![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Nå har jeg booket både US Airways og American Airlines i 1. halvår 2012, domestic, men så leser jeg så mye negativt her i Flyprat om disse selskapene, at jeg lurer på hva jeg skal booke neste gang. Jeg fløy med Continental MIA - EWR, gratis mat og god service, men cabinpersonalet er jo ikke så vennlige slik man er vant til hos kjente europeiske selskaper.
Er det noen som kan nevne 3 amerikanske selskaper som har en service på domestic som er på nivå med det man får i økonomi hos de store selskapene i Europa ? Jeg måtte ut med en god del $ på US Air for kofferten, selv om den var under 20 kg., og på AA transatlantisk måtte jeg ut med $ 5 for en liten flaske vin. Vin til maten, ihvertfall en liten flaske er vel gratis på europeiske selskaper på slike langruter. Hvilke amerikanske selskaper kan man sammenligne med LH, SK, KL, LX og lignende ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Er vel noen småselskaper som har full-service, som Porter Airlines, som jeg fløy med for noen år siden, men de har jo litt begrenset rutenett.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 09-09-2011 at 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tenkte å foreslå Virgin America, men etter det jeg klarer å finne ut er det BOB der også. Men de er kanskje likevel et alternativ, har hørt mange positive rapporter fra fornøyde passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ingen selskaper som har gratis mat eller alkohol ombord i USA. Dersom du har status i Star, OW eller Skyteam, er bagasje gratis. Alkoholfri drikke er gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syns det er morsomt hvordan USA er helt motsatt av Europa mtp. bagasje: mange av lavprisselskapene har gratis innsjekket bagasje mens de tradisjonelle fullserviceselskapene tar seg betalt.
Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er jeg klar over. Nevnte det som eksempel fordi USA <-> Canada er omtrent som US-domestic å regne når det gjelder sevice etc. for de fleste selskaper
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Horizon er vel de eneste som tilbyr gratis Alkohol - Washington eller Oregon Rød eller Hvit vin - fra Stor Flaske (plastglass) eller Microbrew også fra Stor Flaske.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En liten avis artikkel fra USA om klaging på service.
http://www.businessinsider.com/peopl...ref_map=%5B%5D |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min desiderte favoritt i USA er JetBlue!
Terminal 5 på JFK har fri Wifi og er et herlig sted å vente. Du får med en bag gratis og ombord kan du drikke så mye alkoholfritt du vil og å mye snacks du vil. Så er det ekstra for stort måltid og alkohol. +at alle seter har tvkanaler og radio. Og generelt trivelig service. Mye bedre enn Delta og United som jeg har prøvd tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, jeg har også gode erfaringer med JetBlue. Velger generellt *A partnere, men å betale for bagasje er uaktuellt så da ble det noen utenfor aliansen.
Min er faring med JetBlue er ganske lik, hyggelig service, pene fly og godt tilbud om bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Har bare fløyet JetBlue 1 gang, men synes de er bedre enn de få andre amerikanske jeg har vært om bord på. Bestilte og betalte for 1 øl, - fikk 2. Skjermen mye større enn på SAS, - på United måtte jeg swipe kortet for å bruke skjermen. JetBlue 'even more space' koster omtrent halvparten av hva de setene med ekstra benplass koster hos United.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
En tur med dem i høst, og var veldig fornøyd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Voldsom prisøkning domestic USA... | Fnate | Reiseforum | 18 | 16-11-2015 12:46 |
Vil SAS Plus til USA gi domestic first hos United? | bmgzor | Reiseforum | 7 | 27-03-2014 17:32 |
International --> domestic USA. Innsjekk av bagasje på nytt? | hellbilly | Reiseforum | 5 | 05-05-2011 07:28 |
First Class Lufthansa og United, inkl domestic Premium Service JFK-SFO | Hawkboy | TripReports | 43 | 07-09-2010 22:01 |
UM SERVICE CHARGE - DOMESTIC NORWAY | JEP | Flyforum | 28 | 02-04-2005 19:44 |