![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Hyggelige nyheter for fruens hjemstat.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Dette var hyggelig å høre
![]() Så snart Boeing får 787 på vingene SNART forhåpentligvis, og certifisert denne, vil en andre fabrikk hjelpe å få unna den store leveringskøen og hjelpe Boeing møte de forsinkede leveringene ![]() Har lest litt rundt omkring at Boeing også har kommet fram til en løsning med dette problemet med Wing Fixen og at de håper at first flight ikke er mer en toppen to mnd unna... Noen andre så vet noe mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Blir interessant å se hvor grinete IAM blir etter denne flyttingen ... Ifølge Boeing selv har de nå også fullført designet for fixen, også for de stringerne der den opprinnelige løsningen viste seg å være for svak. Produksjonen av delene tar ikke veldig lang tid, men før de kan begynne å installere siste del av fixen på maskinene som skal fly må designet testet på ZY997 (den statiske testriggen), for å se at modellene stemmer overens med virkeligheten. Etter dette må den installeres på ZY001, hvor alt som ble lempet ut må installeres på nytt, og deretter må maskinen gå gjennom enkelte tester før den eventuelt blir klar for å fly. Rekker de det før nyttår? Tja, kanskje, blir ikke mye om å gjøre i alle fall. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]() Quote:
Ingen glede å spore her nei: http://www.iam751.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
|
![]()
Hmm, IAM751 har jo samme språkbruk som den danske kabinforeningen i SAS....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,884
|
![]()
...men de samme i IAM751 kom med godt begrunnede advarsler til boeings ledelse om svakhetene i 787 programmet....og en kan veel si at IAM vel har 95% rett i sine advarsler....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Og de kaster ikke bort tiden .. spaden er allerede stukket i jorden!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
SC har trukket til seg en del storbedrifter, som f.eks. BMW, bl.a. på grunn av dette. Og IAM er så fulle av seg selv at de har problemer med å forstå at andre enn dem kan sette sammen et snapfit-fly i 1:1 ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,884
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Det har du helt rett i - men IAM's noe oppbåste ego har også ført til samarbeidsproblemer, og jeg tror at ledelsen har vurdert at man ikke vil risikere at hele produksjonslinjen står ved neste korsvei ... Derfor vil man ha et separat produksjonsanlegg som også ruller og går neste gang IAM streiker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Noen som vet hvordan det går med byggingen av denne nye fabrikken? Er de i rute?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
De er i rute og det er til og med satt igang en utvidelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Når er det oppstart derfra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
De skal være klare til oppstart til høsten. De ansetter arbeidere nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Hmmm...787 fra SC? The Palmetto State Jet!
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Jeg har ett eller annet sted, lest at produksjonen skal være 3 fly pr mnd. Hva skal den bli nå? jeg synes forøvrig at 3/mnd høres veldig lite ut, tatt i betraktning at det er snakk om å montere sammen en del større hovedkomponenter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Tre i måneden er korrekt. Og arbeidet går etter planen.
http://blog.seattlepi.com/aerospace/...s-c-787-plant/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,884
|
![]()
A dog named Odie, a car named Edsel, SC 787 just another AlfaSud...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|