Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-12-2007, 13:45   #241
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Det står en ny Q400 på Bombardier-fabrikken som WF opprinnelig skulle hatt...og nå er det bestemt at den skal flys til WF for ganske omfattende modifisering. Tipper vi ser 5 stk Q400 i WF-farger i luften igjen i februar - og da modifisert til "Next Generation"
Katastrofe sier nå jeg.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:47   #242
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by dash-7 View Post
Katastrofe sier nå jeg.
Kan du utdype den?
CFM is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:48   #243
karsten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
Widerøe Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Det står en ny Q400 på Bombardier-fabrikken som WF opprinnelig skulle hatt...og nå er det bestemt at den skal flys til WF for ganske omfattende modifisering. Tipper vi ser 5 stk Q400 i WF-farger i luften igjen i februar - og da modifisert til "Next Generation"
Forklar lige den til offentligheden: SAS flyver vil ikke flyve Q400 mere - men gør det nu alligevel!
Hvorfor skulle fru Olsen bekymre sig om Next Generation Q400, når hun ikke skænker det en tanke om det er en 737classic eller NG737 hun sætter sig ind i? Hun vil alene tænke: "Nej jeg vil ikke flyve Q400 - det er jo dem der falder ned!

Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!
karsten is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:50   #244
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by CFM View Post
Kan du utdype den?
Hvorfor kan WF fly Q400, mens SAS må fly CRJ900. Tror du ikke pressen og publikum lurer?? Bare Q400 får en liten feil, står det vel i alle aviser.
Jeg tror dette er dumt. Sats heller på noe nytt.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:54   #245
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Stormøte 17 desember

Dash-7, jeg ville heller spurt meg: Hvorfor fortsatte alle andre Q400-operatører å fly med sine Q400 mens SAS satte alle SAS/WF sine på bakken? Er ikke det like rart....?

Hvis WF fortsetter med Q400, så vil det være en overgangsperiode på noen få måneder hvor media bryr seg og hvor pax stiller en del spørsmål (men likevel flyr Q400), før det hele roer seg og det er busiess as usual.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:55   #246
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
Default Re: Stormøte 17 desember

Jo, men jeg tror det vil gi seg ganske kjapt. Medias interesse er kortvarig sålenge det ikke skjer stort. Kall det Dash 8 istedet for Q400, WF har nok av dem
CFM is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 13:57   #247
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by karsten View Post

Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!
Nå er jo nesten alle som flyr TRF-CPH nordmenn og de deler ikke danskenes skepsis til Q400 og dessuten er det ikke noe konkuranse på TRF-CPH så det spiller ingen stor rolle.


Regionale jet til SAS og Q400 til WF er jo den mest fornuftige SAS kan gjøre. Selv om WF er endel av SAS så oppfattes det ofte blant publikum som et eget selskap
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:10   #248
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by dash-7 View Post
Hvorfor kan WF fly Q400, mens SAS må fly CRJ900. Tror du ikke pressen og publikum lurer?? Bare Q400 får en liten feil, står det vel i alle aviser.
Jeg tror dette er dumt. Sats heller på noe nytt.
Skal vi ha noe nytt vil det ta minimum ett års tid for levering og trening/innfasing. Med de kostnadene man har til wetlease, vil dette bli en alt for dyr løsning. Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:11   #249
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by karsten View Post
Hvis WF vil flyve med Q400, skal de i hvertfald ikke komme med dem til CPH - det kan kun gå galt!
Hvorfor det egentlig? Pax klarer ikke se forskjell på en dash 8-300 eller en dash 8-Q400. Ihvertfall ikke vanlige pax. Det kommer kanskje (les sannsynligvis) bli litt mediadekning til å begynne med, men det vil forsvinne etter en liten stund. Dessuten blir det i såfall en ny generasjon Q400.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Regionale jet til SAS og Q400 til WF er jo den mest fornuftige SAS kan gjøre. Selv om WF er endel av SAS så oppfattes det ofte blant publikum som et eget selskap
Er enig med deg der, WF er et eget selskap med egen AOC og greier. Det er bare eid av Sas.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:15   #250
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by Olebno View Post
Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.
A/B/C/D er ferdig modifisert til et høyere nivå enn det WDE er, selv om WDE er ny fra fabrikken. Samme endringene skal WDE gjennom når den kommer fra Canada. Slik jeg har forstått det.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:16   #251
karsten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Hvorfor det egentlig? Pax klarer ikke se forskjell på en dash 8-300 eller en dash 8-Q400. Ihvertfall ikke vanlige pax. Det kommer kanskje (les sannsynligvis) bli litt mediadekning til å begynne med, men det vil forsvinne etter en liten stund. Dessuten blir det i såfall en ny generasjon Q400..
Jeg tror mange er i stand til at genkende det "lange rør" - der har været så mange billeder af dem i pressen at de er ret genkendelige.

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Er enig med deg der, WF er et eget selskap med egen AOC og greier. Det er bare eid av Sas.
Muligt, men WF er efterhånden nævnt så mange gange i (den danske) pressen at folk godt ved, at det er "same shit", desuden sælges TRF/TRD-CPH som SK
karsten is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:18   #252
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by karsten View Post
Jeg tror mange er i stand til at genkende det "lange rør" - der har været så mange billeder af dem i pressen at de er ret genkendelige.
Ja, muligens det er slik i Danmark, men i Norge så har media vist bilder/film av både Dash8-100 og -300 fra Widerøe når de har snakket om Q400. Og passasjerene spør om de flyr Q400 selv om de er passasjer på -100 og -300. Så passasjerer generelt (bortsett fra de som flyr mye) har lite kontroll på hva de egentlig flyr.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:21   #253
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Stormøte 17 desember

Quote:
Originally Posted by Olebno View Post
Skal vi ha noe nytt vil det ta minimum ett års tid for levering og trening/innfasing. Med de kostnadene man har til wetlease, vil dette bli en alt for dyr løsning. Med ok for Q400 vil vi kunne se LN-WDE i lufta iløpet av Feb08. A/B/C/D vil kanskje være klar og moddet til Q400NG når sommerprogrammet starter.
Hva er det de gjør med de Q400 vi har, som gjør dem til Q400NG??
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:28   #254
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Re: Stormøte 17 desember

Der kan jeg ikke hjelpe deg, men det er nok en del "forbedringer" som følge av de uhellene som har vært. Et annet alternativ er at de fire første rett og slett byttes inn i mot 4 NG.
Dette vil helt sikkert ta lengre tid med mindre man får andre operatører til å "bytte plass i køen".
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:40   #255
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Stormøte 17 desember

Kall oppgradert versjon av Q400 for Q500, så er problemet med markedets tillit løst.
imm is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:48   #256
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Stormøte 17 desember

En meget fornuftig avgjørelse som sikrer WF fortsatt vekst og utvikling!
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:55   #257
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Re: Stormøte 17 desember

Som høstet stor applaus i en fullsatt kantine i BOO.
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 14:57   #258
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Stormøte 17 desember

Nå er WF logoen tilbake på Bombardier Q400 sidene.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 16:56   #259
morr
ScanFlyer Blue
 
morr's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
Default Re: Stormøte 17 desember

noen som har rykter ang. IC etter møtet i går?
morr is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2007, 17:14   #260
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Stormøte 17 desember

Hvorfor må man modifisere en splitter ny maskin ( LN-WDE ) som kommer direkte fra fabrikken? Det høres utrolig ut. Det vil være en stor tabbe av SK/WF og returnere Q400 i trafikk. Da vil man få en tillitsknekk i markedet. Dette vil garantert bli sak i media. SGS TRD er forøvrig meget glade for at ruten TRD-CPH nå går når den skal....De er kjempefornøyde med Blue Line og deres F100.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Langkawi desember. SudCaravelle Reiseforum 10 02-05-2015 13:45
Amerikanere i desember hakon1gz Flyforum 1 11-11-2009 22:29
17 desember. dash-7 Flyforum 3 13-12-2007 18:12
Desember 2006 Hurum Flyforum 11 08-01-2007 19:33
17. desember LN-GBM Flyforum 1 18-12-2005 21:59


All times are GMT +2. The time now is 23:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.