![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mine foreldre skulle ut og fly i kveld fra Torp til Dubai, men grunnet taake paa Torp ble flygningen kansellert, og mine foreldre er booket om til i morgen midt paa dagen i stedet.
Spoersmaalet mitt er om de har noen rettigheter paa kompensasjon (taxi til/fra flyplassen eller lignende i det minste?). De ble fortalt da de ble booket om at siden flygningen var kansellert pga vaer maa de dekke alle ekstrautgifter selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Innstillinger
Dersom flyet ditt innstilles har du krav på: * forpleining * hotellinnkvartering der det er nødvendig * valg mellom refusjon eller omruting av billetten * standardisert erstatning på mellom 250 euro og 600 euro, avhengig av distansen du skal fly Unntak: Du har ikke krav på erstatning dersom flyselskapet kan dokumentere at innstillingens skyldes en ekstraordinær omstendighet.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gaar da taake inn under begrepet "ekstraordinær omstendighet"?
Det de ogsaa lurer litt paa er at noen utlendinger som skulle vaere med paa flyet ble gitt voucher for hotel og taxi, saa det var jo tydelig at noen fikk kompensasjon mens andre ikke fikk... er det forskjellige regler ettersom hvor man hoerer hjemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forsinkelse charter kompensasjon | Pedersang | Reiseforum | 1 | 20-05-2018 13:50 |
Kompensasjon ved overbooking ? | C130 | Småprat | 22 | 31-03-2012 17:02 |
Kompensasjon ved forsinkelse | A-380 | Reiseforum | 8 | 09-12-2009 07:39 |
Pass paa hva dere skriver paa facebook | LN-MOW | Flyforum | 25 | 03-11-2008 11:17 |
Paa tur med KLM | LN-MOW | TripReports | 26 | 10-11-2007 12:33 |