![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
=21006&cHash=0e20c8bc5f]Link til artikkel
Ifølge en VP "ett eller annet" i Thai ønsker de å forlenge BKK-CDG ruten til HEL og å øke fra daglige på CPH og ARN. Det er jo en kjempe omvei å fly BKK-CDG-HEL og kan da umulig lønne seg med mindre de får 5th freedom rights og masser av pax på ruten CDG-HEL! Hva med istedet fly BKK-HEL-OSL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,485
|
![]()
Som står i artikeln skulle förlängningen till HEL vara ett sätt att bättre nyttja planet som hela dagen står på CDG. Kan tänka mig att TG inte är så tända på att göra BKK-CDG till en onestop-linje (som den delvis var i slutet på 90-talet med stopp på ARN) och därför är ordningen BKK-HEL-CDG ointressant.
Intressant nyhet annars. Fler avgångar till ARN är såklart bara positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Merkelig artikkel det der ...
Kan TG la seg lure av at AY har slik suksess med matetrafikken at AY vurderer 2 daglige HEL-BKK ...? Det som forundrer meg er at TG ikke strekker enten ARN eller CPH ruten til OSL noen dager i uken slik at de slipper å dele inntektene med SK. Med over 100.000 nordmenn som reiser til Thailand i året burde det være bedre muligheter der. Slik det er nå står det jo en 747-400 både på ARN og CPH fra tidlig morgen til avgang på ettermiddagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Prisnivået i Norge er for lavt for Thai - de ønsker høyere priser for å satse på Oslo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Thai har tidligere ønsket å starte opp på Oslo, de ser jo hvordan det lekker trafikk til SK og sepsielt AY.
Men, saken er den at Thai for et par års siden satset mer på Øst-Europa, og dermed har mangel på flymateriell. Mitt tips er at Thai kommer til OSL............ og på sikt også andre selskaper fra Asia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Thai har konkrete planer om at gå op på 12x ugentlig fra CPH inden for en overskuelig fremtid...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
At Thai ikke 2-3 ggr i uken tar turen til OSL fra ARN eller CPH er komplett uforståelig. Og det mener jeg rent objektivt også er riktig. Jeg har ikke tenkt meg til Asia, men jeg hadde aldri tatt TG så lenge de neglisjerer Norge så totalt som de gjør.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Det är som i vilken sund ekonomi som helst. Won't make the money? Don't do it. Om det nu är så som EB säger att intäkterna blir för små förstår jag Thai.
Tror nog ingen här vill driva en butik som går med förlust |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
I et reisebillag til Aftenposten for et par år siden, kanskje tre år siden, stod det at Thai skulle begynne å fly fra OSL. Dette var et billag som kom ut på høsten, og det stod at Thai skulle starte flyvninger på nyåret. Det ble også anført at dette kom til å bli ekstra attraktivt og spennende fordi det ville innebære en 747 på OSL, som altså ble regnet som en attraksjon i seg selv.
Som kjent kan man ikke stole på avisene. I vår stod det en artikkel i samme avis (finner den ikke på nettet) om eiendommer i Natal/Fortaleza. Det hele fremstod som ren reklame for investeringsobjekter, selv om det var en redaksjonell artikkel. Det verste er at man kom med påstander om at man kunne fly t/r for ca 5.000 fra Gøteborg til Natal fra høsten av. Ganske frekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() Quote:
og det er ikke langt fra Fortaleza til Natal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
http://www.voebra.com.br/ BRA har jo nå reiser fra OSL gjennom Dreamtravel, men til helt andre priser enn 5.000 NOK t/r. De ligger jo høyere enn TAP på enkelte datoer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
|
![]() Quote:
Hva betaler gjennomsnitts dansken/svensken for en billett til BKK i forhold til nordmannen? Tviler ikke på at Thai har regnet på det, men billettprisen til en fra Norge må vel være mindre etter at SK har tatt sin del av kaka? Enn hva Thai hadde fått på en direkte rute fra OSL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Det er nettopp hele poenget, som Thai forøvrig selv har bekreftet. Dersom en internasjonal sektor har mer enn 80.000 pax i løpet av et år forsvarer det en direkterute.
Fra Norge reiser over 100.000 pax til Thailand hvert år, og dermed er grunnlaget tilstede |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() En direkterute fra OSL vil jo automatisk tappe fra ARN og CPH. Dermed går vel vinninga opp i spinninga for TG.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Men også her er det snakk om penger og ikke noe annet. SKal de strekke ruten må de nok ha et ekstra crew til å fly rundturen, det påløper underveisavgifter og høye landingsavgifter(om ikke OSL har noe incentiv da). Oppsiden kan være at de kan selge noen hundre "lokalbilletter" for å fylle opp den korte strekningen. Da jeg i min ungdom jobbet i TG på ARN gikk ruta ned til CDG og tilbake og det var ikke sjelden av vi hadde over 200 pax bare mellom ARN og CDG. Vi kan jo bare håpe at det kan finnes en slik løsning for OSL også om det ikke kommer noe nonstop istedet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
BKK-HEL-OSL kanske är en idé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
TG OSL-CPH...de skal lett få meg som kunde
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. | Powell | TripReports | 14 | 08-08-2013 12:43 |
Thai setter inn gamle fly på OSL-BKK | storg | Flyforum | 1 | 29-05-2013 11:30 |
Thai airs osl-bkk fly | kamp | Flyforum | 6 | 26-09-2010 10:27 |
HEL-MUC-BCN-EAS(taxi)BIQ-ORY(AF Le Cars)CDG-HEL | Ludde | TripReports | 2 | 28-03-2009 19:17 |
HKT-BKK-HEL-OSL (BIZ) Thai-Finnair /del 1 | laban | TripReports | 7 | 16-12-2008 18:00 |