Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2011, 16:41   #1
SBT
ScanFlyer Silver

American Airlines Domestic USA - gebyrer og service?

Nå har jeg booket både US Airways og American Airlines i 1. halvår 2012, domestic, men så leser jeg så mye negativt her i Flyprat om disse selskapene, at jeg lurer på hva jeg skal booke neste gang. Jeg fløy med Continental MIA - EWR, gratis mat og god service, men cabinpersonalet er jo ikke så vennlige slik man er vant til hos kjente europeiske selskaper.
Er det noen som kan nevne 3 amerikanske selskaper som har en service på domestic som er på nivå med det man får i økonomi hos de store selskapene i Europa ? Jeg måtte ut med en god del $ på US Air for kofferten, selv om den var under 20 kg., og på AA transatlantisk måtte jeg ut med $ 5 for en liten flaske vin. Vin til maten, ihvertfall en liten flaske er vel gratis på europeiske selskaper på slike langruter. Hvilke amerikanske selskaper kan man sammenligne med LH, SK, KL, LX og lignende ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2011, 17:45   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: AA begyner ta betalt for vindu og midtgang seter

Quote:
Originally Posted by sbtagent View Post
...Jeg fløy med Continental MIA - EWR, gratis mat og god service, men cabinpersonalet er jo ikke så vennlige slik man er vant til hos kjente europeiske selskaper...Hvilke amerikanske selskaper kan man sammenligne med LH, SK, KL, LX og lignende ?
Hele røkla har vel gratis soft-drinks, og resten må du betale for, inkl. CO. Er vel bare(?) Southwest av de store som ikke har gebyr for alt mulig rart, inkl. bags. Generelt kan man si at status-kortene er mye mer verdt der borte når man ser alt man sparer av gebyrer.

Er vel noen småselskaper som har full-service, som Porter Airlines, som jeg fløy med for noen år siden, men de har jo litt begrenset rutenett.

Last edited by Discus; 09-09-2011 at 17:52.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 10:15   #3
WF-380
ScanFlyer Gold

WF-380's Avatar

Default Re: Domestic USA - gebyrer og service?

Tenkte å foreslå Virgin America, men etter det jeg klarer å finne ut er det BOB der også. Men de er kanskje likevel et alternativ, har hørt mange positive rapporter fra fornøyde passasjerer.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 20:54   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det er ingen selskaper som har gratis mat eller alkohol ombord i USA. Dersom du har status i Star, OW eller Skyteam, er bagasje gratis. Alkoholfri drikke er gratis.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 21:10   #5
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Syns det er morsomt hvordan USA er helt motsatt av Europa mtp. bagasje: mange av lavprisselskapene har gratis innsjekket bagasje mens de tradisjonelle fullserviceselskapene tar seg betalt.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Er vel noen småselskaper som har full-service, som Porter Airlines, som jeg fløy med for noen år siden, men de har jo litt begrenset rutenett.
Leste gjennom den TRen og det så jo helt fantastisk ut Men Porter er jo kanadisk, ikke amerikansk
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2011, 01:14   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Leste gjennom den TRen og det så jo helt fantastisk ut Men Porter er jo kanadisk, ikke amerikansk
Det er jeg klar over. Nevnte det som eksempel fordi USA <-> Canada er omtrent som US-domestic å regne når det gjelder sevice etc. for de fleste selskaper

Old 11-09-2011, 20:37   #7
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det er ingen selskaper som har gratis mat eller alkohol ombord i USA. Dersom du har status i Star, OW eller Skyteam, er bagasje gratis. Alkoholfri drikke er gratis.
Hawaiian tilbyr ennå gratis mat til / fra Hawaii - valg mellom 1 varmrett eller en stor sandwich. I tillegg har de "oppgraderte" måltider til salgs. Alkohol må en betale for - men de har Hawaiian Microbrews (Maui Brewing Company og Mehana) Mahaolo!

Horizon er vel de eneste som tilbyr gratis Alkohol - Washington eller Oregon Rød eller Hvit vin - fra Stor Flaske (plastglass) eller Microbrew også fra Stor Flaske.
Old 08-11-2011, 14:35   #8
RolfL
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Er vel bare(?) Southwest av de store som ikke har gebyr for alt mulig rart, inkl. bags.
Och nu annonserar man om detta så här , jag tog fotot på FLL i oktober i år.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	N938WN.jpg
Views:	308
Size:	68.1 KB
ID:	30815  
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2013, 08:07   #9
mach.86
ScanFlyer Blue

En liten avis artikkel fra USA om klaging på service.

http://www.businessinsider.com/peopl...ref_map=%5B%5D
mach.86 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 13:53   #10
jalig
ScanFlyer Blue

Min desiderte favoritt i USA er JetBlue!

Terminal 5 på JFK har fri Wifi og er et herlig sted å vente. Du får med en bag gratis og ombord kan du drikke så mye alkoholfritt du vil og å mye snacks du vil. Så er det ekstra for stort måltid og alkohol. +at alle seter har tvkanaler og radio.

Og generelt trivelig service. Mye bedre enn Delta og United som jeg har prøvd tidligere.

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 14:55   #11
O_K_
ScanFlyer Silver

Ja, jeg har også gode erfaringer med JetBlue. Velger generellt *A partnere, men å betale for bagasje er uaktuellt så da ble det noen utenfor aliansen.

Min er faring med JetBlue er ganske lik, hyggelig service, pene fly og godt tilbud om bord.
Old 13-03-2013, 17:08   #12
SBT
ScanFlyer Silver

Har bare fløyet JetBlue 1 gang, men synes de er bedre enn de få andre amerikanske jeg har vært om bord på. Bestilte og betalte for 1 øl, - fikk 2. Skjermen mye større enn på SAS, - på United måtte jeg swipe kortet for å bruke skjermen. JetBlue 'even more space' koster omtrent halvparten av hva de setene med ekstra benplass koster hos United.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 21:58   #13
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sbtagent View Post
Har bare fløyet JetBlue 1 gang, men synes de er bedre enn de få andre amerikanske jeg har vært om bord på. Bestilte og betalte for 1 øl, - fikk 2. Skjermen mye større enn på SAS, - på United måtte jeg swipe kortet for å bruke skjermen. JetBlue 'even more space' koster omtrent halvparten av hva de setene med ekstra benplass koster hos United.
For ikke å glemme at JetBlue har 34" som standard pitch på A320.

En tur med dem i høst, og var veldig fornøyd.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules