Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyindivider
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-07-2007, 00:29   #21
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by LN-KGL
Per utgangen av 2006 var SAS med underselskaper (selskaper med SAS i navnet) eier av følgende 737er:
-683: RRO, RRP, RRR og KKS
-783: RRM, RPJ og RRN
-883: RCN og RPL
De fleste -683ene og -783ene er relativt tidlige varianter av NGer og i følge tidligere uttalelser her, så vil det innbefatte ekstra mye arbeid/forsterkninger for å kunne montere winglets. At de to -883 de eier er de eldste de har i dag er vel heller ikke noe pre. Med andre ord sjansene er lik null for at de SAS-eide får winglets.
Jag tror att RRM och RRN nu är japanskägda, i alla fall enligt SAS.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 07:59   #22
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by Someone
Quote:
Originally posted by Tommy777
Hvor stor del av flåten eier egentlig SAS?
Tar man med hele SAS Group så eier de 67 av 234 (28,6%) ifølge årsrapporten for 2006. Og så vidt jeg husker er vel policyen å eie rundt 25% av flyene.
Det SAS eide per 31.12.06 er:
330/340: 5
319/320/321: 4
737: 20
MD-80: 13
MD-90: 8
Dash-8: 17
OK, tråden handlar om LN-RRB men ändå: Blir något förbryllad över flygplansflottan i årsrapporten. I rubriken står det att SAS koncernens flotta är 301 maskiner (234 leased + 67 ägda). Räknar man sedan (enligt skisserna och tabellen över bolagen) får jag det till 235 leased + 50 ägda = 285 tot. Vilka är de maskiner som saknas (301 - 285 ) ?Kommentarer ? Och enligt officiella register är samtliga A330/340 leasingmaskiner. Och var hittar du 8 ägda MD-90 ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 08:08   #23
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
Default Re: LN-RRB...

Jeg bare tok det som stod i årsrapporten. Dvs jeg så bare på summen og sjekket ikke tallene veldig nøye. Dog ser jeg at jeg har regnet litt feil, og andelen eide fly skal være lavere enn det jeg fikk
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 08:11   #24
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by Someone
Jeg bare tok det som stod i årsrapporten. Dvs jeg så bare på summen og sjekket ikke tallene veldig nøye. Dog ser jeg at jeg har regnet litt feil, og andelen eide fly skal være lavere enn det jeg fikk
Jadå, helt ok, det är mest antalet/siffrorna i årsrapporten som jag är konfunderad över.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2007, 09:23   #25
PerJen
ScanFlyer Silver
 
PerJen's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
Default Re: LN-RRB...

Noen som vet når den skal fly over?
__________________
Mvh
Per-Kristian Jensen
PerJen is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2007, 21:40   #26
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: LN-RRB...


Da ser det ut som om "Dag Viking" (hm nei ikke du...) setter kurs for OSL 31.7 , om overlevering finner sted som planlagt 30.7. First customer flight (med SAS piloter) er planlagt 25.7
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2007, 21:55   #27
SE-DYD
ScanFlyer Gold
 
SE-DYD's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,375
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING


Da ser det ut som om "Dag Viking" (hm nei ikke du...) setter kurs for OSL 31.7 , om overlevering finner sted som planlagt 30.7. First customer flight (med SAS piloter) er planlagt 25.7
Og jeg som stolte på tabellen til CK;
SE-DYD Boeing 737-883 30471 - 2007 07.07 n/a Dag Viking - leveres juli 2007

Er nødt til å bytte navn da??
SE-DYD is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2007, 13:05   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Ned dagens drivstoffpriser er det loennsomt okkesom. Se paa Ryanair og Southwest. Begge to har gjennomsnittlig stagelength som burde vaere i naerheten av SAS. Ryanair antagelig kortere. Og MoL bruker ikke penger uten at han faar rikelig tilbake.



Jeg har ikke regnet på det, men skal man tro på hva som står på siden til 737.org.uk så står jeg fremdeles ved at rutene i Sør-Norge ikke gir noen særlig innsparing i forbruket.

Quote:
The fuel cost of carrying this extra weight will take some flying time each sector to recover, although this is offset by the need to carry less fuel because of the increased range. In simple terms, if your average sector length is short (less than one hour) you wont get much the benefit from winglets - unless you need any of the other benefits such as reduced noise or you regularly operate from obstacle limited runways.
Derimot kan winglets være til fordel i det norske rutenettet med korte (og gjerne glatte) rullebaner. I tillegg så vil støy-avtrykket bli redusert og motorlevetiden forlenget. Flyene vil også bli mer attraktive på bruktmarkedet.

Quote:
Improved climb gradient. This will enable a higher RTOW from climb limited airports (hot, high or noise abatement) or obstacle limited runways.

Reduced climb thrust. A winglet equipped aircraft can typically take a 3% derate over the non-winglet equivalent aircraft. This can extend engine life and reduce maintenance costs.

Environmentally friendly. The derate, if taken, will reduce the noise footprint by 6.5% and NOx emissions by 5%. This could give savings on airport noise quotas or fines.
Reduced cruise thrust. Cruise fuel flow is reduced by up to 6% giving savings in fuel costs and increasing range.

Improved cruise performance. Winglets can allow aircraft to reach higher levels sooner. Air Berlin notes, “Previously, we'd step-climb from 35,000 to 41,000 feet. With Blended Winglets, we can now climb direct to 41,000 feet where traffic congestion is much less and we can take advantage of direct routings and shortcuts which we could not otherwise consider.”

Good looks. Winglets bring a modern look and feel to aircraft, and improve customers' perceptions of the airline.
Dag, hva sier du? Hva sparer dere på å fly med winglets på IAH-DFW?



__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 22:00   #29
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: LN-RRB...

-RRB var ute på tur igjen i dag
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2007, 23:16   #30
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: LN-RRB...

...... og naa er den malt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 07:52   #31
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,361
Default Re: LN-RRB...

Hvilket selskap står mellom SAS og GOL?
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 09:38   #32
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: LN-RRB...

Og her TD etter å ha returnert fra Grant Co i går (24. juli)
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 09:50   #33
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,361
Default Re: LN-RRB...

Snart på tide å få på SAS på A340 og A330 winglet`ene også...
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2007, 12:03   #34
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Grant Co
... foroevrig bedre kjent som Moses Lake.

Rick maa ha lagt opp det bildet rett etter at jeg sjekket siden hans i gaar kveld ..

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2007, 13:44   #35
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,648
Default Re: LN-RRB...

Og da finnes SK9152 Dep BFI 2200Z 310707 Arr OSL 0730Z 010807.

Pr nuh er RRB satt opp med første revenue flight SK7467 OSL-JKH 040807. Men slikt kan jo fort endre seg, det så vi jo med RRA......
Stone is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2007, 21:23   #36
PerJen
ScanFlyer Silver
 
PerJen's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
Default Re: LN-RRB...

Hvordan ser det ut? Kommer den til Oslo på Onsdag?
__________________
Mvh
Per-Kristian Jensen
PerJen is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2007, 22:01   #37
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,648
Default Re: LN-RRB...

Såvidt jeg kan se gjør den det, ingen endring ennå i hvert fall.

Men nå er den planlagt å gå SK4713 lørdag som første "revenue flight".
Stone is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2007, 22:48   #38
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by Stone

Og da finnes SK9152 Dep BFI 2200Z 310707 Arr OSL 0730Z 010807.

Fortsatt current ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2007, 23:05   #39
valen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
Default Re: LN-RRB...

Blir det noe 787 på sk tru?
__________________
the dreamer
valen is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2007, 23:08   #40
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: LN-RRB...

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Og her TD etter å ha returnert fra Grant Co i går (24. juli)
SAS bør få noen lapper i kredit til nye dekk etter den landingen..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY SE-RRB/LN-DYB - status GF1 Flyindivider 80 21-05-2021 21:32
LN-RRB sirpjalle Bilder & foto 0 29-10-2007 15:27
LN-RRB LCH78 Bilder & foto 7 19-09-2007 18:45
LN-RRA og LN-RRB LN-KRF Flyforum 3 10-09-2007 11:42
LN-RRB LN-KRF Flyforum 43 01-09-2007 05:25


All times are GMT +2. The time now is 16:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.