise, men SK åpner det 22 timer før? Jeg har bestandig hevdet at DY er best på utland, men i dag, et døgn før jeg skal ut på en 6 dagers tjenestereise , så innser jeg at den DY billetten jeg eventuelt skal kjøpe en gang i fremtiden skal være sykt billig for at jeg i det hele tatt skal gidde . Sorry DY, men deres produkt funker stort sett aldri på de 80 reisene jeg har i året...jeg vet jo seff hva som blir å hende nå. Jeg kommer ut på Gardermoen i morra tidlig, rett på innsjekkingsautomat for å finne et noenlunde ok sete, og ender på typ 21E. nå er jeg forbanna R
![]() |
#2 |
Lurker
|
![]()
Dersom seteplassering er viktig er det jo bare å betale for sete ved bestilling, arbeidsgiver dekker vel det? Det hjelper deg fint lite til dennne turen, men de 79 andre burde jo gå fint?
Kommer du tidlig på flyplassen er det fortsatt mange seter å velge mellom, så chin up ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Hva er problemet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har aldri flydd med DY, så vet ikke hvordan det fungerer. Men er ikke grunnen til at de ikke selger setereservasjon, at innsjekkingssystmene dems åpner da?
I så tilfelle kan du kanskje ordne det med å ringe til den som har handlingen på OSL(Røros?), og be dem sjekke deg inn så du kan få et greit sete. Vet ikke om det funker i praksis.... Dumt at DY ikke tilbyr online check-in.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Tabben jeg gjorde var og la kontoret bestille denne billetten via HRG, reisebyrået vårt. Jeg sliter med en unødvendig flyskrekk og er derfor avhengig av midtgang, fra ca midten av cabinen og fremover. fredagskveld oppdager jeg tabben og ringer NAS, de ber meg ringe HRG som da er stengt i helgene. kl 0800 i morges ringer jeg NAS som overhodet ikke skjønte problemet, seteplasseringen var stengt. R
sliter med en seig flyskrekk Last edited by admiralsommelier; 17-09-2012 at 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva slags rute er det? På korte flighter tror jeg det er relativt få som gidder å betale gebyret for setevalg. Har ofte klart å velge ganske gode seter på innsjekkingsmaskinene kort før innsjekk stenger. Vil du øke sjansene dine kan du jo møte opp på flyplassen tidlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har aldri hatt midtsete hos DY, og er man på flyplassen over en time før avgang så kan man stort sett velge like fritt som på SAS T-22t. Min begrensede erfaring gjelder kun korte flighter. Er man bekymret, så får man møte opp tidlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Samme erfaringer OSL-EVE/BGO. Får ofte nødutgangsete 50 min før avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stiller seg vel litt annerledes på lengre Europa-flyvninger, type middelhavet. Der sjekker Ola Dunk generelt veldig tidlig inn uavhengig av selskap, og med bra belegg kan man fort få noen bedritne seter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Når det er sagt så kan man fort havne på siste rad hos SAS også, selv med relativt dyr billett dersom man ikke har mulighet til å sjekke inn på nett T-22t Forøvrig debattert: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91669
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setevalg longhaul hos KLM | Vede | Reiseforum | 3 | 13-07-2017 20:42 |
Setevalg hos Lufthansa | Fnate | Reiseforum | 7 | 15-09-2014 01:30 |
Setevalg hos Swiss? | robertaas | Reiseforum | 30 | 20-02-2014 09:19 |
Setevalg hos Singapore Airlines | staale | Reiseforum | 8 | 25-06-2012 08:23 |
Setevalg hos SAS | LN-FOC | Reiseforum | 26 | 02-11-2009 15:03 |