Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-02-2011, 11:10   #1
Sunnfjord
Newcomer

Spørsmål Spm ang. innsjekk av bagasje/setevalg

Hei!

Eg har søkt litt etter svar her på forumet, men ikkje funne noke som svara direkte på det eg lure på. Eg er ny på forumet, så det er mulig eg ikkje er god nok til å leite enda

Eg skal fly BGO-FRA-AUH-SYD, med Lufthansa og Etihad, Mandag 14. mars. Turen har vert planlagt ei stund, og no har eg også fått med meg fruen på turen. Vi har begge bestillt gjennom SuperSaver, eg bestillte i desember, og ho bestillte i forrige veke. I og med at vi har bestillt kvar for oss vil vi ikkje bli plassert ilag, men vi ønsker å velge seter så nærme kvarande som mulig ved å sjekke inn på nett, når det blir opna for dette.

Spørsmålet mitt er derfor, slik eg ser det må vi sjekke inn for hver enkelt flytur når vi sjekkar inn på nett, eller er det mulig å sjekke inn frå BGO-SYD direkte på nett? (Antar at dette kan vere vanskelig i og med at vi flyr med to forskjellige flyselskap?)
Dersom vi sjekkar inn per flytur på forhånd vil vi då måtte sjekke inn oss og bagasjen på nytt på kvar flyplass? Eller kan vi få bagasjen sjekka inn heilt fram, og skreve ut BP til alle flyturane frå BGO?

Beklager på forhånd dersom dette er eit dumt spm
Er som sagt ny på forumet, med en relativt nyoppdaga interesse for fly og reiser.

Mvh
Sunnfjord
Sunnfjord is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 11:15   #2
BårdK
ScanFlyer Silver

Default Re: Spm ang. innsjekk av bagasje/setevalg

Har selv nettopp lært her at hvis du går inn på hjemmesiden til LH kan du velge seter vha. "My bookings". Veldig enkelt og greit!
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2011, 11:37   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Velkommen ombord!

Som BårdK sier - sjekk lufthansa.com med tanke på seter - du må ha Amadeus/Lufthansa-referanse (seks tegn) for å gjøre det. Hovedregelen er at når du har en gjennomgående billett så får du sjekket inn hele veien fra startflyplassen, og du får tag på bagen hele veien. Med en gjennomgående billett på de flightene du har burde det ikke være problem å få bagasjen ekspedert hele veien.

Så finnes det unntak der du ikke får BP hele veien, eller må hente bagasjen under veis (eks. ved internasjonal ankomst i USA). Om man får BP hele veien er litt avhengig av selskapene og "dagsformen" til datasystemene.

God tur!

Old 21-02-2011, 16:01   #4
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Det er ikke mulig å kontakte Supersaver/Lufthansa/Etihad og fått koblet sammen de 2 bookingene? Slik at selskapene kan se at dere reiser sammen. Om det hjelper på seter vet jeg ikke, men det er jo mulig å kontakte selskapene å høre med dem.

God tur
Old 22-02-2011, 08:50   #5
Sunnfjord
Newcomer

Tusen takk for svar!

Eg fekk merklig nok valgt seter på Etihad flygningane, og ikkje på Lufthansa flygningane (BGO-FRA, FRA-BGO), sjølv om det vart gjort gjennom "My bookings" på lufthansa.com

Ser ikkje vekk i frå at det kan bli en aldri så liten tripreport av turen.
Sunnfjord is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2011, 16:55   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sunnfjord View Post
Eg fekk merklig nok valgt seter på Etihad flygningane, og ikkje på Lufthansa flygningane (BGO-FRA, FRA-BGO), sjølv om det vart gjort gjennom "My bookings" på lufthansa.com

Ikke så rart iflg. lufthansa.com
Quote:
For flights within Germany and Europe it is not possible to reserve a seat when you book in Economy Class. However, if you would like to choose your own seat, please check in online, via your mobile or at one of the airport check-in machines

Posting Rules