![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() ![]() Frokost inntas på OSL.. ![]() Altså, setet blir ikke helt flatt, da.. men man overlever vel.. ![]() Fremme hos familien Danielsen i Chicago.. Jeg fikk sengen, mens Marius la seg frivillig på en oppblåsbar madrass på gulvet.. ![]() Familien Danielsens yngste medlem: Alice ![]() Her "jakter" hun på meksikanere ![]() Tommy og Liz; ute på en italiensk restaurant i Chicago.. ![]() Trenger jeg å nevne navn? ![]() Underholdning var det og.. ![]() Det ble også en øl på Chicago Brauhaus |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Frokost i SFO ![]() ![]() Koselig sted rett ved hotellet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bill Gates (voksutgaven) presenterer siste Windowsversjon ![]() ![]() Hotellet sett fra bussen vi dro med.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]()
Kult med bilder! Dere får stikke oppom puben hvis dere orker..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hehe .. stilig.
Pussig det der med bikkjer og meksikanere .. bikkja vaar blir ogsaa helt krakilsk naar det er meksikanere rundt huset .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for oppdatering. Hvis dere liker hvitløkssmak i maten, så stikk innom The Stinking Rose (Colombus Ave) mens derer er i SFO. Bare å komme seg bort på Colombus så kan dere sikkert lukte dere frem til den. http://www.thestinkingrose.com/
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok, siste kveld i SFO..
Gårsdagen ble avsluttet rolig.. Etter at vi stakk innom rommet for å slappe av litt, var vi så slappe at det plutselig ble leggetid... Stod opp i dag tidlig, spiste frokost på Sears, og drøyde det deretter lengst mulig på hotellrommet, fram til man måtte sjekke ut.. Kjørte deretter Cable Car igjen (denne gangen fikk jeg til og med "henge utenpå" ![]() ![]() Ja, det ble kanskje litt mye "turist", og Fishermans Wharf, men jeg må si at San Fran er en by jeg trivdes i, og er nok en by jeg kan tenke meg og reise tilbake til.. Tilbake til Sears Fine Food, for middag. Ble plassert nede i en liten avdeling med en tre-fire bord, og det var kun et annet "selskap" som satt der.. Hvor var de fra? Kan ikke plassere de helt, men det hørtes ut som i Rogalandsområdet et sted på dialekten.. ![]() ![]() Tuslet til hotellet vegg-i-vegg, og tok en siste drink i baren, før vi hentet bagasjen, og ble hentet av en shuttle som vi hadde bestilt av en hyggelig asiatisk dame dagen før.. Sitter nå og venter på en inbound flight fra EWR, som har blitt forsinket pga. litt bommelibom der borte. Avgang skulle vært 11:40, men er nå foreløpig satt opp til 00:55.. Jaja.. om man lander klokken åtte eller halv ni om morgenen betyr ikke så voldsomt mye, egentlig.. Så venter noen dager i NYC, før en setter nesa hjemover på torsdag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Rulletrappene som svingte imponerte flere enn deg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Jøss - fremdeles. En litt eldre dame tipper jeg? Som driver kiosken med "all mulig service" nesten hele døgnet? Hun var der i 1997 når jeg var der første gang, og fikset det meste av av det man ønsket. Så henne for to år siden også, så jeg tipper det er samme dama. Lang og tro tjeneste kan man si - litt uvant i USofA!
![]() |
![]() |
#109 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ja, de har usedvanlig godt øl på Hooters. Det er hovedsaklig på grunn av det gode øllet og den lekre maten at jeg ofte legger veien om en Hooters restaurant når jeg er i USA
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Flyet dro avgårde, og landet ca halvannen time sent på EWR.. Gjorde egentlig ikke noe.. Fikk faktisk også sove mesteparten av turen.. Fikk bagasjen, og fant deretter en taxi.. Skulle så prøve å forklare hvor vi skulle (W - The Court).. W ble først Doubleview, der han tastet i vei på GPS'en sin.. Da han skjønte at det var W jeg sa, var det å forsøke å stave "The Court".. Eller hva med "W D.."?? Hadde adressen på en e-post, men batteriet gav seg selvsagt når jeg skulle klikke på akkurat den mailen... Da hørte jeg fra førersetet: "Is this it??", og da lyste det "W Hotel New York The Court" fra GPS'en hans. "Yes, that's it..".. Cruiste avgårde på motorveien retning Manhattan, og jeg ble mer og mer imponert hver gang han kjørte rett fram i et kryss, når GPS'en pekte i alle andre retninger.. Allikevel kom vi fram til krysset mellom Lexington Avenue og 39th Street, og så den svære W'en over en dør.. Må virkelig si jeg liker meg her foreløpig.. Istedenfor den vanlige "autopilot"-innsjekkingen som man får enkelte steder, var damen bak disken utrolig hyggelig.. Tok i mot oss med et smil, fant navnet mitt på skjermen sin, og ba om kredittkort.. Marius meldte seg frivillig til å betale, og det var ikke noe problem... Hun sjekket kort og pass, og begynte allerede å tiltale Marius på fornavn (Marius er jo selvsagt et vanlig navn her borte..).. Da rommet ikke var klart, var det å overlevere bagasjen til Tony, og deretter dra på frokostjakt. Fant en liten diner hvor det ble frokost, før vi trasket avgårde, og endte opp ved Applestore, tittet litt, og trasket nedover igjen.. (igrunn mye trasking til lite nytte..). Var tilbake på hotellet i ett-tiden, og rommet var da fortsatt ikke klart, så nå sitter vi i lobbyen med hver vår laptop og slår i hjel litt tid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
#112 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skavvise.. siden sist?
Fikk rommet, som er overraskende stort og fint. Etterhvert utpå kvelden i går, ble det middag på California Pizza Kitchen, som ligger noen kvartaler sørover.. Ble Pizza på Marius, og Ravioli på meg, samt er par Mojitos av det litt mer spennende slaget: smakte både bringebærvariant, og en ferskenvariant.. Et par kjappe drinker i baren på hotellet (overraskende dyre!! 15 dollar for en Mojito. er vel nesten på norsk nivå?), og vi tok etterhvert kvelden. Dagen i dag startet med frokost på den samme dineren (Frontier var navnet - hey! Samme navn som på et flyselskap, jo ![]() Tok så den obligatoriske turen oppom ESB - første gang i dagslys. Marius ville så se Ground Zero.. Fikk kapret en taxi, som inkl. tips, kostet oss 20 dollar (nesten litt for enkelt og gi hele 20-lappen, og si "Keep the change" ![]() Tilbake til Apple Store. Artig å se hvor desperate noen er etter å skaffe seg iPhone.. Vet ikke hvor mange her som vet hvordan butikken i NYC ser ut, men den er ikke noe mer enn et lite "Glassbur", som inneholder en trapp, ned til selve butikken, nede i kjelleren.. Det var en rimelig lang kø oppe på gatenivå, før de vle loset ned noen av gange, til en egen kø nede i butikken.. Jeg må innrømme at jeg en stund har tilhørt den gruppen som lurer på hva som er vitsen med å kjøpe Apple.. Har jo selv en Creative Zen, som da jeg kjøpte den, kostet mindre enn den iPoden som tilsvarte den i spesifikasjoner.. Etter turen innom på mandag, må jeg allikevel innrømme at jeg falt for iPod Touch.. Etter litt fundering på om jeg enten skulle gå for den, eller vente til jeg kom hjem med og evt. kjøpe en iPhone, bestemte jeg meg for å konvertere til "Apple-ismen", og stilte meg i kø for å skaffe meg en iPod Touch.. Halveis gjennom køen kom en blond berte, og lurte på hva jeg skulle kjøpe: "iPod Touch" Hvordan skulle jeg betale? joda, med kredittkort.. Hun vinket meg ut av køen, hentet iPoden, og jeg fikk betale på en liten mobil kortterminal... (Så kan jeg jo nå ligge her og fantasere om hvorfor hun vinket ut akkurat meg..). Ble etterhvert sultne, og Hard Rock Cafe slår aldri feil.. Servitrisen her, lurte på hvor vi var fra, og svaret var Norway.. Hun var faktisk også fra et land i Europa, men jeg mente hun hadde svart Holland, mens Marius mente Poland.. Det resulterte i et veddemål, som medførte at jeg betalte regningen ![]() Allikevel: regingen kom på omtrent det samme som den gjør for to stykker på Hard Rock i Oslo: Forskjellen: I Oslo består drikke av to brus med gratis refill. I NYC, ble tilsammen 4 Coronas, 3 Long Island Iced Tea, og en Pepsi.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg antok at man kunne handle på den måten, men de fleste så opptatt ut, så jeg gikk og stilte meg i kø.. Lurer fortsatt på hvorfor hun plukket ut akkurat meg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal vi se.. Etter siste oppdatering, ble det etterhvert middag på Blockheads (www.blockheads.com), og en liten pub-til-pubrunde i retning tilbake til hotellet.. (ca. 5 kvartaler.. var vel innom hele to steder..). Fikk også "æren" av å hilse på en amerikaner som lurte på om New Zealand lå i nærheten av Norge..
![]() Gårsdag ble lettere redusert, etter alkoholinntaket kvelden før.. For å si det sånn, når Martin bestiller salat til lunsj, og spiser ikke opp maten, da er det no gærent.. Ble stort sett div traksing rundt omkring, i nogenlunde nærhet fra hotellet.. Dagen i dag: Startet med koffertpakking, og utsjekk.. Satte fra oss bagasjen hos Tony, som samtidig ordnet en bil for oss, som skal ta oss til EWR om en times tid.. Fant en Fridays, hvor det ble.. eh, la oss si brunch.. Innom Toys'r'us, hvor Marius handlet litt (han er onkel, så han fikk lov ![]() Siden det er utrolig varmt i New York, følte vi egentlig ikke for å anstrenge oss noe særlig mer, og var tilbake på hotellet et par timer før vi egentlig skulle, og sitter nå i resepsjonen og dreper litt tid med hver vår laptop.. En time til nevnte bil henter oss, og vi er forhåpentligvis på EWR før klokken 6, som gir oss to timer før avgang med CO38, som er satt opp med Ship #135, som visstnok skal ha AVOD.. Maskinen er også i rute, etter å ha kommet in fra ARN tidligere i dag, så med mindre de plutselig trenger maskinen på en annen rute eller noe, så ser det ut til å gå greit i kveld. 3 ledige seter i BF, men med 5 navn på standby-lista for upgrade, og så lenge jeg ikke kjenner noen hos CO her på EWR, så blir det nok rad 16 over dammen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var man vel hjemme (snart et par døgn siden nå
![]() Klokken passerte 16:00, og jeg fikk tak i en kar som hentet ut bagasjen til oss.. Han lurte på om vi trengte taxi, men jeg sa vi hadde bestilt bil. Hva var navnet? Foss sa du? Joda, bilen står klar.. Tuslet ut til en Lincoln Towncar med navnet mitt i bakruta ![]() Lærte at ettermiddagsrush i New York er en treg affære (Dette var faktisk min første tur fra Manhattan til EWR.. Men med avreise fra hotellet litt over 16, var vi fremme på Newark Liberty International Airport, terminal C, litt etter klokken 17, etter spørsmål om hvor vi var fra, hva slags språk vi snakket, og om norsk var i slekt med tsjekkisk. Betalte sjåføren 70 USD + toll + tips, og tuslet mot innsjekk.. Etter mitt forrige forsøk på å sjekke inn hos CO, hvor automaten i SFO fant et tau og hang seg, gikk det bra denne gangen. Fikk boardingpass, og en kar klistret tag'er på koffertene, og borte ble de.. Fulgte skilter mot Security, men det var selvsagt ikke riktig security. De har tre punkter på EWR, og damen som stod der henviste oss til den som lå nærmere gaten vår.. Tuslet dit, og der fant jeg unntaket som bekreftet regelen: En hyggelig, og nesten morsom TSA-agent ![]() Kjapt igjennom, og det var fortsatt gost over to og en halv time igjen til departure. Ble så et par pizzabiter på ei lita sjappe, før vi fant gaten, og tok det med ro fram til avgang.. Ble etterhvert tid for boarding, etter å ha "verifisert" passet, og levert inn den lille grønne lappen.. Han som intervjuet meg på vei inn i landet, likte meg tydelgivis ikke, for i tillegg til å nærmest sette i gang et lite avhør av hva jeg hadde gjort i landet tidligere, hadde han stiftet fast den lille lappen på feil side av den stiplede linjen.. Overhørte også en samtale: "Altså, jeg har ikke fått noen sånn grønn lapp, jeg..." (Norsk dame, rundt 40-50 et sted) Fant rad 16, som vi delte med en tilsynelatende trivelig amerikaner.. Var forøvrig ikke helt fullt, og bl.a. var hele 15ABC ledig.. Vår sidemann vurderte og hoppe fram, men siden de ikke kan reclines, droppet han det.. Var midlertid to andre karer som satte seg der, og davi dro, var fortsatt to av midtsetene ledige på exit-radene.. Pushet noen minutter over tiden, og brukte vel ca. en time til vi var airborne.. Kapteinen kommenterte forøvrig følgende: "We're now waiting for taxi-clearance. That means we're not longer in Continentals hands, but in the hands of ATC, or in the governments hands.. Now, I don't know if that's a good or a bad thing.." Et øyeblikk var det også full stopp for alle fly ut av EWR, som skyldtes at luftrommet var fullt av innkommende fly.. Var dog ikke verre, enn at i løpet av den tiden kapteinen brukte på og informere oss om det, hadde de fjernet den restriksjonen, og to fly rakk og ta av i løpet av den tiden han brukte på å fortelle oss om det.. Airbourne ca. en time etter push, og en lettere shaky tur opp til cruise, men det roet seg.. Mat-tralla kom, og valget ble Beef, mest pga. av at de var midlertidig tom for chicken.. Litt skuffende andretur med drikketralla, da vår sidemann ved midtgangen fikk, men de glemte tydeligvis oss.. Nevermind, hadde medbrakt vann.. Frokosten kom et sted mellom Island og Norge, og var ikke nødvendigvis noe å rope hurra for. En liten croissant, en boks med syltetøy, og litt frukt. Smakte ikke gærent, men man blir jo ikke mett av det? Landet på 19R, og husker jeg riktig, så reverserte de faktisk ikke motorene! Kom oss uansett kjapt nok av banen, og takset helt i andre enden, til gate 53. Kom oss av, og i retning bagasjebåndet.. Her rakk jeg både tax-free, og en tur på do, før min koffert kom som en av de siste.. Forlot OSL, sa hadet til Marius som ble hente av sin bror, og jeg tuslet ned til FedEx, pratet litt drit med en kollega, før jeg heiv meg i bilen og kjørte hjem.. Vi var enige om at turen hadde vært bra, og jeg syntes Marius mumlet noe om Washington DC, og Las Vegas, så vi får se ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() En ubåt vi var på omvisning ombord i ![]() S.S. Jeremiah O' Brien - Var visstnok med på landsettingen i Normandie. ![]() Alcatraz - Hadde lyst på en tur hit, men det tidligste vi kunne finne noen ledige billetter var på onsdagen (etter at vi dro fra byen på en søndag) ![]() Noen som kan forklare hva dette er? VHS, stod det på den.. ![]() Jeg skal ikke kommentere tørkerullen over senga.. (Ei heller de tørkerullene som stod plassert på bordene på Hooters..). ![]() Denne karen likte å... SKRÆM FOLK!!!! ![]() Forestill deg at du går bortover fortauet, og legger merke til en liten busk. Så kan du forestille deg at det dukker fram en mann bak busken ![]() ![]() Marius på toppen av ESB ![]() Ground Zero ![]() Siden jeg er med og finansierer Marius sin arbeidsgiver, fant han ut at skulle hjelpe min arbeidsgiver litt og.. USB-disken som han glemte i SFO, kom vel frem til hotellet vårt i NYC ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fett!
Vi bestilte også "Town car" fra Manhattan til EWR ved siste tur, men fikk ikke noe navnelapp i bakruta ![]() Kjenner igjen dette "ut_av_manhattan_rundt_firetiden"- konseptet.. !
![]() |
#119 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Apropos hotellet: Kan virkelig anbefale hotellet! Fikk også en god pris.. Prisen vi betalte per natt de to første nettene, var såvidt over halvparten av de prisene vi fant på nettet ![]() Hun hadde også hørt om Norge, og kunne skryte av at hun hadde møtt prinsen av Norge.. (Vet ikke om hun mente Haakon, eller om det var noen andre som hadde utgitt seg for å være prins ![]() Da var jeg mindre imponert over han jeg møtte ute på byen en kveld: "Where are you from? Oh, Norway. Is New Zealand far away from Norway?" Det hører med at han hadde vært i Irland en gang.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UA til junaiten - hva kan man forvente? | Isbamse | Flyforum | 14 | 18-06-2008 09:03 |
Junaiten:Just a little svipptur for the julebord.. | Martin | TripReports | 22 | 21-01-2008 22:30 |
Ut på tur - Junaiten, here we come.. | Martin | TripReports | 153 | 24-07-2007 15:52 |
Spørsmål til dere i junaiten | ANX | Flyforum | 0 | 11-02-2006 23:20 |