![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og til å være et moderne langdistansefly får disse flyene noen av verdens simplsete konfigurasjoner. 48" pitch i C, og ingen PTV i Y. LH har tydeligvis ikke rundet milleniumet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Og blir med det verdens andre største operatør av A346, ut fra foreløpige ordrer. Tro om disse ekstra 7 vil bety avgangen for noen B744?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
krysse fingre for en wet-lease til SAS... på CPH-NRT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Wet-lease ? Finns det inte tillräckligt med crew för dry-lease ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Kan inte tänka mig annat än att det är common rating som gäller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Jeg har lest et sted at man enten kan fly kombinasjonen A330 og A340-200/-300, eller kun A340-serien, husker bare ikke hvor jeg så det. Mulig det bare var et bestemt selskaps egne ops.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Ståt på baksiden av melkekartongene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
...og jeg som ikke drikker melk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]() Quote:
Mulig 48" pitch virker dårlig, men i og med at man sitter/ligger i en fast "bås" slik at det ikke har noen innvirkning på reell plass om setet på raden foran er oppreist eller lagt bakover var jeg langt mer konfortabel på 340 enn på 747 fra Lufthansa med gammel utrustning og samme pitch
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Viktig for Airbus å få samme typeratingen, så de kan markedsføre lavere mannskapskostnader og lettere planlegging |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Men Cityline, hvordan går det med de?
Og apropos commonrating, det må iallefall være noen runder i sim for landinger og taxi på-600? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]()
Må til litt trening sikkert ja ...... -600 er endel lenger enn -300, hele 11.7 meter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Saken er jo at med FBW så kan flyet programmeres til å oppføre seg temmelig likt i lufta, og dermed blir tilvenningen minimal. På bakken er derimot en helt annen sak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Lufthansa A340-600 på vei til OSL nå? | selvestad | Spotteralerts | 11 | 26-05-2016 11:38 |
Setevalg hos Lufthansa A340-600 | Mekum | Reiseforum | 3 | 15-06-2014 18:14 |
Lufthansa A340-600 | LN-SUV | Flyforum | 52 | 01-06-2007 20:29 |
Lufthansa A340-600 | SQ 777 | Flyforum | 9 | 21-10-2005 13:47 |