![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har nå bestemt meg for å ta flygerutdanning, men jeg er veldig usikker på hvilken skole jeg skal velge! Det er 2 selskaper jeg egentlig "står" i mellom. Det er da NEAR/ Naia og Oxford Aviation. På NEAR så er du jo også delvis i USA og får jobbe som instruktør før du drar tilbake til Norge, så du får samlet noen flytimer. Når du er ferdig på Oxford Aviation så har du bare litt i overkant av 200 flytimer, i tillegg til at det koster en del mer. Det som da er med Oxford er at de tyderligvis har noen større selskap i ryggen som rekruterer rett fra skolen. Der har også noen som heter money back garanti. Noen som vet hvordan det er lagt opp?
Jeg trenger litt hjelp her! Kom gjerne med erfaringer, og tips meg om andre skoler som jeg ikke veit om;P TAKK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slowbird
|
![]()
Du har jo Luftfartsskolen. De har et opplegg lignende NEAR/NAIA. Kan også ta utdannelsen der modulbasert i Norge.
Luftfartsskolen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Universitetet i Tromsø og NAC, Bardufoss, har visstnok fått klarsignal til å starte med trafikkflygerutdanning (3-årig bachelorgrad). Når oppstart er vet jeg ikke, og ikke vet jeg om dette er noe som passer for deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Dag Viking har vel tilbrakt de 2 siste aarene med skolering og instruksjon, saa han har nok ferske gode tips aa komme med....bare la han faa pakke sammen snippesken...
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Luftfartsskolens opplegg i samarbeid med Phoenix East Aviation i Florida fungerer utmerket. Jeg har besøkt PEA i Daytona og det er gode greier. Luftfartsskolen er rimeligere en NEAR og de har 50t multi inkludert i prisen (NEAR 15t). I tillegg yter de god service ovenfor kunden
Jeg hadde aldri valgt NEAR på nytt igjen for å si det slikt...... Vil anbefale deg å kontakte PEA instruktør "Dag Viking" som er på forumet, eller Kjersti Melling/ Thor Alvik Luftfartsskolen. 23102904 Lykke til ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som kan hjelpe meg... | Twin Otter | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-08-2014 20:31 |
Kan noen hjelpe meg? | SF-34 F/O | Flyforum | 5 | 18-01-2009 14:07 |
Noen som kan hjelpe meg? | Wf-pax | Flyforum | 6 | 16-04-2007 22:40 |
noen som kan hjelpe meg? | amo56 | Flyforum | 10 | 11-10-2006 22:59 |
Noen som kan hjelpe meg.... | Concorde | Flyforum | 2 | 31-03-2005 16:16 |