![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
SK995 tok av fra København i retning Beijing på rutetid kl. 21.00, men etter en time i luften snur maskinen (OY-KBD). Noen som vet hva som skjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 462
|
![]()
Har vel vært oppe flere ganger; iflg Flightradar24:
Aircraft: Airbus A340-313X (speed and heading error) (A343) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]()
Akkurat nå gjør den også 1200 knots, så tenker dette er standard flightradar24 bug...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 462
|
![]()
Nei, ikke en flightradar24 bug, men feil i transpondersignalet fra OY-KBD.
Det ser ut til at Flightradar24 har oppgradert programvaren, som nå simulerer en mer eller mindre flytende bevegelse av flymaskinene, basert på sist kjente posisjon, som oppdateres hvert 10. sekund. Hvis det er en 180 graders feil på transpondersignalets heading, vil flyet bevege seg "hjemover", for så å flytte andre veien, men med halen i fartsretningen. Jeg ser korreksjoner daglig på ENBO, der jeg har har kontroll på rådata. Last edited by ENBO; 24-10-2011 at 23:16. Reason: Litt mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Det har vært sånn ei stund. Merkelig at det ikke blir fiksa....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]() Quote:
Usikker på hva de får hvis de har mode-S mottaker hos ATC, men siden den har hatt feil datastrøm lenge så er det nok få som bruker, og enda mindre er avhengig av, det som kommer fra den. Om "Mode S": https://secure.wikimedia.org/wikiped.../Mode_S#Mode_S
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Der er også mange fly som ikke har denne transponder - f.eks. CRJ, ATR, MD80 m.v. De dukker stadig op på ATC's radarskærme
![]() Her lidt info fra Flightradar24: Quote:
http://www.flightradar24.com/#!/about.php Og lidt om ADS-B transponders her: http://en.wikipedia.org/wiki/Automat...ance-broadcast
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]()
Da skjønner jeg litt mer, og takk linken.
Ser av Wiki at den Mode S også; Mode S is mandatory in controlled airspace in many countries så jeg regner med SAS ikke flyr OY-KBD til et land som krever at denne er funskjonell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]()
Mode S og ADS-B er ikke det samme, du kan stole på at flyets mode C og mode S er i orden.
Mvh,
__________________
You look like I need a drink... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK995 03.05 | Vede | Register- og ATC-Forum | 0 | 03-05-2018 07:27 |
SK995/997/973 i kveld (søndag) | Utflyttet | Register- og ATC-Forum | 1 | 18-11-2012 19:13 |
SAS flyr A330 på SK995/996 | Star Flyer | Småprat | 6 | 24-11-2011 15:40 |
SK 1879 / SK995 | Twin Otter | Flyforum | 3 | 02-11-2007 06:45 |
SAS snur | storg | Flyforum | 14 | 12-01-2006 20:50 |