Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-12-2009, 11:05   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
Boeing Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

For å fylle hullet skapt av 787 forsinkelsene har ANA nok en gang lagt inn en ordre på 767, denne gangen på totalt 5 maskiner, med levering allerede fra neste år.

Itillegg har de bestilt 5 777-200ER, som etterplanen skal erstatte 3 747


http://www.flightglobal.com/articles...lion-deal.html

Quote:
Japan's All Nippon Airways has ordered five Boeing 767-300ER and five 777-200ER aircraft, in a deal worth ¥185.2 billion ($2 billion)
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 12:40   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Er det 1 B767 av samlebåndet per mnd. nå?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 12:59   #3
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Kunne dette være noe for DY?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 13:10   #4
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,420
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Er det 1 B767 av samlebåndet per mnd. nå?
Boeing’s production rate is currently one a month but it likely will go to two a month as early as 2010.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is online now   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 13:57   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by HMWK View Post
Kunne dette være noe for DY?
Vurdert, men ikke funnet egnet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 20:57   #6
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vurdert, men ikke funnet egnet.
For små? -> For høye enhetskostnader?
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 21:26   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 21:27   #8
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Skal disse erstatte 747 på NRT-CDG? Skulle da tro at disse blir satt inn på ruter i Asia.
Det blir også spennende å se hvilke ruter de setter inn 787 på.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 21:50   #9
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Skal disse erstatte 747 på NRT-CDG? Skulle da tro at disse blir satt inn på ruter i Asia.
Det blir også spennende å se hvilke ruter de setter inn 787 på.

767 blir ikke satt inn på Europa-ruter, blir nok bare å gå domestic og på Asia-ruter. Tipper 77W vil erstatte 744 på CDG-ruten.
Fry is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 22:31   #10
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH.
Gjelder det for 767WL også?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2009, 23:35   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Skal disse erstatte 747 på NRT-CDG?
Her er vel 747 allerede delvis erstattet av 777-300ER
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2009, 00:02   #12
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Her er vel 747 allerede delvis erstattet av 777-300ER
De har ihvertfall erstattet 747 med 773 på FRA og LHR, så da blir vel CDG neste.
Forøvrig så har jeg opplevd dårlig belegg både på FRA og LHR bak gardina, dog i lavsesong.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2009, 00:07   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by HMWK View Post
Gjelder det for 767WL også?
Trenger nok mer enn de 3-4% ekstra ja ... det er ikke SÅ stor forskjell ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2009, 09:31   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
Default Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Quote:
Originally Posted by HMWK View Post
Kunne dette være noe for DY?
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vurdert, men ikke funnet egnet.
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH.
Nå bør det også legges til at det nok er endel viktige grunner på hvorfor 767 passer bedre for ANA enn for DY, itillegg til nødvendig rekkevidde. For det første så har ANA en stor 767-flåte fra før slik at de unngår kostnadene det medfølger med å få en ny type inn i flåten. Itillegg så er vel sjansen for at ANA har fått disse 767ene ekstremt billig som kompensasjon for problemene vedrørende 787. Hvilket da gjør at regnestykkene til ANA og DY angående 767da vil se totalt forskjellige ut
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død LN-MOW Flyforum 46 09-05-2024 08:22
Men Il-96 var ikke død! VC-10 Flyforum 43 02-11-2023 12:41
Men 767'en var ikke død .. LN-MOW Flyforum 13 25-04-2018 18:04
Helikoptertråden 100 år ;), ikke riktig ennå, men 1 måned gammel i dag :nor LN-DAG Bilder & foto 0 18-02-2010 14:41
767 er ikke død... Someone Flyforum 7 11-11-2008 19:33


All times are GMT +2. The time now is 22:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.