![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
OK, har lest mange steder at man kan ha med seg sin bærbare overalt og koble seg til noens nettverk. Joa. Tilsynelatende veeldig lettvint, som "alt annet" som stakkars data-fobikere utsettes for mens de strever livet av seg for likevel "ikke" å henge med?
Høres besnærende lettvint ut - MEN hvordan utføres dette i pjaksis??? Hvordan skal den hospiterende router konfigureres for at gjesten skal få tilgang til sitt eget email-abonnement? Spam hagler INN på mailen, men jeg får ikke sendt noen mailer UT! Scwarteee!!! Engang i steinalderen måtte innpost og utpost konfigureres med egne IP-adr. Vet ikke om dette fortsatt er gangbart. Heng "noen" for kryptisk dialog! Overivrig MS-brannmur kan vel ikke hindre sending av epost? Mottak av innkommende går greitt (inkl helsikes spam) - men går ikke å sende ut! Vet ikke om problemet ligger i min PC på "bortebane", eller i den lokale router på åstedet. Funket greitt dengang maskinen var "hjemme" på eget ADSL-bredbånd. Selv om kobling da var delt med en annen PC via router. HELP??? ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Når jeg er hjemme hos foreldra mine så må jeg bytte "utgående server"-adresse til ISP'en til faren min. Incoming kan fremdeles stå på online sin server.
Altså måtte jeg, når jeg var på hans nettverk hjemme, sette mail.broadpark.no som utgående server. Hvorfor er ikke godt å si, men ellers fikk jeg ikke sendt mail.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror Seilfly er inne på riktig spor. Nesten eneste muligheten til å komme unna dette er hvis din ISP (Internet Service Provider) har webgrensesnitt for lesing av mail - da slipper man å fikle med SMTP-settingen fra plass til plass. Det finnes også andre løsninger, men disse innbefatter ASP (Application Service Provider), f.eks. Citirix og kodekalkulator, men det er stort sett innen den professionelle verden dette forefinnes. Er ikke dataverden skjønn!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Greitt. Men kan NOEN gi en stakkar EKSAKT bruksanvisning?
Begynner å bli noget lei av kryptiske dialogbokser... ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan ikke si så mye med mindre du kan si hvilket mailprogram og versjon du har
![]() Outlook, Outlook Express, Firebird, Notes, osv. 2000, XP, 2003, 2007, 1.5.2 osv.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
MS Outlook. Og hjemmetilkobling er Broadpark. OS er XP.
Vertens PC har tilkobling via GET kabel "modem". Men HVOR finner jeg "utgående server"?
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Hei
Det ser ut som Broadpark.no har Internettbasert email: Broadpark Email Det enkleste som Kurt sier (den mannen vet mye om data, ikke like mye om Kaffe ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis jeg holder meg til norsk utgave - gå til Verktøy, Kontoer, velg E-post-fliken, velg E-posten det gjelder og klikk på Egenskaper og bildet under dukker opp. Nå kan du sette inn riktig smtp-serveren i det feltet som er sirklet inn i rødt.
Forhåpentligvis kan du nå sende e-poster ut!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kurt - den du viser finnes ikke. Kanskje har jeg en annen versjon?
Men har sett den greia før og vet at det er den jeg vil ha NÅ. Akk. ![]() dc-8-63: Har i flere mnd brukt web-mailen, men det er en nødløsning fordi da får jeg ikke tilgang på gamle mailer SOM JEG TRENGER DESPERAT.
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Siden Outlook virker for ankommende mail, hva med aa bruke dem i kombinasjon ? Lese nye og gamle i Outlook og sende fra Web Mail, du kan haa begge aapne samtidig....
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan ikke hjelpe deg mer ANX - bruker ikke vanligvis ikke mailprogrammer fra Microsoft og det var bare Outlook Express XP installert på denne Lenovoen. Til vanlig så benytter jeg Thunderbird for blant annet privat e-post, mens overfor klienter går det på løsningen under
![]() Edit: Valgte å overhøre det dc-8-63s kommentar vedrørende kaffe ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jaja. Nice try. Thanx guys. "Noen" sa for 10 år siden at det skulle bli mer brukervennlig...
dc-8-63: Er nødt til å vedlegge ørten mailer fra tidligere, og det kan vel neppe gjøres fra webmail... VET jo at jeg skal til utgående mailserver slik "seilfly" sa - men finner den ikke her. Får vel gå og legge meg, jobben bryr seg vel døyten om mine nattlige eskapader... ![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
KILL BILL ? ? ?
GO LINUX ? ? ? OR CRAZY ? ? ? Aaarghhhh!!!!! ![]()
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du kan fint legge vedlegg i webmailen til nextgentel (men idiotisk nok så bruker de port 82 for webmailen sin så jeg får ikke brukt den på jobben som sperrer for den). Min løsning på problemet er dog å bruke pop3 sammen med gmail. (Hvis du orker tanken på at Google vil ta vare på mailen din i all overskuelig framtid)
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]()
Lukter jeg et marked for scanair-addresser?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ENDELIG FIKK JEG DET TIL!!! EUREKA OG HERREJUL OG WHATEVER!!!
![]() Skjønte raskt at løsningen fantes blant postene her, men hadde ikke akkurat da tålmodighet til å gå analytisk til verks... Har pustet dypt og talt til hundre jækla mange ganger i måneden siden mayday, men måtte bite i gress hver gang jeg prøvde. SÅ - ved nitide studier av tipsene til Seilfly/KGL fant jeg og den residerende SMTP-eier frem til dialogboksen i min Outlook (annet utseende enn i KGL's prisverdige forsøk, men jeg visste den fantes, hadde bare ikke sett den siden sist jeg bante/svor ved rekonfig av ny mail-adr), OG bredbånd-eier OMSIDER fant på å grave frem papirer tilsendt fra leverandør. Ikke rart at vi hadde missa SMTP'en - en som kun bruker Hotmail visste jo ikke at man fikk tildelt en "fastboende" email-adr... Trekker tråden opp igjen, for det er sikkert "noen der ute" som kan ha nytte av dette, fordi "alle" tror at "alle andre" fikser data uproblematisk... Joa. Yiiihaaa!!! NÅ kan jeg endelig ubesværet vedlegge gamle mailer, etter å ha plundret lenge med å LESE fra stasjonær PC-mail og SENDE fra web-mail, OG begge dele. TUSEN MILLIONER TAKK til alle som stilte opp!!! Det var IKKE forgjeves, som dere ser! Andre nyttige opplysninger dukket jo også opp i prosessen: ph-ndr sitt tips skal jeg nok grave frem hvis nomadetilværelsen bilr mer kronisk. GOD HELG, kjære alle sammen! :clap
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Småfly meldt MAYDAY | LN-VLE | Småprat | 1 | 08-05-2013 15:33 |
LAN Argentina og LAN Ecuador inn i OneWorld | Desk pilot | Flyforum | 0 | 01-11-2006 13:25 |
Mayday på flesland!! | Jan H | Flyforum | 8 | 04-03-2006 16:15 |
Mayday på Værnes | LN-FHU | Flyforum | 1 | 02-03-2005 23:54 |
DY765 "Mayday-Mayday"... | OSL Inside | Flyforum | 13 | 03-12-2004 15:41 |