![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Color Air hadde heller aldri eget AOC.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Iceland Express flyr vel ogsaa paa andres AOC (Hello) ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
|
![]() Quote:
__________________
User no longer active due harrasment from other user. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Vildanden er et annet eksempel på å drive kun på wet-lease, det samme er Sverigeflyg-systemt (gotlandsflyg, kullaflyg etc) i Sverige. Det funker helt greit å drive kun med wetlease, men det er ikke illig det heller. easyJet startet i sin tid med wetleasede maskiner fra Air Foyle (samme selskap som fløy for Color Air), men når man når en viss størrelse, begynner de økonomiiske realiteter å melde seg, og det blir mye billigere å drive sin egen produksjon. Husk at wet-lease selskapet også skal tjene penger. Wet-lease fungerer ypperlig i siste liten og til å starte opp driften, eller starte nye ruter eller fly ruter man ikke har matriell til (som SKs LCY-operasjoner), men jeg ville neppe ha basert 100% av driften min over lengre tid på wetleaase
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]()
Det er nå klarlagt at NAS får sine 2 første -800 fra India etter sommeren.
De ser ytterligere etter 2stk -300 også. LN-KKB skal lakkeres opp med Unesco logo og farger. MD83 fra Dubrovnik Airlines og Flynordic kommer om ca 1 måned. De skal i første omgang Wetleases for 2måneder. Representanter for NAS er på audit hos Dubrovnik Airlines allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]() Quote:
Skal disse paintes til Norwegian sine farger eller være slik de er nå??
__________________
--- Tidligere brukernavn: Captain Caveades |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]()
MD'ene skal ikke lakkeres. Det er ikke engang bestemt om de får NAS logo for denne korte perioden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]() Quote:
Hva med 738-ene da?
__________________
--- Tidligere brukernavn: Captain Caveades |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
738'ene skal vel inn "fast" på ubestemt tidspunkt og males vel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
737-800 fra India?? De har jo problemer nok med å skaffe seg maskiner til eget bruk. Skeptisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Tipper dette har med Jet Airways' kjoep av Sahara. Det er sikkert noen leasingavtaler som blir oppsagt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]() Quote:
Det finnes noe overkapasitet faktisk hos noen av selskapene der nede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,282
|
![]()
I India sliter de vel vel så mye med mannskap og infrastruktur og bare flykapasitet mener jeg å huske?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
|
![]()
Når kommer det første nye flyet i drift? Noen som vet når første flighten er liksom?
Mvh Alex
__________________
--- Tidligere brukernavn: Captain Caveades |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
Hvis kingfisher hadde ringt meg idag, så kunne vi delt 50% på utdanningen min, så hadde jeg dratt imorra... ![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
![]() Det må da først komme en 100% bekreftelse på at de i det hele tatt skal få denne flytypen, så tror du kan se langt etter "den første flighten" ,- ivertfall på denne siden av sommeren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,597
|
![]() Quote:
Denne problemstillingen setter jo også begrensninger på inntak av flymateriell for selskapene. De kan jo ikke ha fly sittende på bakken som det ikke finnes piloter til. En ny -800 koster mellom 350-400.000USD pr måned i leie pluss vedlikeholdsavsetninger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da var endelig 738w klar etter ønske fra flere her
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med sale-leaseback på 3 737-800 | Someone | Småprat | 0 | 20-12-2016 09:54 |
Norwegian med *kreativ" finansieringform på sine fem siste 737-800 - EETC (splittet) | Frequent Traveller | Flyforum | 3 | 21-01-2014 15:00 |
Norwegian sine 737-800 | Marius Moberg | Flyforum | 13 | 24-06-2013 21:42 |
Norwegian 737-800 | svgspotter | Reiseforum | 13 | 01-09-2010 10:03 |
Norwegian 737-800 | putzmeister | Samlerhjørnet | 2 | 14-10-2008 21:05 |