![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mandag 27JUN11 har jeg min første flight med DY302 (OSL-LKL). Billettene er i bookingklasse B, og er booket via et lokalt reisebyrå i Lakselv.
Jeg har ikke seated meg og min ledsager da første tilgjengelige sete var på rad 18. I følge reisebyrået var de fem første radene blokkert. Jeg må løftes helt til setet. Spørsmålet mitt er om jeg burde bestille seating eller om de bare plasserer meg på et sete lengere fram i flyet? Jeg vil jo helst spare Medema for å trille meg helt til rad 18 i en trang 733 hvis dette kan gjøres på en enklere/mer effektiv måte. SK har aldri plassert meg lengere bak enn rad 6. Reisebyrået var usikker på om jeg burde forhånds seates. Hvilke rutiner har DY på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Rad 1-5 er vel blocked for full fare-billetter, men åpnes ved check-in. Dessuten vil du nok bli plassert på rad 5 eller før under forhåndsseatingen som gjøres av handlingagenten.
Ville ikke bekymret meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De første radene er blokkert nettopp pga slike tilfeller som ditt. Rullestolbrukere skal plasseres ved vindu på rad 2 eller 3 dersom mulig og aldri lenger bak enn nødvendig. Hvis du har lagt inn kommentar i bookingen om at du er rullestolbruker og må bæres skal du plasseres av handling agent under forhåndsseating som JoeW sier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Assistansen er bekreftet fra DY. En ting jeg ikke helt har skjønt er hvorfor PRM-er blir plassert innerst ved vinduet og ikke ytterst? En eventuel evakuering vil ta lengere tid dersom man i mitt tilfelle må dra meg ut fra vindusplass. Itillegg bruker man mer tid på på-/avstigning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I tillegg er vel DY et av selskapene som KREVER ledsager for eksempelvis WCHC i motsetning til andre, og dermed mener de vel at ledsager skal stå for eventuell evakuering...
Veldig langt unna USA og Americans with disabilities Act... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
PRM (Person With Reduced Mobility) klage mot OSL | LN-BEF | Småprat | 12 | 24-08-2013 18:58 |
Seating LH/CO til NY | SudCaravelle | Reiseforum | 21 | 30-06-2011 13:49 |
Seating SQ | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 31-07-2009 08:00 |
Seating Dy | krølle | Flyforum | 1 | 06-06-2008 19:55 |
Seating hos DY | TOS | Flyforum | 2 | 03-01-2008 15:42 |