![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Kunne ikke se at dette hadde vært nevnt her før.
Var innom terminalen i dag, og trodde først ikke helt det jeg så. Sammen med SK, Blue 1 og Lufthansa, var det nå også en Norwegian-logo på skjermen over inngangen til fasttracken. Er dette noe de har begynt med nylig? <MOD> Tråden er splittet - generell fasttrack diskusjon her DY og fakta om deres fasttrack på OSL: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=94730 </MOD> Last edited by Discus; 25-10-2011 at 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Enten lyver SAS, eller så har OSL kapasitet, men vil bruke den på andre enn SAS. Dessuten rart at det ikke står noe om det hos Norwegian. De hadde vel markedsført det for hva det er verdt? Kanskje bare en liten skjermblunder? Last edited by Dag Viking; 21-10-2011 at 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
... eller kanskje ikke en skjermblunder
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
I så fall er det vel OSL som er ute og leker konkurransetilsyn
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=82541 Vi får håpe at enden på visa er at alle selskap som er villige å betale for det, kan tilby fast-track til sine kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Så denne logoen over fasttrack Tirsdag også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,153
|
![]()
Hvilke Norwegian-kunder er det som skal kunne bruke FT da? Fullpris?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Quote:
(Kjos sa på Skavlan at "alle har gullkort i Norwegian") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Fasttrack på innenriks burde vært innført ASAP, er ikke mange fordeler man har utenom fleksible billetter på fullpris billetter på innenriks.
Så hadde det også vært en ekstra inntekt for OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg foreslår at du leser Toffen sitt innlegg. Jeg ville trodd at slike vurderinger ligger til grunn fra OSL. Vi er heldigvis ikke i en slik situasjon at dersom selskap A "vil ha" et eller annet, så må OSL levere dette. Det gjør OSL dersom de finner dette formålstjenelig, og vi har vel sannsynligvis ikke innsyn i alle relevante faktorer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,696
|
![]() Quote:
Vet ikke om det stilles krav fra oppdragsgiver (les: flyselskap) til kø i fast-trakc, men som en innsjekksagent på LAX sa nylig. "FastTrack er til høyre, det er mest et konsept og lite handling", dvs. det samme tid man bruker på fasttrack som slow-track. LHR er jo enda mer brutal, der er det ofte raskere gjennom slowtrack enn fasttrack.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Skal det ha noen mening så vil det innebære bruk av en gitt mengde arealer til mindre antall pax enn ved normal sikkerhetskontroll. Men om OSL kan få selskapene til å betale ekstra for noe som i realiteten er det samme som de i dag får så er jo det flott for OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,420
|
![]()
Her snakker vi lost revenue for OSL .... Man har et produkt som kundene vil ha - og er villig til å betale godt for. Da lager man en fleksibel løsning med tidsgaranti og skuffer inn. Burde ikke være all verden å administrere hvis man bare legger det hele ordentlig til rette.
'Har ikke kapasitet'? Tullball! Man fordeler sluser etter behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Problemet med a ta seg betalt for slike lösninger er faktum at man ikke kan gi definitive tids-garantier. Og tidsgevinster er den ene ting, a redusere kontroll-ulempe er den andre. Og det kan OSL ikke alene gjöre.
Jeg tror fremtida ligger i bade en dedicated Fast-Track lösning med konvensjonelt kontroll og en frivillig Profiling / Trusted Traveller med en annenleders kontroll som innebaerer background check etc. Men disse ting tar tid fordi her snakker vi om en dypt-gaende forandring av sikkerhets-kultur. MOW, du har lykke, fordi i denne delen av verden hvor du lever er man en god stykke foran med dette. I Europa vil vi trenge 5-10 ar för vi införer dette, om vi klarer a rive inn visse politiske tabu-temaer... Fast-Track alene er definitiv ikke lösningen. Fordi det er egentlig bare en plakaterings-effekt uten at det blir forandred noe dype inn i systemet...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,420
|
![]() Quote:
![]() Husk også at Fast Track-kunden normalt er svært kjapt igjennom. Med litt lengre bord foran slusene kan du få dem enda kjappere igjennom. Holder du fast track 'varm' har du potensiale til faktisk å ØKE kapasiteten ... BU662 - ja, 'Trusted Traveller' er fremtiden. Forhåpendtligvis tar flere etter. Securitysystemet er egentlig pil råttent, og utstyrsleverandørene er de som gnir seg i hendene. Det er de som tjener på dette, og mange politikere er dypt nede i lommen på dem ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For lite refuel kapasitet på OSL? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 3 | 07-05-2019 07:41 |
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL | Bacardi | Flyforum | 243 | 26-01-2016 19:44 |
Fasttrack på OSL med BA biz? | ToreD | Reiseforum | 13 | 02-08-2014 21:39 |
OSL-EVE kapasitet | jameson82 | Småprat | 6 | 28-06-2014 21:08 |
Lufthansa Fasttrack OSL | Superhai | Reiseforum | 175 | 14-01-2013 06:27 |