![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skulle sjekke priser på en helgetur og prøvde logge meg på Widerøe men fikk bare denne beskejden:
Du er kommet til www.wideroe.no Vår nettsted er midlertidig ute av drift på grunn av feil med kommunikasjon mot database. Det jobbes med å rette problemet. Prøv igjen senere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sidene er oppe igjen etter 6 minutter. Problemer med linjer hos vår hosting partner i Bergen ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja det ordner seg sikkert raskt. Men det tar nok mer enn 6 minutter vil jeg anta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
OK - jeg kom ikke inn før nå. Men det var min egen feil. Jeg skrev bare korrekt adresse i adressefeltet og fikk hele tiden samme beskjed....inntil jeg nå forsøkte "Refresh" og da kom jeg inn.
Datanerd er jeg ikke! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
var nok heller det at han mangla noen deler til den
![]() Og SP, KRF, SV, FrP er noen partier jeg aldri kommer til å stemme på ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og så var den nede igjen.....
![]() Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005' [DBMSSOCN]General network error. //include/LanguageSetup.asp, line 67 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Forstår ikke at noen tørr satse på å ha noe på en MS IIS, nei takke meg til Unix og Apache. Dessuten er det utrolig mange websider som har MS-koding for IE - ler meg skakk hver gang jeg er på besøk med min Firefox.
![]()
![]() |
#11 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Du vet hvor mange IE-brukere det er vs. Firefox-brukere?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Oppe igjen etter planlagt oppgradering på en tid hvor det er lite bruk av nettstedet. Til sistemann .. 96% av alle våre brukere har IE.... Ikke unaturlig å optimalisere for majoriteten av brukerne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Det er fullt mulig å skrive kode som kan leses over alt, men da må du aldri kjøpe noe med MS foran. Har selv nettopp oppgradert til Macromedias StudioMX 2004 etter å ha benyttet Dreamweaver uten og med MX tidligere. Jeg tester alltid resultatet mot flere browsere og operativsystem før det slippes. Som et eksempel på noen som har bommet er epostleseren på online.no. Noen av funksjonene fungerer ikke med Firefox, bl.a. slette mail, videresende, ...
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er vel litt atypisk mine brukere (Plane-Spotter.com), med bare 90% MSIE, 6% Firefox, 1,4% Opera, 1,4% Netscape og ikke minst bare 75% versjon 6 av IE - Unix andelen er litt over 1%, MacOS er nesten 3% og nesten 20% har en eldre utgaver av Windows (95/98/ME/NT).
Her er det best å holde tunga rett i munnen ![]()
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
for koding er jeg derimot helt enig i at DreamWeaver MX2004 er i klasse for seg selv...
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Så lenge de som sitter og snekrer sider rundt omkring holder seg til denne fine standarden (eller samlingen av) så skal det ikke være noe problem. For å snu det hele litt tilbake til topic, så er eneste problemet jeg har opplevd på wf.no at drop-down menyen for flyplass på statussidene ikke virker. (Lista er tom rett og slett) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det som dyktige folk typisk anbefaler er at man først lager nettstedet slik at det validerer, og fungerer i Opera / Mozilla. Deretter gjør man alle hacks / tilpasninger som skal til for at det skal fungere i IE også. Å ta utgangspunkt i en side som er laget kun for IE vil føre til mye mer jobb hvis man ønsker å få den til å se bra ut i andre nettlesere. Morten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boarding.no nede? | Sondbjo | Småprat | 10 | 06-08-2013 20:49 |
Min første spottings siden siden Okt. 2012 | sirpjalle | Bilder & foto | 2 | 28-06-2013 09:06 |
Airliners nede? | PhilipNH | Bilder & foto | 2 | 16-10-2011 08:38 |
Airpics.com nede?? | tabrenna | Bilder & foto | 5 | 31-08-2009 11:18 |
WIAS nede | LN-KGL | Flyforum | 4 | 07-11-2006 14:28 |