![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hadde litt tid til å rydde i et skap i formiddag. Ut ramla gamle fly-menyer fra sytti og åttitallet.
Bladde opp mange SQ. F. eks. en fra 10.juli 1980 ! Innbundet og med flere sider, og dette i Reidar-klasse. Egentlig minst like fin som dagens C-klssse menyer. Joda, jeg har fløyet C-klasse de siste årene og sett dem ![]() ![]() Men det spesielle er at det var jo så mange måltider på turen og så mye god drikke. ![]() CPH-ATH-DXB-CMB-SIN ![]() Gøy for en flyfreak som meg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan du ikke legge ut her hva som står i menyene?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde vært artig og sett
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, men gi meg litt tid ! Minst en dag...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Spanande. Dette gleder jeg meg til aa se!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OK FOLKENS. STO OPP 0600 I DAG FOR Å DETTE FERDIG
![]() HUSK AT DETTE ER I REIDAR-KLASSE ![]() MENU FRA 10. JULI 1980 ! Kartong i med skinnende dyptrykk som omslag. Singapore girl på forsiden og inn siden et mindre bilde med tekst om dama. 12 sider menu innenfor omslaget på flott papir a la brevpapir fra Alvøen i gamle dager.. På side 3 inni er det barliste : Aperitif : Sweet or Dry Martini Cocktail Sweet or Dry Vermouth Spirits : Scotch Whisky Canadian Whisky Bourbon Gin VSOP Cognac Vodka Rum Wines: White Bordeaux Red Burgundy Sparkling Wine Beers Tiger and Imported Range of soft drinks is also available on board SIDE 4- 5: MERK MENUEN ER PÅ ENGELSK FRANSK OG TYSK. JEG TAR KUN ENGELSK: Copenhagen-Athens 3 hours 10 mins DINNER: Hors d’oeuvre d eluxe Stuffed breast of veal Brussels sprouts Parmesan Stuffed tomatoes Jardiniere Cocotte potatoes Supreme of chicken Doria Brussels sprouts Parmesan Asparagus with lemon crumbs Spatzel Rum Marignans Cheese and crackers Coffee-Tea SIDE 6-7 Athens-Dubai 4 hrs 10 mins SUPPER Garden vegetable salad French dressing Barbecued fillet of pork New peas witj mint Buttered Summer Squash Spatzel Mixed fish Grill New peas with mint Buttered Brussels sprouts Spatzel Fresh fruit salad Roll & Butter Coffee-ea SIDE 8-9 Dubai-Colombo 4 hrs 15 min BREAKFAST Assorted fruit juic Fruit appetizer Mixed grill Noisette of Lamb Broiled pork sausages Grilled fillet steak Broiled whole mushrooms Grilled Tomato Croissant-Rice muffin Butter-jam Coffe-Tea Side 10-11 Colombo-Singapore 3 hrs 45 min LIGHT MEAL Hors d’oeuvres de luxe Prawn Cutlets Buttered Brussels sprouts Sauteed tomato Rice Pilaf Grilled tournedos Beaugency Buttered Brussels sprouts Sauteed tomato Potatoes Nanette Royal Charlotte Roll & Butter Coffe-Tea DET VAR TIDER DET ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fy søren... og dette er Reidar-klasse...
![]() ![]()
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vel!
Det var jo mange legg dette. Jeg fløy reidar klasse på SQ i 2007, og da var det fortsatt utdeling av meny som ble utdelt. På skinnende papir. Husker i farten at det var 2 hovedretter å velge mellom. Den ene var biff med fløtegratinerte poteter, og det var et bedre måltid enn det meste jeg har fått på biz oppigjennom. De hadde også Singapore Sling på menyen pluss at Cognacen var VSOP. Det er ikke for ingenting at jeg mener at SQ har helt klart det beste Eco produktet!! Takk skal du ha Reidar! Det var interessant å se hvor glade de var i Rosenkål i 1980! hehe! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinter i gamle dager | krølle | Småprat | 4 | 14-01-2012 02:34 |
Gode ting i gamle dager | Utflyttet | Reiseforum | 0 | 04-07-2011 05:06 |
Gode gamle | sk931 | Flyforum | 3 | 22-09-2005 08:50 |
Gamle dager... | EB | Flyforum | 5 | 20-09-2005 16:10 |