![]() |
|
![]() |
#1 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Hurra!!! DEtte er kjempegreier! NRK Møre og Romsdal:clap :clap :clap
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]()
Spørs hvor lenge de gidder å fly der. Vigra har jo vært en prøveflyplass, nesten, med en gang det kommer noe nytt går det ikke lenge før prosjektet skrinlegges. Litt synd egentlig, for det er mye forretningsreisende på denne siden av landet, og hvis de skal noen sted må de til oslo først også videre. Skulle fått sunnmøringene til å brukt mer Norwegian da de fløy der, men slik gikk det dessverre ikke, NAS var jo billigere enn SASBU, men enda valgte sunnmøringene det dyreste alternativet, myten om at sunnmøringene graver til seg så mye penger stemmer vel ikke her. Men det er bra at det satses derfra, håper det blir mer satsing fra Vigra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Ja, no bør iallefall Sunnmøringane (Og resten av fylket og) vite å bruke denne ruta, slik at ho ikkje vert lagt ned!
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Ja det er litt festlig det der med disse gjerrige sunnmøringene, de kan ikke være så ille når de velger dyre BUSK fremfor DY. Men kult at de starter ruta, prøve noe nytt:clap
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
Det er nok mange andre grunner enn pris som gjorde at Norwegian ikke ble noen suksess i Ålesund. Regionen har et aktivt næringsliv som driver internasjonalt, gjerne innen offshore og shipping. Disse har en utstrakt reisevirksomhet til utlandet, de har ofte ikke Oslo som endedestinasjon. Dette innebærer ofte flere flybytter underveis. Med Norwegian`s totale fravær av gjennomgående innsjekk blir det et problem for mange. Et eksempel: En i min nærmeste familie som er fra Ålesund, reiser mye i jobben både i inn-og utland. Han prøvde å bruke Norwegian da de begynte å fly på Ålesund, han var positiv til at der ble konkurranse. Alfor få avganger (bare to ganger daglig) og fraværet av gjennomgående billetter var hovedårsaken til at han etterhvert begynte å bruke SK BU igjen. Altså ikke pris. Skulle han f.eks ha et møte i Oslo, gikk det an å gjøre det på en dagstur med SAS BU, men fløy han DY måtte han legge inn en overnatting da siste fly tilbake gikk for tidlig. Og skulle han til USA eller Sør-Amerika med jobben (noe han er flere ganger årlig) så er fordelene med gjennomgående billetter innlysende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 61
|
![]()
Hei,
Legger inn et bilde i denne tråden her jeg. Radiomasten har vært og er et diskusjonstema her på Sunnmøre. Det hevdes vel at Ryanair ikke vil fly her før radiomasten er fjernet
__________________
Mvh Rune ------------------! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
fra NRK-reportasjen:
"Ingrid Sara Grimstad Amundsgård seier at Vigra er ein bra plass å starte, og at det også er bra å starte med SAS Braathens. - Dei kan tenkje meir langsiktig enn mange lågprisselskap som har ein kortsiktig horisont" Jeg tror ikke det fins belegg for å påstå at SAS Braathens tenker mer langsiktig enn f.eks. Ryanair? Ikke etter hva vi har sett av vingling fra SKBU i senere år, f.eks på Torp. (Ikke en gang i navnevalg klarer de å tenke langsiktig! ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Pass deg nå, du banner i kirka
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]() Quote:
virker som er rart/dårlig argument for å ikke fly, pga av en mast. pilotene må vell kunne se den uten at d skal være noe problem?? hva er høyden på masten?
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=27768
Føreløpig skuffende passasjertall på ruten |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Som vanleg er det mykje snakk og lite reising på Sunnmøre....
![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,572
|
![]() Quote:
Hvordan kan næringslivet bruke en rute med slike frekvenser? Det har vel heller vært en prøverute der overskuddsmateriell i sommersesongen har vært benyttet. Hadde ruten vært startet i august og vurdert i desember hadde man fått et mer realistisk bilde av trafikkgrunnlaget som jeg ikke tror er tilstede. Ålesundsfolket bør nok belage seg på å fly via BGO,SVG og OSL når de skal ut av fedrelandet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Det er ikke spesielt rart at denne ruta sliter. Avgang er fredag kveld kl 1850, med ankomst Gatwick 2015 lokalt tid. Greit nok. Men returen er 2100 med ankomst 0025 lokal tid på mandager. Det er ytterst få som bor på Vigra, dermed vil en vanlig møring være hjemme langt på natt... Og for de som bor på øyene (f.eks. mine pensjonistforeldre betyr et slikt tidspunkt overnatting...)De fleste som vil til London vil velge å fly via andre byer. Og det er neppe lett å lokke engelskmenn til Ålesund på høsten, i hvertfall ikke når akomst Jugendbyen først vil være kl 0130 om natta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Jeg tror dette blir en døgnflue.Artig at SAS NO satser på nye ruter,men det er liksom ikke noe "hold" i disse,og de blir fort lagt ned virker det som.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
KrF-ordføreren vil at den skal bli kloakkrør...
![]() http://www.smp.no/default.asp?page=1003&item=891300,1&lang=1 Men Vigra er ofte plaga av tåke, så får flytrafikken ville det nok være et stort pluss å få den bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
http://www.telemuseum.no/verneplan/telebygg/H_kap/H02.html
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
Join Date: May 2007
Posts: 18
|
![]()
Fornuftig om flyruten http://www.molde-airport.com/forum/s...ead.php?tid=90
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London | Fjordheim | Reiseforum | 3 | 13-02-2013 21:45 |
Direkterute Alta - Oulu | Nja | Flyforum | 13 | 17-09-2011 13:15 |
Vurderer Vigra-London | AirbusTrond | Flyforum | 4 | 19-09-2009 23:19 |