Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2022, 15:44   #41
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: Reisetips Norge: Vestlandet

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Har du sjekket Hotell Ullensvang i Hardanger Cecilie?
Ja, og de er i grunn litt oppe til vurdering. Det eneste som trekker ned for dem er at det ikke er tillatt med hund på rommet. Så vi må se hvordan vi eventuelt skulle løst det

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Spørs hvor du hadde tenkt å kjøre, men du har jo Storfjord og Brosundet som gode alternativ. Alexandria har vel litt redusert kapasitet ettersom de kjører oppussing over 3 år. Kviknes er også veldig fint plassert i Balestrand.

Litt mindre fjongt, men fantastisk plassert er Stad Hotell (lagt ny asfalt opp til Vestkapp). Et hotell du alltid kan være sikker på har ledige rom til ok priser er Quality Ulstein, men ikke i samme gate som det du kanskje er ute etter. Valldal fjordhotell ligger også utmerket til hvis dere skal over Trollstigen. Blåtind Boutique Hotel ikke langt fra Valldal er også en fin opplevelse.
Tusen takk for gode tips. Valldal fjordhotell har jeg også kikket litt på i forbindelse med min lille norgestur i fjor sommer.

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Dere får bare ta overnatting slik vi gjorde da jeg opprettet denne tråden, her fra Balestrand
Det er mulig noen i reisefølget ville lagt inn protest. Men ikke meg i mot

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Her er eg sjølvsagt revnande inhabil, men anbefalar www.unionoye.no om dei har ledige rom.
Supert! Tusen takk. Men der er ikke booking mulig før senere i vinter. Så vi får holde døra litt på gløtt til Øye.

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Husk aa kjoepe jordbaer om du er i Valldal, enhver gaard med respekt for seg selv har utsalg ved veien. De er fantastisk gode. Passer godt som snacks til Trollstigen.
Det er jeg helt enig med deg i. Takk for tips
Old 04-01-2022, 16:00   #42
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Ja, og de er i grunn litt oppe til vurdering. Det eneste som trekker ned for dem er at det ikke er tillatt med hund på rommet. Så vi må se hvordan vi eventuelt skulle løst det
Eidfjord (Quality Vøringfoss) eller Voss er gode alternativ til Ullensvang. Heilt nytt scandic-hotell på Voss for eksempel, rett over gaten fra det som visst har en av verdens beste vinlister (betalingsmur). Utne hotell kan også anbefales. Strand Fjordhotell ligger også veldig flott til, men der er har jeg ikke vært på mange år så kan ikke si noe om standard på rom eller mat.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 16:27   #43
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Har mange netter på Gloppen Hotell på Sandane. Mulig det ikke er helt på «riktig» plass. Men har ofte god tilgjengelighet på rom til hyggelige priser. Finest i den gamle hotelldelen. Veldig bra restaurant og eget mikrobryggeri trekker også opp.

https://www.classicnorway.no/hotell/gloppen-hotell/
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 20:55   #44
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Her er eg sjølvsagt revnande inhabil, men anbefalar www.unionoye.no om dei har ledige rom.
Jeg er dødshabil. Har bare vært der på kaffe en gang, men det er helt fantastisk. Har i flere år drømt om å kjøre en jobbevent der også.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2022, 22:38   #45
LN-HFH
ScanFlyer Gold

LN-HFH's Avatar

Union Øye er fantastisk ja! Utmerkede omgivelser og nydelig mat i tilegg. Tror det må være det mest magiske hotellet jeg har sovet på i Norge.

Er man ute etter noe litt enklere ambefaler jeg også sterkt den betjente DNT-hytta Nørdstedalseter i Breheimen. Skikkelig krokete og artig veg opp og helt frem, men majestetisk utsikt og man føler virkelig man er langt borte. Vegen ble vel bygget i forbindelse med vannkraftutbygginga tror jeg. Er også noen mindre veger oppe på fjellet der man kan utforske enten til fots, med bil eller sykkel, men i relarivt grei kvalitet for at kraftselskapene skal komme seg rundt til vanninntak og demninger.
Eller så har jo også DNT mange andre spektakulære hytter langs vegen, og de fleste har jo også blitt vesentlig oppgradert de siste årene, og mange nye og
Old 07-01-2022, 14:17   #46
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Eidfjord (Quality Vøringfoss) eller Voss er gode alternativ til Ullensvang. Heilt nytt scandic-hotell på Voss for eksempel, rett over gaten fra det som visst har en av verdens beste vinlister (betalingsmur). Utne hotell kan også anbefales. Strand Fjordhotell ligger også veldig flott til, men der er har jeg ikke vært på mange år så kan ikke si noe om standard på rom eller mat.
Tusen takk for tips! Vi har vært innom Quality Vøringfoss også, men endt opp med Union Geiranger foreløpig.

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Har mange netter på Gloppen Hotell på Sandane. Mulig det ikke er helt på «riktig» plass. Men har ofte god tilgjengelighet på rom til hyggelige priser. Finest i den gamle hotelldelen. Veldig bra restaurant og eget mikrobryggeri trekker også opp.

https://www.classicnorway.no/hotell/gloppen-hotell/
Det hadde vært et riktig godt alternativ, men de hadde ikke 7 rom ledige på våre datoer så da måtte det utgå dessverre!

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg er dødshabil. Har bare vært der på kaffe en gang, men det er helt fantastisk. Har i flere år drømt om å kjøre en jobbevent der også.
Høres veldig bra ut. De har jo ikke åpnet for booking enda men jeg har tatt og reservert en skokk med rom i på Union Geiranger nå, så får vi eventuelt se an hva Øye kan diske opp med av priser og tilgjengelighet når de åpner bookingslusene.

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Union Øye er fantastisk ja! Utmerkede omgivelser og nydelig mat i tilegg. Tror det må være det mest magiske hotellet jeg har sovet på i Norge.

Er man ute etter noe litt enklere ambefaler jeg også sterkt den betjente DNT-hytta Nørdstedalseter i Breheimen. Skikkelig krokete og artig veg opp og helt frem, men majestetisk utsikt og man føler virkelig man er langt borte. Vegen ble vel bygget i forbindelse med vannkraftutbygginga tror jeg. Er også noen mindre veger oppe på fjellet der man kan utforske enten til fots, med bil eller sykkel, men i relarivt grei kvalitet for at kraftselskapene skal komme seg rundt til vanninntak og demninger.
Eller så har jo også DNT mange andre spektakulære hytter langs vegen, og de fleste har jo også blitt vesentlig oppgradert de siste årene, og mange nye og
Supert tips om Nørdstedalsseter, dette skal jeg absolutt ta med meg til min egen solotur i sommer!

Last edited by Cecilie; 07-01-2022 at 14:19.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2022, 00:49   #47
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Du er litt sen Cecilie, booket selv mye i nov/des Helgene uansett sommerferie eller ei er ofte opptatt pga. bryllup, vi fikk f.eks. bo på Juvet Landskapshotell (8 rom) i Valldal søn-tirs tidlig okt, booket i august i fjor

Et annet tips er airbnb

Hotel Alexandra i Loen er magisk, kanon badeanlegg og Norges beste middagsbuffet. Spiste svært lite neste dag
Old 10-01-2022, 15:27   #48
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Du er litt sen Cecilie, booket selv mye i nov/des Helgene uansett sommerferie eller ei er ofte opptatt pga. bryllup, vi fikk f.eks. bo på Juvet Landskapshotell (8 rom) i Valldal søn-tirs tidlig okt, booket i august i fjor

Et annet tips er airbnb

Hotel Alexandra i Loen er magisk, kanon badeanlegg og Norges beste middagsbuffet. Spiste svært lite neste dag
Ser den, skulle nok vært litt tidligere ute med bookingfingeren. Men nå er i allefall 10 rom reservert på Hotel Union Geiranger. Gleder meg til et gjenbesøk der.

Posting Rules