![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=16&ThreadID=201807&s=& ;page=1 Jeg synes det absolutt saklig kritikk som fremkommer her. Det er tydeligvis mange som unngår SAS pga manglende servering. At de nå "gjeninnfører service" ser ikke ut til å dempe på misnøyen. Gratis mat og drikke - gjerne på enklest mulig nivå, er hva de fleste av oss forventer, i alle fall etter at man har brukt milloner på å fortelle at man har blitt bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var lite fornøyd med min SASBraathens tur søndag kveld BGO-OSL. Fullstendig utslitte seter (LN-TUJ) og flombelysning i kabinen, med salg fra trillevogn. Tror nok kundene ville foretrukket lyset av for å hvile øynene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har SAS sluttet helt med servering innenlands nå?
På min siste e-ticket kvittering står det "No Meal Service". Tidligere pleide det å stå "Food and beverages for purchase". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ingen mat tilsalgs i Sør-Norge, kun mellom Nord - Sør. Salg av diverse sjokolade osv i Sør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er det vel relativt mange hønsehjerner som skriver innlegg i slike debatter, for det meste folk som flyr en gang i året hjem til svigers og en gang i året til LPA... Det er latterlig hvor uvitende mange av debattantene er...
Problemet til SAS er vel at servicen kan være forvirrende med såpass mange konsepter. Hadde jeg vært SAS hadde jeg forsøkt å mainstreame dette mye mer. Vi på forumet har stor kunnskap fordi vi leser hva pressemeldingene sier og har en generell interesse. Her er servicen du kan forvente av SAS (for the record) Innenlands Gratis frokost på alle flygninger før kl 0900 Gratis kaffe og te hele dagen. Resten må du betale for. Utenlands (utenom intercont) Det finnes to forskjellige set up på utenlandsflygninger nå 1. Business, Economy Extra og Economy. På Economy må du betale for alt. På business er det en mye bedre, oppgradert servering. Varme måltider, vin fra store flasker (stort sett), dessert serveres på egen tallerken etter hovedmåltidet. Skikkelig porselen. Midtsetet er blokkert slik at det aldri vil sitte noen i midten på business. På Economy Extra serveres et kaldt måltid og all mat og drikke (samme som business) er gratis. 2. På enkelte mer ferielignende destinasjoner (pluss OSL/SVG/BGO-ARN/CPH er det kun Economy Extra og Economy Innenriks i Norge er SAS klart best, men til Europa stiller SAS i Norwegians klasse, mange flyselskaper serverer mat i økonomi og det blir bare flere og flere. Her har SAS en utfordring de må ta seriøst.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tommy, hvorfor er SAS klart best innenlands? Du får riktignok frokost før kl. 0900, men ellers er det vel mye det samme som DY. Gratis kaffe/te får du også, men jeg synes kanskje det er å ta i noe å si at dette gjør SAS klart best. Jeg ville kanskje gått for "marginalt bedre". Det som gjør at jeg liker SAS innenlands er setereservering, nettinnsjekk og sjekk-inn automater, og ikke gratiskaffen (selv om jeg setter pris på den også). Når det gjelder utenlands så er vel tilbudet omtrent det samme (bortsett fra frokosten) på økonomi, altså i DYs klasse eller marginalt bedre. Men som du sier, et stykke bak en rekke av konkurrentene som flyr til Europa. Her er vel fordelen som kan veie opp for SAS at de flyr direkte til en lang rekke flere destinasjoner (og oftere) enn selskaper som tilbyr bedre servering ut av Norge. DY har mange destinasjoner, men flyr ikke så ofte og kan heller ikke tilby bedre servering ombord enn SAS. Alt i alt vil jeg si at så lenge man flyr økonomi så er det ikke så mye som skiller SK fra DY, men det er noen positive trekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Service kan være så mangt... Min onkel fløy hjem fra BOS sist lørdag med BA på poeng og hadde selv kjøpt billigste SAS billett (Norwegian flyr ikke så mye til SVG på lørdager) fra oslo til Stavanger - med bare 35 minutter transfer tid... Det gikk selvfølgelig ikke - bagasjen med BA flyet kom når SAS hadde lukket agte`n... men onkel ble booket om uten kostander og ikke måtte han betale overvekt heller... Jeg vet om flere LCC og fullservice selskaper som ikke ville gitt samme service...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Poenget mitt er at DY serverer absolutt ingenting. En god frokost, samt kaffe og te er meget bra i disse tider spør du meg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...plassen er akkurat bedre til at man sitter behagelig hos SAS. Gratis seating er jo også bra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haha, den "gode frokosten" til SAS, har på mine flygninger vært en tørr leiv av et rundstykke delt i to og slått sammen til en slags sandwich med en tynn osteskive og en skinkeskive mellom. I tillegg en mikroskopisk yoghurt med müsli og en mikroskopisk kartong med juice (type en slurk).
Nei, takk. Da kjøper jeg heller med meg en skikkelig baguette fra flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fløy AES-TRD forrige mandag og jeg ble heller ikke imponert over frokosten ombord dessverre. Rundstykket var rett og slett fuktig og var smakløst. Men jeg antar at alle frokoster ombord ikke er slik som dette.
WF fortjener honnør for sin frokost på intrascand. Her er det godt pålegg, god juice og varme rundtstykker slik at pax "lager sin egen" frokost. Riktig så delikat er det ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, det er ikke egg og bacon med stekte poteter.. Men det er gratis og helt kurrant, mye bedre enn det du får kjøpt ombord hos DY...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |