![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
|
![]()
Og det ble AF's F-GITA som fikk æren av å være førstemann til skraphandelen.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Noen som vet om tot tid fløyet ? For "nedslitt" til å bygge om til frakter ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Har ikke BA satt et par 744er på bakken? Mener da bestemt at de et par stk stored.
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
BA har de lagret og dere er flere som har tilsvarende, men det er den første 744 som går til høgger'n for å ende opp i cola-boks-himmelen.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Men så har de et par i Cardiff også, G-BNLB og G-BNLC og førstnevte mangler både motorer og fremre hoveddør. Begge flyene stod allerede parkert der når vi besøkte BAMC i januar 2009.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 23-07-2010 at 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Litt tidlig opphøgging til colabokser sammenlignet med tidligere 747 versjoner, men det har jo selvsagt med økonomi å gjøre. 773ER overtar vel rollen. Ser SQ snart er nede i null 744 også...
Er man slem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hos BAMC fikk vi da høre om de svake punktene til 744en, og det ikke er uten grunn at disse fuglene blir gjenvunnet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hvilke var de svake punktene ? Ikke teknisk men i klar norsk
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
|
![]()
Huff, dette var trist! En vakker dame som tok meg og muttern hjem fra Havana 10.05.2007. RIP F-GITA! (Faen som tiden flyr...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Och F-GITA var ju nära att bli cola-bokser redan 12 september 1993:
http://www.airdisaster.com/photos/f-gita/photo.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
He, he, det å følge med i klassen.. Og det i min alder som heter kort hukommelse... Her trampet jeg skikkelig i klaveret..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,406
|
![]() Quote:
Men det teller vel neppe positivt at den tok seg en dukkert på Tahiti heller. Og jeg tipper at det ikke vil være noen som er interesert i de eldste LH maskinene heller og at de går rett til opphugging Ellers er vel dette den andre -400 som skrapes? Last edited by Someone; 24-07-2010 at 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tittet i JP i dag, og den eldste 744 ABTA er stored FRA... Hm hva skal de med den ? La oss håpe de beholder den... Om noen år kan den bli like hot som Ju 52
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
|
![]()
Siste aktivitet 2009/11/19 iflg libhomeradar ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Tango-Alpha var forsatt stored og klistred igår.
Likevel kommer denne fly tilbake i drift ganske snart etter det hva man kan høre. Det er en klart opptur nå og dette 744 og en MD11 er de siste flyene som LH har forsatt i lagring. Og også for den siste MD11 forventer vi klar-signal innen uker, siden Cargo går meget meget bra for tida...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Ja, definitiv i HAM !!!
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første skraping av 777-200ER og om skroting av fly | Someone | Flyforum | 13 | 19-04-2017 12:28 |
Da BA mottok sin første 747-400, plus mer | Someone | Flyhistorisk forum | 4 | 05-01-2012 17:56 |
Qantas 1:400, Boeing 747-400 F1 Selges | Roxman | Samlerhjørnet | 1 | 08-03-2010 12:40 |
Corsair sin første 747-400... | LN-OSS | Flyforum | 9 | 17-01-2005 07:58 |
Første bilde av UA 747-400 i nye farger?? | CK | Flyforum | 4 | 13-01-2005 20:56 |