![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I forbindelse med min Asiatur til sommerferien (som begynte med at LH solgte billig biz billetter) har jeg tenkt meg innom Singapore noen dageri juli. Spørsmålet er så hvor mange dager jeg bør ha der. Hva som anbefales å gjøre. Og generelle tips for hoteller og alt mulig annet
....og før noen kommer med kommentaren: "Det er alt for varmt der da...." så hadde jeg villet fryse, så hadde jeg valgt et annet sted ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Anbefaler Night Safari. Morsom opplevelse. Ta taxi ut - ikke styr med busser og slikt.
Tiltal taxisjåføren med "Uncle" - så blir det god stemning i bilen, og kanskje en interessant samtale. http://www.nightsafari.com.sg/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Singapore må vel være det minst spennende Asia har å tilby, ved siden av Dubai, og Hong Kong har vel alt det Singapore har - bare mye mer i tillegg. Så med tanke på alt Asia har å tilby ville jeg funnet på noe mer spennende ... f.eks. Japan, Laos, Vietnam, Kambodsja eller Kina. Se ellers denne for en sammenlikning av Singapore/Hong Kong: http://gohongkong.about.com/od/trave...ssingapore.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
FlightDeck, fint at du bereist, men nå spurte gutten om hva han kunne gjøre i Singapore, ikke hvor mye bedre det er alle andre steder...
Tar selv i mot tips til "Eat, see & do" i Singapore! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Joda, men har bare tenkt meg et par netter i Singapore.
Men noen her som har noen anbefalinger for Kuala Lumper og Ho Chi Minh eller Hanoi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det man gjør i Singapore er å spise og å shoppe. Spise mat på kvelden på riverside og shopping på orchard road (men det er relativt dyrere enn resten av asia) er typiske turistting som man kan gjøre, også et besøk i "Chinatown" er annet man kan gjøre. Man får alle delikatesser fra alle kanter av asia, (og resten av verden). Singapore er ikke stedet å dra for å oppleve nye ting og eksotiske naturlige severdigheter, men det er en bra plass å tilbringe med gode venner, og har alt som man trenger i en storby.
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Skal du innom Singapore, så få med deg safarien, så med deg alle de små delene av byen som er interessant (Little India, etc, Bugis Junction), om du liker historie så har de et bra museum som dekker historien i strøket hvor Singapore ble til.
Ellers er det mye by og shopping som ellers i byer, en fuktig aften på Clarke Quay skader ingen, spotting på Changi har ingen tatt skade av. Er du en gadget-freak så er Sim Lim Square noe for deg. Og liker du god mat, så dra til noen av de bedre plassene i byens bakgater som serverer skikkelig sateh, chicken rice og chili crab. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
En liten tur ut til Sentosa, fatslandsasias sørligste spiss er greit, og dersom du ønsker badeliv finnes det noen ålreite resorter på Bintan Island, ca én times båttur fra Singapore. Tror jeg hadde klart meg med 2-3 netter i selve Singapore. Av mat bør du få med deg chillicrab på en av restaurantene langs elva, og du må selvfølgelig slukke tørsten med bøttevis av Tiger! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Naa er jo mye nevnt allerede i denne traaden, men legger til ett par ting til
Singapore er ett hyggelig sted som virkelig boer besoekes. Som Hong Kong, er det ett sivilisert sted med vestlig inspirasjon og orden man ikke finner overalt i Asia. Scumbag fritt, ingen oppi trynet for aa tigge/selge til deg og godt pusterom er ett fint avbrekk fra mange andre omraader i Asia. Naar det gjelder shopping, er ikke Singapore spesielt billig i forhold til mange andre steder i Asia, saerlig paa motefronten. Kan ta ett par eksempel: Var paa Banana Republic paa soendagen og det er 30-40% dyrere enn i USA. Det samme gjelder de aller fleste butikkene paa Orchard Road. Som partyby har Singapore like mye aa by paa som f.eks. Hong Kong og Clarke Quay/ Boat Quay er begge bra omraader for gutta aa ramle paa fylla. Masse god mat overalt, mye indiskinspirert, men stor variasjon Taxi er billig i Singapore, 50% dyrere mellom midnatt og 0600, men fortsatt greit Ville tilbragt like mye tid i Singapore som i Hong Kong: 2 dager holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men jeg kan vel få påpeke at jeg synes det er mange likheter mellom Hong Kong og Singapore siden Someone faktisk skal besøke begge steder. Jeg har selv vært begge steder og prøver bare å bidra med erfaringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Viktig info for vaar venn som er toerst: En cola i baren koster 4.50 Sing, en Tiger 10 Sing. Doedt er det au ganske saa tidlig. Last edited by Tommy777; 12-05-2010 at 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stedene har noen likheter, men er helt forskjellige og gir en veldig forskjellig opplevelse. Begge er mer enn verdt ett besoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som den erfarne bar-gjest du nå engang er, kan du ikke ha vært i Singapore uten å ha besøk "The Long Bar" på Raffles hotel som er Singapore Sling sitt fødested!
Ellers legger jeg ved et lite bilde av Tommy sin golf-gjest: Komono Dragen ![]() Som dere ser, et koselig lite krypdyr! Kanskje Tommy vil bytte ut bikkja si med ein slik ein?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har tenkt meg det, og fikk også samme anbefaling av de gamle som bodde der en natt i fjor sommer....dessverre er det litt utenfor mitt budsjett å overnatte der. Men hvilke hoteller anbefales?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Herlig å se at svarene på ditt spørsmål stort sett går ut på å disse Singapore. Her er det vel smak og behag som med alt annet. Jeg elsker byen og det er uten tvil det mest populære stedet å jobbe for våre expats. Anbefaler faktisk også en tur til havnen hvis du har noen interresse for shipping, enorme dimensjoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har venner som returnerer til Singapore hvert eneste år på ferie, så noe må da denne byen kunne tilby
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vi oppgraderte til Business Floor og fikk et fantastisk hjørnerom med floor to roof windows :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og om flyplassen i Singapore | Hpkris | Reiseforum | 40 | 03-11-2023 11:05 |
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 | Bizflyer | Flyforum | 58 | 15-09-2020 14:58 |
Singapore med Singapore-Seattle | Someone | Flyforum | 5 | 05-11-2018 17:04 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |
Singapore | VoiceCom | Reiseforum | 10 | 11-12-2007 00:10 |