![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Er det mulig å booke gjennomgående billett med DAT/DOT fra Fagernes via OSL til andre andre destinasjoner. Jeg planlegger en tur til vinterer fra New York til Oslo, men med retur fra Fagernes. Det hadde da vært greit å ha gjennomgående billett istedenfor to separate billetter på retur. Det er ikke så lett på nett.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]()
Dessverre, det er ikke mulig. Ingen avtaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Nei. Der er kun en bestemmelse om at det skal tilbys på like vilkår til de som ønsker dette.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Takker for svar. En avtale om gjennomgående billetter kunne kanskje hjelpe litt på den berøvelige passasjerstatistikken på Leirin. Skal man kun til Oslo er det ikke så mye tid man sparer på å fly til Gardermoen, skal man derimot videre både innenlands og utenlands kunne det gitt flere passasjerer på flyene derfra.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Tror nok det hadde blitt et stort system å administrere... samt at man måtte ha tvunget "den andre parten" til samarbeid... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Hadde det ikke holdt med en helt vanlig interlineavtale?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]()
Jeg tenkte ikke på selve avtaleverket mellom operatører, men mer i anbudsprosessen fra Staten sin side. Hvordan velger man (Staten) hvilken operatør man evt skal samarbeide med?
Samtidig må man jo "tvinge" enten SAS eller Norwegian f.eks. til å inngå avtale med operatøren av anbudsruten. Nå er det vel kanskje penger å hente på slike samarbeid, men noe sier meg at hvis en slik prosess hadde vært gratis i utgangspunktet, så hadde det vel allerede vært gjort...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booke gjennomgående billett fra KSU -> HKG med SAS/Star Alliance? | Tjab | Reiseforum | 3 | 23-01-2014 20:04 |
DY - Gjennomgående billett | Twin Otter | Reiseforum | 9 | 01-06-2011 23:05 |
SK og FI - gjennomgående billett men forskjellig bagage allowance | Cecilie | Reiseforum | 8 | 23-08-2010 21:25 |
Ikke gjennomgående billett m/BA | stoeckli | Reiseforum | 6 | 30-07-2009 16:49 |
Gjennomgående billett SK/CO | LN-FOC | Flyforum | 10 | 02-11-2008 01:43 |