Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2005, 22:14   #1
DY
ScanFlyer Dusty

Default Standardheving på Værnes

Standardheving på Værnes

Avinor har gjennomført et stort byggeprosjekt på Trondheim lufthavn, Værnes i tett samarbeid med brukerne. Nå er de klar for en hektisk sesong med totalt 60 avganger til utlandet hver uke. Lørdager er den travleste avreisedagen.

Flyplassen har fått ny utenlandsterminal med ny, stor tax-free-butikk og nye serveringssteder. Fra og med 12. mai skal innsjekking for charter utland skje fra terminal B, som er ombygd og utvidet med 1000 m2 .

- Våre passasjerer som skal med charter til utlandet skal derfor fra og med torsdag 12. mai møte direkte i terminal B for innsjekk, sier markeds- og eiendomssjef Nina Jensen.

Hun presiserer at innsjekk ruteflighter fra Værnes som før vil foregå i terminal A.

Det er kun charter utland med destinasjonene København, Amsterdam, London, Alicante, Murcia, Praha og Dubrovnic som går fra terminal B.

- Velkommen til en "ny" flyplass med internasjonal standard, sier den stolte markedssjefen.

www.avinor.no
DY is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2005, 22:18   #2
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default Re: Standardheving på Værnes

Quote:
Originally posted by DY
Hun presiserer at innsjekk ruteflighter fra Værnes som før vil foregå i terminal A.

Det er kun charter utland med destinasjonene København, Amsterdam, London, Alicante, Murcia, Praha og Dubrovnic som går fra terminal B.
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

Ehh, dette er rutedestinasjoner det også, det riktige er vel at CHARTERdestinasjoner i utlandet har innsjekk i terminal B, mens RUTEflyvningnene til CPH, AMS, STN, ALC, SJV, PRG og DBV fortsatt har innsjekk i Terminal A. Noe de av en eller annen grunn alltid har hatt, uten at jeg har skjønt hvorfor.
Old 11-05-2005, 22:24   #3
DY
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally posted by LCH
Quote:
Originally posted by DY

?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

Ehh, dette er rutedestinasjoner det også, det riktige er vel at charterdestinasjoner i utlandet har innsjekk i terminal B, mens ruteflyvningnene til CPH, AMS, STN, ALC, SJV, PRG og DBV fortsatt har innsjekk i Terminal A. Noe de av en eller annen grunn alltid har hatt, uten at jeg har skjønt hvorfor.
Enig LCH - dette var jo veldig forvirrende...er vel egentlig ganske vanskelig å ramse opp alle charterflydestinasjonene som vil bli brukt. Alle de destinasjoene som ramses opp er jo rutefly....
Skal det være at rutefly til utland skal benytte innsjekk terminal A, og kun charter i terminal B.
Old 12-05-2005, 00:41   #4
LTH
ScanFlyer Molded

LTH's Avatar

Charter skal sjekke inn i Terminal B
Rutefly til utlandet skal fortsatt sjekke inn i Terminal A
Old 12-05-2005, 08:55   #5
DY
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally posted by LTH
Charter skal sjekke inn i Terminal B
Rutefly til utlandet skal fortsatt sjekke inn i Terminal A
Som jeg trodde....
Old 18-05-2005, 10:19   #6
Geir
ScanFlyer Blue

Default Re: Men hvorfor

Men hvorfor deles innsjekk opp slik? Alle utenlandsavgangene er fra terminal B så det greieste hadde vel vært å hatt all innsjekk til utlandet i terminal B?

Hva er årsaken til denne "oppsplittingen"? Noen som vet?

Ellers - gratulerer så mye med "ny" terminal! Vi får noen nyheter her på Sola også om ikke så alt for lenge.

Geir
Geir is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2005, 22:43   #7
DY
ScanFlyer Dusty

Denne oppsplittingen gjøres sikkert for å gjøre det lettere for de reisende.....

(Dette var selvsagt ironi)
Old 19-05-2005, 00:18   #8
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Hadde litt dødtid på TRD i dag, så jeg lusket meg en tur ned i Terminal B, men så ikke en eneste sjekk-inn skranke!? Jeg var riktignok bare airside, men det var bare en svær glassfasade der jeg mener å huske at inngangen lå før! Det lille jeg så var svært positivt. Stilen var tydeligvis inspirert av Gardermoen, med mørk skifer på gulvet og trelister på veggene. Skiltene var også av OSL typen, men ikke fullt så mørk blåfarge tror jeg. (De på OSL er mørkeblå, ikke sorte?)
Duty-Free'en var stengt, men den hadde samme type røde neonaktige skilter som på OSL. Innenriksdelen av Terminal B var det imidlertid ikke gjort noe med, bortsett fra skifer i trappa ned til gate'ene. På bakkenivå var det fortsatt fliser både fra 80- og 90-tallet... Både denne delen av Terminal B og deler av Terminal A begynner å se litt slitt ut, med ødelagte seter, og knuste fliser på gulvene, (vedlikehold er jo desverre et fremmedord i offentlig sektor her i landet...) for ikke å snakke om de stygge ombyggingene som er gjort i området rundt sikkerhetskontrollen på Terminal A, med ellers er den jo fin og moderne. Terminal A har forresten de gamle skiltene. Er de nye en slags standard fra Avinor? Så som sagt litt lysere ut enn de på OSL, men så er jo ikke OSL offisielt Avinors terminal heller. Også NSB har jo lagt seg på samme skilttandard.

Posting Rules