![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Mats Danielsen
Alder: 16 (17 snart ![]() Bosted: Stavanger Nasjonalitet: Norsk Skole: Jåttå Vgs. i Stavanger Nærmeste flyplass: SVG og HAU Flyinteressen: På en måte medfødt, har alltid vært fremme i cockpit med far når vi var ute og fløy. Det var jo så klart frem til 911, men klarer av og til og lure meg frem ![]() Favorittfly: Lockheed Martin F-35, P-3 Orion, Airbus A380, Boeing 787 Dreamliner og DC-11 Favorittflyselskap: Norwegian og RNoAF om det teller som et :P Favorittblad: Airliner World Andre interesser: Programmering, soving og spill Strever for å bli: ATC Last edited by Mats Danielsen; 10-04-2009 at 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Aleksander Maaland
Alder: 14 Bosted: Stavanger Nasjonalitet: Norsk Skole: Austbø Nærmeste flyplass: SVG Flyinteressen: Fra blodet, fløy første gang når jeg var 3 måneder gammel grunnet født med ganespalte (Hareskår). Da fløy jeg SVG-BGO og har fløyet den ruten og retur enormt mange ganger(dagsturer også) grunnet kontroll på haukeland ![]() ![]() Favorittfly: 737-700(WL)<3 Favorittflyselskap: SAS å NAX Spotting: Alltid når jeg har tid! Andre interesser: Båtlivet, fisking, reise å tjene penger ![]() vil bli: Trafikkflyger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Håvard Brown
Alder: 13 Bosted: Stavanger Nærmeste flyplass: SVG Flyinteressen: Fikk et lekefly da jeg var 4 år gammel, først da begynte jeg å like fly.. Senere har jeg funnet ut mer , og begynt å fly sim. Favorittfly: A320(<3) , A380, Boeing 737-300, E190 ,E170 og A330. Favorittflyselskap: Iberworld, Norwegian, MyTravel/Thomas Cook og Air Europa. Favorittblad: UnitedSupporteren og Flynytt ![]() Andre interesser: Sim, Modellsamling, fotball og spotting. Strever for å bli: Flygerleder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Nikon Professional User
|
![]()
Navn: Karl Mathias Moberg
Alder: 18 Bosted: Stavanger Nasjonalitet: Norsk (Halvt Svensk!) Skole: Siste året realfag på Randaberg VGS Deltidsjobb: Alexander Foto i Stavanger Nærmeste flyplass: SVG Favorittflyplass: BKK Favorittfly: MD11, B777, Fokker 70/100 Favorittflyselskap: SAS, Alaska Airlines Favorittblad: Times Andre interesser: Video, foto Spotting: En gang i blant... Strever for å bli: Utdanning på flerkameraproduksjon! Fotoutstyr: - Nikon D300 m/ MB-D10 - Nikon 70-200 f/2.8G VR - Sigma 10-20 mm - Nikon 50 mm f/1.4 II - Nikon SB-900 - Nikon SB-600 - En haug med ekstrautstyr.
![]() |
#185 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Kalt GH blant venner
Alder: 15 Bosted: Hamar Nasjonalitet: Norsk Yrke: Undomsskoleelv Nærmeste flyplass: Stavsberg Favorittfly: Hmmm må bli noe sivilt, med minst 30 seter, ellers er jeg ganske åpen Favorittflyselskap: Tja, LH Jeg annser Pepsi cola for å være bedre enn Coca cola og vil her på forumet bli oppfattet som "norwegian fan" |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Fredrik Bachke
Alder: 20 (30-12-88) Sivilstatus: Singel Sted: Tromsø Studerer: Juss Deltidsobb: Taxfreemedarbeider på TOS Kjører: Peugeot 207SW Kamerautstyr: iPhone ![]() Flyinteressen: Den er vel ganske så medfødt, vokste opp i Kristiansand og har fått høre ved flere anledninger at eneste måten foreldrene mine fikk litt fred på, når jeg var rundt 3 år, var å ta en kjøretur til kjevik å se på et par avganger og landinger. Nærmeste flyplass: Tromsø lufthavn langnes! Generelt: Har begynt å studere juss og er ferdig med 1.avdeling nå i juni, mye tid går med til det men har tid til litt jobbing i taxfree-butikken på TOS også. Ellers har jeg også tilbrakt ett år i SGS ved samme lufthavn. Spotter ikke så veldig mye, men når det først er noe spesielt innom her i nord så tar jeg med meg telefonen for å titte litt hvertfall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Stian
Alder: 22 Sivilstatus: Forhold Bosted: Stavanger Yrke: Cabin Attendant TCAS Favorittfly: A321 Reisemål: SYD Flyinteresse: Medfødt. Kan huske fra min tidligere jobb at jeg sto og så på innflygningen til BGO, og drømte meg vekk. Blir heller aldri lei av å se fly akkurat i det sekundet de tar av.
![]() |
#188 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Navn: Sigbjørn Førre Mortveit
Alder: 30+ Bosted: Haugalandet Yrke: Bedagelig leder innen Telecom Nærmeste flyplass: HAU Favorittflyplass: TIV. Favorittfly: Jo fortere jo bedre Favorittflyselskap: KLM og AEGAN Favorittblad: World of Powerboats Andre interesser: Motorsport, både til vanns og til lands. Offshore racing er favoritten, har medført mange flyreiser til mange plasser.. Spotting: Nei Strever for å bli: Voksen Kjører: BMW 325 E46 Status: Singel
![]() |
#189 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Robin
Alder: 20 Nationalitet: Norsk Bor: Kr.sand Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Student Kjøretøy: Pappas Land Rover Freelander 2 Nærmeste flyplass: ENCN Favoritt Flyplass: EGLL, ENGM og LFPG Favoritt Flyseleskap: Cathay Pacific, Singapore Airlines, Lufthansa og Emirates! Favorittfly: 744ER og 773ER Fikk flygintresset: Da jeg ble født. Men økte dramatisk da jeg begynte å spille FlightSimulator for fullt! Spotting: Ikke begynt for fullt enda... Kamera: Nikon D80 Spesialintresse: Biler, Fly, Teknologi og Photoshop Lurte på en ting, er det lov å bruke små (350pix*100pix) bilder i signaturen? Ser fram til å bli aktiv her! ![]() Last edited by Robin882; 16-06-2009 at 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei...Dette er meg...
![]() Navn: Snorre Alder: 34 Nationalitet: Norsk Bor:Lierskogen Sivilstand:Samboer, 2 barn på 2 år.. Språk: Norsk Yrke: Montør Kjøretøy: 2stk Toyota`er, 1 priv og 1 i jobb.. Nærmeste flyplass: ENGM,ENHS,ENKJ,ENTO,ENRY Favoritt Flyplass: ENFB Favoritt Reisemål: USA Favoritt Flyseleskap: SAS Favorittfly: Md80-90,A300, A340, og B757. Fikk flyinteresse: Med flyvende i familien og oppvokst med å se på inn/utflyvning av ENFB. Spotting: Litt Kamera: Canon 400D Last edited by SNSK; 03-07-2009 at 18:56. Reason: Feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Gard
Alder: 20 Nasjonalitet: Norsk Bor: Lillehammer Sivilstand: Ungkar og sprellemann Språk: Norsk og engelsk Yrke: Tømrer (student fra høsten 09) Interesser: Fly, tog, båt, transport/samferdsel generelt, snekring og damer Kjører: Mamma sin golf/ firmabil Nærmeste flyplass: Frya, Hamar eller Leirin tror jeg Favoritt reisemål: Canada, New Zealand, Sør-Amerika (har bare fått besøke Canada hittil) Favoritt flyselskap: British Airways Favoritt fly: B752, B763, A332, men blir mer og mer glad i A345 Har flydd: A319, 320, 321, B737-700, B747-400 Kamera: Nokia |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Navn: Halvor S*****. N*****.
Alder: 16 Nasjonalitet: Norge Bor: Oslo Nærmeste flyplass: FBU/OSL Sivilstand: Kjæreste Språk: Norsk, Engelsk, Fransk Yrke: Ekspeditør i Japan Photo og elev ved Elvebakken Vgs Interesser: Fly, Bassgitar, Fiske, Stå på ski, Reise, Musikk, Badminton (spiller turneringer og trener), Båt, Bil, Gitar, Mac, Språk, Foto, flysimulator, bilspill PC og PS2 spill, og være med gode venner! Kamera: Speilrefleks: Canon 400D deretter 40D Kompakt: Nikon Objektiver: Canon EF 70-200mm f/4L IS USM og en Canon EF 1,4xII Extender Sigma DC 17-70mm f/2,8-4,5 Macro Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM ikke i bruk: Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 II Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM Blits: Canon Speedlite 580EX II og en Off Camera Shoe Cord OC-E3 Stativ: Slik PRO 340DX og slik monopod 350 Bil: Øvelseskjører Volvo V70 2,0 Turbo Volvo Ocean Race edition 2001 Favorittflyselskap: Tjah... Elsker de spesielle liveries til Malasyian. Men liker godt sevice på SAS da! Favorittreisemål: USA, New Zealand, London, Paris, Stockholm, Jylland, Praha, Tyskland, Warzawa, Frankrike og Italia... Mye det der men det er fantastiske steder! Favorittfly: Hva ellers enn MD-80, 767 og DC-10!? -Ooog 773 -Pluss alt Braathens ![]() Har fløyet: Boeing 767, 733/4/5/7/8 , A321, DC-10, MD-80 favorittflyplass: FBU og SXM Fikk flyinteressen: Da jeg var ca 2-3 år og var på FBU mer enn ukentlig Klappsete: JA! én gang fra OSL til ORY som NAX 1494. Spotting: Ja en del, kommer an på humøret til en eventuell sjåfør. Strever for å bli: Fotograf Favorittblad: Alt om fiske, Villmarksliv (særlig fotosidene! -WOW), Fotografi Fotos inne på: flickr , photobucket , Planepictures.net , Facebook blog: Halvors Fotoblog :P
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III Last edited by Halvorsn; 07-09-2009 at 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
DC10 Simulator
|
![]()
Litt om meg. :-)
Navn: Jan Fjeld Alder: 46 (1962) Nasjonalitet: Norsk Bor: Lillestrøm (Norge) Språk: Norsk, Svensk, Engelsk Yrke: Nettverkstekniker + IP-telefoni Favorittreisemål: USA Florida Favorittfly: DC10 Fikk flyinteresse: Fra jeg kunne peke opp i luften å si ”se” Spotting: Ikke umulig vi treffes på vollen ENGM Kamera: D70 Andre interesser:Radioamatør og DC10 simulatoren vår. www.dc10.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Markus V
Alder: 14 (snart 15) Nationalitet: Norsk Bor:Bodø Sivilstand:Single ![]() Språk: Norsk, Engelsk, Svensk og litt Tysk Yrke: Elev Nærmeste flyplass: Bodø Lufthavn (ENBO) Favoritt Flyplass: London Heathrow (EGLL) Favoritt Reisemål: England Favoritt Flyselskap: SAS Favorittfly: 737-800, 737-600 og Dash 8-100 Fikk flyinteresse: Reiste mye fra Oslo - Bodø før. Spotting: Litt Last edited by 737-800; 20-07-2009 at 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Tom
Alder: 32 Nasjonalitet: Norsk Bor: Lørenskog Sivilstand: Gift (med ei som er like fly-entusiast som meg heldigvis ;o) Språk: Norsk og engelsk Yrke: Regnskap...tro det eller ei, men jobb kommer etter store flybegivenheter ! Interesser: Fly og familie. Kjører: Golf, Touran 2006 mod. Nærmeste flyplass: OSL, Kjeller og RYG Favoritt reisemål: New York, Roma...... og drømmer om St.Martins ![]() Favoritt flyselskap: Go Norwegian, men bra service på BA og KLM. Favoritt fly: A380, B747, B777 og A346 Har flydd: Det meste ! Kamera: Liker best å se på bilder som blir lagt ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 21
Nasjonalitet: norsk Bosted: Oslo Nærmeste flyplass: OSL Språk: norsk, engelsk Yrke: student Favorittreisemål: Argentina Favorittfly: B777 Spotting Ikke nå, men vil begynne så snart timeplanen tillater det Kamera: Mobilkamera (N95) enn så lenge Favorittflyplass: CPH Verste flyplass: LED Favorittselskap: Air France, Norwegian, SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Bjørn Espen Fagerheim
Alder: 28 år (Født: 09.02.1981) Sivilstand: Kronisk singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo (Opprinnelig fra Lakselv i Finnmark) Språk: Norsk, Engelsk, pluss bittelitegrann tysk Yrke: Systemadministrator, Telenor Operations Kjører: Rullestoltilpasset sort VW Caravelle 2,5TDI 174hk Nærmeste flyplass: Til vanlig; OSL. På hjemplassen; LKL Fikk flyinteressen: Hadde min første flytur i en alder av 3 uker mellom LKL-TOS, var visst nok en WF Twin-Otter ble jeg fortalt. Siden den gang har jeg flydd jevnlig oppigjennom årene. På den måten ble min interesse for fly fanget. Spotting: Begynte for fullt sommeren 2009 på OSL. Skjer litt mer der enn på LKL. Andre interesser: IT, fly, film m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Namn: Marcus Wikerberg
Ålder: 30 Civilstånd: Sambo + 2 barn Nationalitet: Svensk Bor: Åtvidaberg Språk: Svenska, Engelska och Svorsk Yrke: Flygledare, Rygge Kör: Volvo S60 Närmaste flygplats: LPI och så RYG såklart.. Fick flygintresset: Uppvuxen nära MMX och med mormor/morfar utanför Sundsvall blev det en hel del flygande redan som liten. Spotting: Utan kamera, tidigt 80-tal. Med 2009 Kamera: Nikon D80 Specialintresse: Fotboll (Malmö FF) och golf. Favoritplan: Utseende - B777, MD11 och SAS A340, som passagerare - Airbus |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Veronika Heimsbakk
Alder: 18 Født: 13.09.1991 Sivilstand: Samboer Nationalitet: Norsk Bor: Råde, Østfold Språk: Norsk, Engelsk Yrke: Student, Mediegymnaset Nærmeste flyplass: Rygge Favorittreisemål: Storbritania Fikk flygintresset: Av flyshow det siste året her. Spotting: Tidlig denne sommeren på kjeller. Kamera: Nikon D70 Linse: 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor (må til å investere i nytt på denne fronten). Favorittfly: Spitfrie Mk. IX Andre interesser: Pink Floyd, bass, IT, et godt spill og ei god bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Former CCA F-16
|
![]()
Navn: Kim Kristensen
Alder: 19 Bosted: Bodø Yrke: Arbeidsladig for øyeblikket Nærmeste flyplass: BOO Favorittflyplass: BOO / OSL Favorittfly: Boeing 737-700W Favorittflyselskap: SAS Favorittblad: Airliner World Andre interesser: Fotball og musikk Spotting: Skjeldent, siden det egentlig er forbudt å ta bilder fra sivil siden av Bodø Lufthavn Strever for å bli: Flymekanikker Kjører: Sykkel Status: Singel Last edited by kimbo; 30-08-2009 at 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|