Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2008, 13:06   #1
LN-KRF
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
SAS SAS-Fly Måtte snu

http://www.nordlys.no/nyheter/article3656910.ece

Skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt avisene driver og skriver det...
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 13:23   #2
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,587
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

tja, det er jo rimeleg dramatisk for "folk flest" dette då? synest det er ok at media skriv om dette!
__________________
Torbjørn
-----------------
wf145 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 13:32   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 13:41   #4
G-COLE
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Quote:
Originally Posted by CK View Post
-Hehe...,- jasså CK.. -Du også liker agurk ?
G-COLE is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 13:54   #5
Lystige Laura
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 57
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Glemte å ta ut låsepinnene fra understellet kanskje??
Lystige Laura is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 20:07   #6
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Kommer det på trykk i media, så kommer det jammen på forumet også
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 20:20   #7
F35Landing
ScanFlyer Gold
 
F35Landing's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Quote:
Glemte å ta ut låsepinnene fra understellet kanskje??
Stod der i flere timer i dag, med huekløende skipper og teknikere rundt flyet. Hvis det var pinnene, så var det i hvertfall et overbevisende skuespill
F35Landing is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 21:42   #8
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Pinner var det nok ikke, kanskje noen har vært borte i pinnene foran hjulbrønnen som dumper trykket under gear-retract?
Var en 73CL fra DY som for ett år eller to siden som måtte gå tilbake etter en på bakken hadde kommet i kontakt med den.
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 22:20   #9
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Quote:
Originally Posted by Speedbird View Post
Pinner var det nok ikke, kanskje noen har vært borte i pinnene foran hjulbrønnen som dumper trykket under gear-retract?
Var en 73CL fra DY som for ett år eller to siden som måtte gå tilbake etter en på bakken hadde kommet i kontakt med den.
Tenker du på de pinnene som skal slås av av dekket som har punktert? Mener at de kun finnes på NG (mulig at de finnes på nyere CL). [PIRK]De er rett bak åpningen inn til MWW, ut mot vingen altså[/PIRK]
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:14   #10
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

De er 100% på NG og siden DY opplevde dette, så er det vel også på CL?
Er på TN-B i natt, så kan sjekke IPC/AMM etterpå og se hva som står. (evt. spasere ut i eneren og se på BRE)
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:20   #11
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Tviler på at noen av ex-BU maskinene har dette, større sjans å stikke opp på terminalen å ta en kjapp kikk på en av de yngste DY-maskinene. Eller stikke inn på Airpics, Jetphotos, osv å se på bilder der, men det vil i så fall ta like lang tid

IPC/AMM er jo laget til "hvert" selskap, så det står nødvendigvs ikke der selv om det skulle eksistere på nyere CL. Easyjet har jo noen av de nyeste CLene, så hvis STS skulle ha AMM/IPC fra dem så kanskje du kan se der....
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:21   #12
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Vi har AMM/IPC til minst 30 - 40 selskap via Techdoc, så det er nix problemos.
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:25   #13
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Quote:
Originally Posted by Speedbird View Post
Vi har AMM/IPC til minst 30 - 40 selskap via Techdoc, så det er nix problemos.
Men ikke alle de selskapene har B737CL Men happy hunting
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:28   #14
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Avsporing på gang! B737CL - har man brukt CL lenge om classic? Jeg har sett dette bare to ganger; i denne tråden og i en tråd om resetting av sikringer i 737 classic. Er CL noe Boeing bruker eller er det noe "vi" har begynt å skrive?
__________________

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2008, 23:30   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Quote:
Originally Posted by seilfly View Post
Avsporing på gang! B737CL - har man brukt CL lenge om classic? Jeg har sett dette bare to ganger; i denne tråden og i en tråd om resetting av sikringer i 737 classic. Er CL noe Boeing bruker eller er det noe "vi" har begynt å skrive?
Tror jeg har sett at Boeing at brukt dette en eller annen plass uten at jeg skal påstå noe

EDIT: Tror at Boeing bruker CG - Classic Generation mot NG - New (Next) Generation, liten avsporing til B731 og 732 blir kalt Original, hvis noen skulle lure
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 08-07-2008 at 23:33.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2008, 00:22   #16
LN-RKF
Banned
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Også kalt "jurassic"!
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2008, 00:42   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

LG, SG, VG, KG, GG, UG.....
Lang gris, stor gris, voksen gris, kort gris, gammel gris, ung gris....
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2008, 01:06   #18
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SAS-Fly Måtte snu

Var ute en tur på BRI som sto i ene sporet her, og den hadde ikke.
Har en pause etter klokken 03:00, så tar meg en kjøretur på flyplassen da - husket kamera i natt også! (og 50mm 1.8'ern er montert!)
Speedbird is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fly fra GoAir glemte kart - måtte snu Someone Flyforum 3 17-08-2019 12:34
Norwegian-fly måtte snu to ganger Oteren Småprat 16 25-05-2012 14:14
Fly måtte snu pga mentalt forstyrra person Hpkris Småprat 2 04-11-2011 22:18
SAS-fly måtte snu da ruta sprakk Savipix Flyforum 3 18-02-2006 20:02
SAS-fly måtte snu Savipix Flyforum 16 22-05-2005 16:54


All times are GMT +2. The time now is 18:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.