![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dagens førstesideoppslag i Sandefjrords Blad er reiserelatert. Omtrent hele førstesiden er viet saken, med stor overskrift og et stort bilde. "Her knuses feriedrømmen".
Det høres jo veldig brutalt ut det da, men faktum er at veldig mange blir stående igjen på flyplassen fordi de mangler gyldig pass. Det er sikkert unødvendig å si det til dere men jeg gjør det allikevel: Kjære forumister, sjekk passet i god tid før dere skal reise. Sjekk utløpsdatoen, og at hovedsiden ikke har gått opp i liminga. http://www.sb.no/nyheter/her-knuses-...mmen-1.5409628 Vennlig hilsen Imm
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Og i samme slengen. Sjekk regler om visum i god tid før avreise. Veldig dumt å bli sendt hjem grunnet ugyldig eller manglende visum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er mange pass fra rundt 2003-2004-2005 som har dårlig kvalitet på bildesiden. Dvs at hele siden kan løsne fra permen.
Isåfall får man gratis nytt pass, men samme utløpsdato som det opprinnelige passet. Hvis siden løsner helt er ikke passet gyldig.
![]() |
#4 |
Superflyer
|
![]()
Husk også at det i mange tilfeller kreves at passet skal være gyldig 6 mnd etter hjemkomst også. Ikke at jeg skjønner hvorfor men.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Anbefaler det alltid til alle passasjerer som har pass med tynn bildeside, bytt før det skjer noe. Har stoppet en del på grunn av det der |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har lært. Det gikk akkurat, med få dagers margin, å få komme meg til Marokko for noen år siden. Regelen var at det skulle være gyldig minst 3 mnd etter utreise. Det holdt med et par dager.... :-D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]() Quote:
OT: imm, er det deg det er bilde av i papirutgaven av SB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja det er meg
![]()
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Leste forleden at politiet ogsaa er i ferd med aa gaa tomme for noedpass, saa det er nok en grunn til aa sjekke godt .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekk av kabinen før avgang og landing? | Kabinsjef@DY | Småprat | 34 | 07-10-2016 20:36 |
Fuktighet på passet, bytte? | petru26 | Reiseforum | 3 | 23-12-2010 03:30 |
Glemt passet? Glem å reise! | LN-KKY | Reiseforum | 18 | 30-11-2010 11:55 |
Snømann passet på Thunderjet | LN-FHU | Flyforum | 1 | 11-01-2008 11:09 |
Sikkerhet-/ID-sjekk ved billettløse reiser? | LN-BRK | Flyforum | 9 | 31-12-2004 18:39 |