Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2007, 08:09   #1
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
Default DELAY KODER

Noen som sitter med en oversikt på det?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 09:45   #2
ln-pep
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 126
Default Re: DELAY KODER

Delaykode står i margen til høyre. Klikk på den for å finne forklaring
er flyet i rute?
__________________
****************
Take Your seats...
ln-pep is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 09:51   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
Default Re: DELAY KODER

Forsinkelseskoder

11 Sen innsjekk av passasjer. Koden brukes når passasjer(er) møter etter publisert fremmøtetid og det skyldes:
Forsinket tilbringerbuss
Kø ved billettkontor

12 Sen innsjekk av passasjerer.

13 Feil innsjekk av passasjerer og/eller bagasje.

14 Oversalg og/eller feil booking.
Koden benyttes også ved - Offloading/nekting av passasjer(er) med bekreftet plass.

15 Ombordstigning. Avvik og/eller søk etter passasjer(er).
Koden omfatter ting som oppstår etter at avgang er annonsert.

-Mangel på eller forsinket personale som følge av ikke planlagt samtidighet av avganger
-Venting på passasjer(er) fra en innsjekket gruppe
-Akseptering av stand-by passasjer(er)
-Kontroll av boardingpass/billetter i utgang eller ombord som følge av avvik mellom loadsheet og aktuelt antall passasjerer ombord
-Avgang forsinkes av passasjer(er) som trenger assistanse når disse er sjekket inn før publisert fremmøtetid
-Feil innsjekk utført av personale i utgang
-Pass og/eller visum kontroll i utgang
-Overføring av passasjer fra oversolgt rute
-Forsinket ombordstigning som følge av at ruten ankom med bevegelseshemmede passasjerer

16 Komersielle hensyn. Koden brukes når:
- Sykdom/død rammer passasjer på ruten
- Håndtering av VIP forsinker ruten
- Media har spesielle ønsker vi ønsker å imøtekomme
- Håndtering av store mengder bagasje

32 Lasting/lossing:
- Lasting/lossing av kabinlast
- For sent levert lasterapport
- Forsinkede lastere/stuere som følge av ikke planlagt samtidighet av anløpende fly.

36 Flybunkring
Koden brukes når forsinkelsen skyldes leverandør(fuelselskap).

37 (GB) Catering
- Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering
- Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly
- Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil)
- Forsinket eller en levering av catering
- Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonell
- Catering for retur flyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon


41 Teknsik feil på fly. Koden omfatter alle tekniske feil på flyet som oppstår under flyging eller bakkeoperasjon i løpet av planlagt produksjon.

43

Ikke planlagt vedlikehold av fly. Koden brukes ved
spesielle kontroller og arbeid utover normalt/planlagt vedlikehold.

44

Reservedeler og vedlikeholdsutstyr.
- Mangel på reservedeler til fly
- Mangel på eller feil ved vedlikeholdsutstyr

46

(TC) Flybytte av tekniske årsaker på egen stasjon

55

(ED) Datafeil. Koden brukes ved feil på datasystemer knyttet til avgangskontroll og medfører forsinkelse på fly.
- Palco check-in
- Feil på VDU/printer/boardingpass printer
- CUTE
- Lang responstid på dataterminal

63 Sen crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen
boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også ved: Sen
crew-transport fra hotell og innlasting av data i cockpit computer.

65 Cockpit crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav.
- Ekstra eller ikke planlagt levering av catering
- Fartøysjefens signatur manler i A/C log (ved crew bytte)
- Utvidede rutiner ved oppstart

66 (FL) Sen cabin crew boarding. Prosedyrer ved avgang. Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes når:
- Sen kontroll/klargjøring av kabin
- Sen crew-transport fra hotell


68 Koden brukes når det gjøres feil av kabin crew eller kabincrew har spesielle krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav.
- Feiltelling av passasjerer ombord som resulterer i ekstra kontroll
- Forsinket ombordstigning

71 (WO) Værforhold på avgangsstasjon under operative minima

72 Værforhold på bestemmelsessted under operative minima

75 Avising av fly før avgang

76 Fjerning av snø,is, vann og sand fra flyets operasjonsområde på flyplassen

81 Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Restriksjoner på avgangsstasjon, underveis eller bestemmelsessted.

82 ATFM due to ATC staff/euipment en-route, reduced capacity caused by industrial action of staff shortage or equipment failure, extraordinary demand due to capasity reduction in neighbouring area

84

(AW) Restriksjoner i luftrommet og/eller rullebane grunnet dårlige værforhold

85 Pålagt sikkerhetskontroll. Koden omfatter kontroll av fly, passasjerer, bagasje, frakt og post. Omfatter også bombetrussel.
- Kø ved sikkerhetskontroll
- Manglende bemanning ved sikkerhetskontroll
- Sen eller manglende passasjer(er) ved gate. Forårsaket av passasjerene selv.
- Kontroll av store mengder bagasje

86 Forsinkelse skyldes kontroll pålagt av og utført av pass-, toll- eller helsemyndigheter.

87 (AF) Fasiliteter på lufthavnen - Mangel på flyparkering - Feil eller mangel ved belysning eller bygning på lufthavnen - Begrensing og/eller mangel på utgang (Gate) - Push-back forsinkes av annen trafikk - Feil eller magler ved bagasjesorteringsanlegg - Feil ved høyttaleranlegget ved lufthavnen

89 Klarering fra tårn og/eller bakkekontroll. Koden brukes når:
Oppstart/push-back forsinkes
Taxing/tauing av fly fra hangar forsinkes pga manglende klarering
Ved arbeidskonflikt i tårn eller bakkekontroll på avgangsstasjon

91 Grunnet sent korresponderende fly. Koden brukes når vi venter på passasjerer og/eller last fra annet forsinket fly.

93 Flyrotasjon. Koden brukes når en avgang forsinkes fordi flyet kom forsinket inn på ruten eller fra en annen rute.

95 RC Crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi cockpit crew eller hele crew kommer fra annen forsinket rute, eller rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute.

96 Operasjonell kontroll. Koden brukes i forbindelse med:
- Rerouting
- Overflyvning
- Flybytte. (Gjelder ikke hvis teknisk årsak)
- Sammenslåing av ruter


AX ATFM due to ATC staff/ equipment en-route, reduced capacity caused by industrial action or staff shortage or equipment failure, extraordinary demand due to capacity reduction in neighbouring area.
P Passasjer - bagasje


AW Restriksjoner i luftrommet og/eller rullebane grunnet dårllige værforhold.
PD Sen innsjekk av passasjerer. Koden brukes når passasjer(er) møter etter publisert fremmøtetid og dette skyldes:

-Forsinket tilbringerbuss
-Kø ved billettkontor
-Passasjer(er) møter ved innsjekk/utgang etter publisert fremmøtetid
PL Sen innsjekk av passasjer(er). Koden brukes når det oppstår kø ved innsjekk og dette skyldes:

-Manglende bemanning på innsjekk
-Passasjer(er) møter i utgang uten å være sjekket inn, og dette skyldes uregelmessigheter /forsinkelser
-Kø ved innsjekk i avgang/transitthall
-Kø ved innsjekk i utgang
PE Feil innsjekk av passasjer(er) og/eller bagasje. Koden brukes også når det er:

-Avvik mellom aktuelt antall passasjerer om bord og antall passasjerer på loadsheet.
-Ved transittfeil brukes kode RT
-Ombordstigning forsinkes pga feil eller manglende seating
PO Oversalg og/eller feil booking. Koden brukes også ved:

-Offloading/nekting av passasjer(er) med bekreftet plass
PH Ombordstigning. Avvik og/eller søk etter passasjer(er).
Koden omfatter ting som oppstår etter at avgang er annonsert.

-Mangel på eller forsinket personale som følge av ikke planlagt samtidighet av avganger
-Venting på passasjer(er) fra en innsjekket gruppe
-Akseptering av stand-by passasjer(er)
-Kontroll av boardingpass/billetter i utgang eller ombord som følge av avvik mellom loadsheet og aktuelt antall passasjerer ombord
-Avgang forsinkes av passasjer(er) som trenger assistanse når disse er sjekket inn før publisert fremmøtetid
-Feil innsjekk utført av personale i utgang
-Pass og/eller visum kontroll i utgang
-Overføring av passasjer fra oversolgt rute
-Forsinket ombordstigning som følge av at ruten ankom med bevegelseshemmede passasjerer
-Forsinket buss fra terminal til fly på fjernparkering (egen feil)
PS Kommersielle hensyn. Koden brukes når:

-Sykdom/død rammer passasjer(er) på ruten
-Håndtering av VIP forsinker ruten
-Media (avis/radio/TV) har spesielle ønsker som vi av kommersielle hensyn ønsker å imøtekomme
-Håndtering av store mengder kabinbagasje
PC Catering. Koden brukes når bestillingen er levert sent eller er feil. Brukes også når:

-Ekstra catering er nødvendig

NB! Hvis crew nekter å akseptere passasjerer uten ekstra catering skal kode FR brukes.
PB Bagasjehandling.

-Bagasje leveres etter publisert tidsfrist
-Vekt/volum skaper problemer for bagasjehandling

NB! Hvis forsinkelsen skyldes bagasjesorteringssystem på lufthavnen skal kode AF brukes.
C Frakt og post
CD Fraktdokumentasjon.

-Feile opplysninger gitt fra fraktavdeling til lastekontroll
-Fraktdokumenter mangler eller er forsinket til avgang
CP Sen levering av frakt til flyside. Koden brukes også når det er:

-Mangel på eller teknisk feil ved traktor/truck fra fraktavdeling til flyside
CC Sen akseptering av frakt. Koden brukes kun når forsinkelsen er akseptert av BOOOPWF, og skyldes:

-Frakt akseptert av kommersielle hensyn
-Akseptering av stand-by frakt
-Unormale mengder inn/utgående frakt
CI Utilstrekkelig pakking av fraktsending. Koden brukes når det oppstår:

-Lekkasje/søl fra fraktsending
-Ubehagelig lukt nødvendiggjør lossing av fraktsending
CO Oversalg frakt/booking feil. Koden brukes også når:

-Forsinkelse oppstår pga volumbegrensninger
-Vektproblemer oppstår som følge av akseptert frakt
-Varsel om spesiell frakt ikke mottatt på forhånd
CU Gjelder ikke WF.
CE Postdokumentasjon. Koden brukes når forsinkelsen skyldes:

-Volumproblemer ved lasting av post
-Feile vekter på postlister
-Manglende eller sendt leverte postlister
CL Sen levering av post til flyside. Koden brukes også når det er:

-Mangel på eller teknisk feil ved traktor/truck fra postavdeling til flyside
CA Sen akseptering av post. Koden brukes kun når forsinkelsen er akseptert av BOOOPWF og skyldes:

-Post akseptert av kommersielle hensyn

Unormale mengder inn/utgående post


G Fly og bakkeekspedisjon
GB Catering
- Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering
- Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly
-Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil)
- Forsinket eller en levering av catering
- Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonell
- Catering for returflyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon
GD Dokumentasjon. Koden brukes når nødvendig dokumentasjon er sen eller unøyaktig, og i forbindelse med lastekontroll, passasjermanifest, general declaration, etc.

-Mangel på eller sent lastekontrollpersonale. Også når dette skyldes ikke planlagt samtidighet av avganger
-Forsinkelse som skyldes utfylling av general declaration eller passasjermanifest
-Forsinkende eller manglende dokumenter som må følge flyvningen

Gjelder ikke frakt eller postdokumenter

-For sent utfylt lasteordre
-Kontroll av loadsheet/lasterapport
-Omplassering av passasjer(er) i kabinen pga balanse
-Feildisponering gjort av støttefunksjon, og som påvirker ovennevnte årsaker eller deler av disse
GL Lasting/lossing.

-Lasting/lossing av kabinlast
-For sent levert lasterapport
-Forsinkede lastere/stuere som følge av ikke planlagt samtidighet av anløpende fly. Gjelder også for mangel på eller forsinkede lastere/stuere av andre årsaker
GE Lasteutstyr. Koden brukes ved mangle på eller teknisk feil ved nødvendig laste/losseutstyr.

-Transportbånd aller annet motorisert utstyr
-Mangel på bagasjetraller
-Mangel på utstyr til sikring av last
-Mangel på personale til operasjon av laste/losseutstyr
GS Flyservice-utstyr. Koden brukes ved mangel på eller teknisk feil ved nødvendig flyservice-utstyr.

-Vann og toalettservice
-Forsinket push-back
-Mangel på personale til operasjon av flyservice-utstyr
GC Flyrenhold.

-Vann og toalettservice, hvis dette utføres av personale fra flyrenhold
-Rengjøring av kabin og/eller utskifting av kabinutstyr
-Mangel på eller forsinket personale fra flyrenhold, også ved ikke planlagt samtidighet av flyanløp
GF Flybunkring (fueling/defueling). Koden brukes kun når forsinkelsen skyldes leverandør (fuelselskap).

NB! Når operasjonelle forhold nødvendiggjør ekstra fueling eller defueling skal kode FF brukes.
GB Catering.

-Nødvendig serveringsutstyr ikke levert fra catering
-Sen catering pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly
-Teknisk feil ved cateringutstyr (cateringbil)
-Forsinket eller sen levering av catering
-Mangel på eller for sent oppmøte av cateringpersonale
-Catering for returflyvning eller neste leg ikke levert fra foregående stasjon
GU Gjelder ikke WF.
GT Rampservice, bakkeutstyr.

-Manglende/forsinket personale til oppstart av fly. Gjelder også ved ikke planlagt samtidighet av anløpende fly
-Forsinket traktor for tauing av fly til/fra ramp/hangar. Gjelder kun når dette skyldes teknisk feil på traktor
-Mangel på eller feil ved de-icing utstyr
-Mangel på eller feil ved likeretter
-Push-back forsinket pga ikke planlagt samtidighet av anløpende fly
-Mekanikers signatur mangler i A/C log. Gjelder ikke ved tekniske baser
-Installering av sykebåre og/eller kuvøse
T Flyteknisk
TD Teknisk feil på fly.

Koden omfatter alle tekniske feil på flyet som oppstår under flyging eller bakkeoperasjon i løpet av planlagt produksjon.
TM Planlagt vedlikehold av fly

Koden omfatter forsinkelser som oppstår i forbindelse med planlagt vedlikehold:
-Vedlikehold forsinket
-Forsinket taxing/tauing av fly fra hangar til ramp/gate etter vedlikehold
TN Ikke planlagt vedlikehold av fly.

Koden brukes ved spesielle kontroller og arbeid utover normalt/planlagt vedlikehold.
TS Reservedeler og vedlikeholdsutstyr.
-Mangel på reservedeler til fly
-Mangel på eller feil ved vedlikeholdsutstyr
TA Reservedeler til fly på bakken (AOG).

Koden brukes når en avgang må medbringe reservedeler og/eller mekaniker til et fly som står på annen stasjon.
TC Flybytte av tekniske årsaker på egen stasjon.
D Skade på fly
DF Skade på fly som oppstår under flyvning eller taxing. Koden gjelder:

-Kollisjon med fugl, lynnedslag, skade som følge av turbulens, skade som følge av tung landing og skade som følge av kollisjon under taxing
DG Skade på fly under bakkeoperasjon. Koden omfatter all skade som skjer på bakken,
unntatt under taxing. Dette gjelder uansett årsak.

NB! Det er viktig at MVT inneholder en SI linje med kort forklaring av skaden.


E Datafeil
ED Datafeil. Koden brukes ved feil på datasystemer knyttet til avgangskontroll og hvor dette medfører forsinkelse på fly.

-Palco check-in
-Feil på VDU/printer/boarding pass printer
-CUTE
-Lang responstid på dataterminal
EC Datafeil fraktavdeling. Koden brukes når datafeil forsinker utstedelse av nødvendige fraktdokumenter.
EF Koden brukes hvis datafeil ved crew/flightplanning forsinker avgangen.
EO Datafeil på andre systemer som ikke er knyttet opp mot WF.

-Datafeil hos handlingagent. Brukes når WF kjøper handling av annet selskap, og feil oppstår på dette selskapets datasystem
F Operasjonelle
FP Flight plan.

Koden brukes ved sen utfylling eller forandring av dokumentasjon.
-Sen bestilling av drivstoff enten fra BOOOPWF eller crew
-Fullstendig forandring av flightplan
-Manglende eller sent rapportert flightplan
FF Operasjonelle krav.

Brukes ved endring av drivstoffvekt etter at opprinnelig bestilt drivstoff er levert, og etter ønske/krav fra fartøysjef.
FT Sen crew boarding. Prosedyrer ved avgang.

Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også ved:
-Sen crew-transport fra hotell
-Innlasting av data i cockpit computer
NB! Hvis sen boarding kun omfatter kabin crew, skal kode FL brukes.
FS Mangel på cockpit crew eller hele crew.

Hvis kun kabin crew mangler skal kode FC brukes.
-Sykdom
-Venting på stand-by crew
-Arbeidstidsbegrensning
-Matpause for crew
-Crew mangler nødvendig visum og/eller helsedokumenter
-Feil disponering av crew (crewdisp)
FR Koden brukes når cockpit crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav.
-Ekstra eller ikke planlagt levering av catering
-Fartøysjefens signatur mangler i A/C log (ved crew bytte)
-Utvidede rutiner ved oppstart
FL Sen kabin crew boarding. Prosedyrer ved avgang.
Koden brukes når årsak til sen boarding er ukjent, og normale prosedyrer følges. Brukes også når:
-Sen kontroll/klargjøring av kabin
-Sen crew-transport fra hotell
FC Mangel på kabin crew.

-Sykdom
-Venting på stand-by crew
-Arbeidstidsbegrensninger
-Matpause for kabin crew
-Kabin crew mangler nødvendig visum og/eller helsedokumenter
-Feil disponering av kabin crew (crewdisp)
FA Koden brukes når det gjøres feil av kabin crew eller kabin crew har spesielle ønsker/krav som ligger utenfor normale operasjonelle krav.

-Feiltelling av passasjerer ombord som resulterer i ekstra kontroll
-Forsinket ombordstigning av passasjerer som skyldes at kabin crew møter for sent i gate eller fly
FB Fartøysjef krever ekstra sikkerhetskontroll.

-Kontroll av bagasje
-Fartøysjef ber om ekstra kontroll fordi man mangler innsjekket passasjer(er)
W Værforhold
WO Værforhold på avgangsstasjon under operative minima.
WT Værforhold på bestemmelsessted under operative minima.
WR Værforhold på ruten eller alternativ lufthavn under operative minima.
WI Avising av fly før avgang.
WS Fjerning av snø, is, vann og sand fra flyets operasjonsområdet på flyplassen.
WG Værforhold forsinker/hindrer ekspedisjon av fly på bakken.

A Flyplass- og andre utøvende myndigheter
AE ( 83) ATFM - due to restriction at destination airport, airport and/or runway colsure due to obstruction, industrial action, staff shortage, political unrest..
AT Manglende klarering fra lufttrafikktjenesten. Koden brukes også når deler eller hele denne tjenesten er i arbeidskonflikt.

-Restriksjoner på avgangsstasjon
-Restriksjoner underveis
-Restriksjoner på bestemmelsessted
-Arbeidskonflikt
AS Pålagt sikkerhetskontroll. Koden omfatter kontroll av fly, passasjerer, bagasje, frakt og post. Omfatter også bombetrussel.

-Kø ved sikkerhetskontroll
-Manglende bemanning ved sikkerhetskontroll
-Mangel på utstyr/lokale for gjennomføring av sikkerhetskontroll
-Sen eller manglende passasjer(er) i gate. Forårsaket av passasjeren selv (ICAO Annex 17)
-Kontroll av store mengder bagasje (ICAO Annex 17)



AG Koden brukes når forsinkelsen skyldes kontroll av pålagt og utført av pass, toll eller helsemyndigheter. Brukes også i fbm fangetransport og deportering.
AF Fasiliteter på lufthavnen.

-Mangel på flyparkering
-Feil eller mangel ved belysning eller bygning på lufthavnen
-Begrensning og/eller mangel på utgang (gate)
-Manglende eller sen buss til fjernparkering. Brukes ikke hvis årsak finnes i eget selskap
-Push-back forsinkes av annen trafikk
-Feil eller mangel ved bagasjesorteringssystem
-Feil ved høyttaleranlegget ved lufthavnen
AR Restriksjoner ved avgangslufthavn. Koden brukes hvis terminal, taxibane, rullebane er stengt pga anleggsarbeide eller at annet luftfartøy blokkerer. Gjelder også ved arbeidskonflikt, politisk uro, støybegrensninger, nattforbud og når anløp av spesielle flyvninger (VIP, etc) krever det.
AA Koden brukes når eget selskaps aktivitet gjør at plass ved gate eller flyoppstilling ikke er tilgjengelig.
AD Operasjonelle begrensninger på bestemmelsessted. Brukes ikke når begrensningene skyldes værforhold eller lufttrafikktjenesten.
AM Klarering fra tårn (ATC) og/eller bakkekontroll (Ground Movement Control). Koden brukes når:

-Oppstart/push-back forsinkes
-Ved arbeidskonflikt i tårn eller bakkekontroll på avgangsstasjon
-Taxing/tauing av fly fra hangar forsinkes pga manglende klarering
R Tilbakevirkende årsaker
RL Forsinkelse grunnet sent korresponderende fly. Koden brukes når vi venter på passasjer(er) og/eller last fra annen forsinket rute. NB! Hvis publisert minimum connection mellom rutene overstiges skal annen kode brukes i tillegg til RL.
RT Transittfeil. Koden brukes når antall passasjerer og bagasje fra foregående stasjon ikke stemmer med mottatt LDM, og kontroll fører til forsinkelse fra egen stasjon. Gjelder også når det er gjort feil i Palco Name Check-in fra annen stasjon (transfer pax).
RA Flyrotasjon. Koden brukes når en avgang forsinkes fordi flyet kom forsinket inn på ruten eller fra en annen rute.NB! Hvis flyet på tross av sen ankomst er klar for avgang på rutetid, men allikevel blir forsinket, skal dette fremkomme på MVT med annen kode enn RA.
RS Kabin crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi kabin crew kommer fra en annen forsinket rute, eller en rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute.
RC Crew rotasjon. Brukes når en avgang forsinkes fordi cockpit crew eller hele crew kommer fra annen forsinket rute, eller rute som har ankomsttid etter planlagt avgangstid for egen rute.
RO Operasjonell kontroll. Koden skal kun brukes etter godkjenning fra BOOOPWF og i forbindelse med:

-Rerouting
-Overflyvning
-Flybytte. Gjelder ikke hvis teknisk årsak
-Sammenslåing av ruter
M Forskjellig
MI Arbeidskonflikt i eget selskap. Gjelder personale som deltar i eller påvirker bakketjenesten.


MO Arbeidskonflikt utenfor eget selskap. Gjelder personale hos handlingselskap eller annet firma/selskap som påvirker WF. Gjelder ikke lufttrafikktjenesten.
MX Årsak som ikke dekkes av andre koder
SG Koden brukes når en rute ad-hoc blir planlagt med kortere bakkestopp enn hva som er publisert i standard tidtabell.

Kanselleringskoder
AUTH Authorities Luftfartsmyndigheter
COMM Commercial Kommersiell
CREW Crew Besetning
EQUI Equipment Tilgjengelighet fly
FUEL Fuel Drivstoff
INDU Industrial action Arbeidskonflikt
NODE No demand Etterspørsel
OPCO Operational Control Operativ
OPER Operational Flyoperativ
POSI Positioning Posisjonsflyvning
REPO Return to position Posisjonsflyvning
RTNS Return to schedule Tilbake til rute
TECH Technical Teknisk
WEAT Weather Vær
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 09:52   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: DELAY KODER

Gå inn på wideroe.no, klikk på linken for ER FLYET I RUTE. Om det er noen forsinkelser vil det være mulig å få opp årsak hvor forsinkelseskodene er dekodet
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 10:13   #5
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
Default Re: DELAY KODER

Takk for informative svar! Hva skulle jeg gjort uten Scanairentusiastene
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 16:49   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: DELAY KODER

Delaykoder varierer fra selskap til selskap også, selvom de i hovedsak er standarisert fra IATA. De numeriske fra 10-99 er felles, mens underkodene definerer selskapene selv.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Delay LionAir style krølle Småprat 1 23-02-2015 14:37
DK811 delay engm-w Småprat 6 16-09-2011 23:49
SK 4087- 4 timer delay LN-TIB Flyforum 6 02-03-2009 13:25
WSJ - Another 6mth Delay To 787 BOEING777 Flyforum 3 05-12-2008 09:12
IATA delay koder LN-KKY Flyforum 18 08-04-2008 10:38


All times are GMT +2. The time now is 21:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.