Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-05-2007, 11:22   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Stygg take off

Denne har nok vært oppe før, men bildet er såpass rått at jeg tillater meg igjen:

http://www.airliners.net/open.file/0995911/L/
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 11:41   #2
atck
ScanFlyer Gold
 
atck's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
Default Re: Stygg take off

Man har hatt mange klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene. For meg virker det som om det er en innøvd prosedyre, rett og slett for å få størst mulig fart på bakken før man spretter opp i lufta. Tu154 er notorisk i så henseende. Jeg har sett den med 240kt groundspeed på radaren før rotering.
atck is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 12:22   #3
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: Stygg take off

Det er jo helt fantastisk hvordan disse flyene virkelig skal bruke hele rullebanen... Hadde hatt litt angst om det var meg i flyet...
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 12:33   #4
M609
ScanFlyer Silver
 
M609's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
Default Re: Stygg take off

Quote:
klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene
Ditto Tyrkiske charter selskap.......
__________________
Monster in a cave
M609 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 14:45   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
Default Re: Stygg take off

Wow!!! Er det mulig???
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 14:57   #6
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Stygg take off

Quote:
Originally posted by EB
Wow!!! Er det mulig???
Fullt mulig ja, og tydeligvis ikke uvanlig ut fra feks Phuket...
http://www.airliners.net/open.file/0996987/L/
http://www.airliners.net/open.file/0321482/L/
http://www.airliners.net/open.file/0312682/L/
brendas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 16:05   #7
audunn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Location: Trondheim
Posts: 227
Default Re: Stygg take off

Scaary!!
__________________
audunn is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 16:19   #8
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: Stygg take off

Typisk TU154-manøver er også å trekke opp understellet mer eller mindre i dét det forlater rullebanen...diverse bilder tatt i betraktning.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2007, 21:12   #9
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Stygg take off

Quote:
Originally posted by atck

Man har hatt mange klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene. For meg virker det som om det er en innøvd prosedyre, rett og slett for å få størst mulig fart på bakken før man spretter opp i lufta. Tu154 er notorisk i så henseende. Jeg har sett den med 240kt groundspeed på radaren før rotering.
Interessant! Noen som kan bekrefte at dette er "Russisk prosedyre" at man istedet for "V1,Rotate" bruker "End of Runway, Rotate"
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2007, 12:14   #10
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Re: Stygg take off

Svarte. Kanskje det ikke er så dumt å overholde forbudet om å ligge på beachen nedenfor runwayen der likevel?
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2007, 18:20   #11
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,575
Default Re: Stygg take off

Quote:
Originally posted by Farmer

Quote:
Originally posted by atck

Man har hatt mange klar-på-alarmknappen opplevelser med russere opp gjennom årene. For meg virker det som om det er en innøvd prosedyre, rett og slett for å få størst mulig fart på bakken før man spretter opp i lufta. Tu154 er notorisk i så henseende. Jeg har sett den med 240kt groundspeed på radaren før rotering.
Interessant! Noen som kan bekrefte at dette er "Russisk prosedyre" at man istedet for "V1,Rotate" bruker "End of Runway, Rotate"
Tror neppe det er prosedyre , snarere å strekke grenser . De laster for mye inn i kjerrene i forhold tilgjengelig lengde på RWY.
Det kalles å ta sjanser.
OJB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stygg hendelse for Qatar i Miami Dag Viking Flyforum 25 05-03-2016 20:20
Noen store og en stygg CFM Bilder & foto 9 11-11-2013 18:30
Stygg hendelse på OSL! iceman Flyforum 58 27-06-2010 11:46
En stor (og stygg...) en på Sola Harald Oanes Bilder & foto 14 10-11-2009 11:30
Stygg sak LN-FHU Flyforum 5 26-07-2006 15:23


All times are GMT +2. The time now is 16:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.