![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, lurte på om 1 time og 15 minutt er veldig stress når du skal bytte mellom terminal B og C på Newark? Flightene er CO36 og SK908, skal altså UT av USA
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bør gå fint. Brukte vel tjue minutter fra jeg gikk ut av gaten langt ute på C til jeg var ute ved SAS gatene på B, og da rakk jeg å pisse og ta en tur inneom SAS' billettkontor for å hente boarding card innimellom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Okei, det høres bra ut
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg gjorde dette selv i sommer, kom fra SFO og skulle videre til OSL. Selv med kø i security gikk dette greit.
God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Støtter resten her. Har reist via EWR på vei til OSL et titalls ganger de siste par årene, stort sett ca 1.30 mellom flights. Har aldri vært noe problem - eller i nærheten av stress engang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Planlegger en tur til USA mot nyttår, og har fått opp på tilbaketuren at flighten går MIA-EWR-OSL. Men det er AA som flyr fra MIA til EWR, mens SAS som flyr videre. Vet at AA bruker terminal A mens SK bruker B. Har relativt god connection, 4 timer og 10 minutter. Må man hente ut baggasje fra AA flighten, og sende den på nytt, eller går dette gjennomgående? Det er samme billett. Og hvordan er det med imigrasjon på tur ut, kan det bli noe problemer med den tiden som vi har til rådighet? Takk så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Imigrasjon ut av USA er vel strengt tatt kun å levere en lapp på gate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
... og etter at ESTA ble et faktum så er det vel slutt på disse grønne skjemaene de samlet inn i gode gamle dager.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bagasjen blir sannsynligvis sjekket helt frem til Oslo, så den trenger du ikke å tenke på.
Du må ta et tog fra terminal A til terminal B, hvor du også må gjennom en ny sikkerhetskontroll. Ingen immigrasjon på vei ut av USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde selv en connection på 4t på EWR i forgårs mellom C og B. Funket utmerket. Bare følg (den elendige) skiltingen til Skytrain.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Okei,
Takk for hjelpen folkens ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kom selv inn med US på Terminal A sist jeg var på EWR, med connection til SAS. Hadde god tid, muligens til og med noe mer enn deg, men fire timer er jo mer enn nok. Satt lenge i loungen. Monorail'en fungerer greit. Bagasjen bør være gjennomsjekket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som andre skriver er det masser av tid. Jeg har hatt connection på 2 timer andre veien (med immigration) og bytte fra B til C med toget. Rakk både å spise Pizza og Ben & Jerrys:-)
Så lenge billetten er solgt av SAS så har de vel interline med AA så bagasjen går igjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nogen der ved hvor lang tid transfer i JFK tager hvis det hele foregår i samme terminal? Skal man igennem 'customs' eller kan man rejse direkte fra flyet til terminalen for at boarde næste fly?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Varifrån kommer du och var är du på väg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og med hvilket selskap ankommer du og skal videre med?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ut til at jeg får sove en natt hos Hilton Doubletree JFK. Noen som vet om jeg kan få gleden av å se flyplassen fra rommet?
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Legal Eagle
|
![]()
Hallo folkens!
Hvordan kommer jeg meg best fra EWR til Manhattan (Upper West)? Vi er seks personer som reiser sammen i midten av juni. Jeg fikk nettopp vite fra "reiselederen" at 200$ for SUV er uaktuelt. Forslag? Returen går fra JFK, og da reiser jeg alene. Hva er den greieste måten å komme seg fra Upper West til JFK på? Flyet går om kvelden (21.30) en søndag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg skal ikke skryte av å være helt oppdatert på priser, men synes ikke 200 dollar for alle 6 i en bil hørtes ille ut? Det eneste jeg kan tenkte meg blir billigere må være toget inn til Penn Station og så taxi eller subway derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Groupon-tilbud - EWR/LGA/JFK limos fra $29 | LN-MOW | Reiseforum | 3 | 30-03-2012 22:44 |
LGA vs JFK vs EWR | Flying-news | Reiseforum | 19 | 28-08-2010 15:12 |
LGA/JFK til EWR | Roxman | Reiseforum | 8 | 06-12-2009 21:23 |
SVG-FRA-EWR-JFK-SFO-LAX-PHL-LGA-JFK-FRA-SVG i C, F og Y | B777ER | TripReports | 13 | 08-08-2009 22:33 |
Store planer for JFK/LGA/EWR | Concorde | Flyforum | 1 | 15-02-2007 11:26 |