![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Plutselig dukket de faktisk nokså sømløst opp. Så da er undringen besvart på beste måte
![]() |
#243 |
Newcomer
|
![]()
Hva skjer om følgende scenario?
1. Man bestiller en full flex, billett hos SAS med AmEx -SAS kort, dette skal gi 30 EB poeng pr. 100 kroner man bruker. I dette tenkte scenarioet la oss si at billetten koster 10 000,-. Dette skal da gi 300 EB poeng, pluss selvfølgelig de man får for selve turen. 2. Etter at pengene er belastet kortet (ikke bare reservert) kansellerer man billetten, og får full refusjon fra SAS, og pengene refunderes til samme kortet. Hva skjer da med EB poengene man fikk ved kjøp? Var ikke på flybilletter, men kjøpte en annen tjeneste, som hadde 14 dager testperiode. når jeg ikke var fornøyd, fikk jeg igjen alle pengene, men beholdt EB poengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg booket/kansellerte/booket om en SAS-billett med mitt Amex i fjor høst, og rakk å få utbetalt poengene før pengene var tilbake på kortet. Hadde opprinnelig booket tur/retur, men endte opp med å bare fly en veg, så jeg var derfor skylding en del poeng. Bruker heller ikke Amex-kortet så innmari mye, så det var vel først nå på nyåret jeg begynte å få poeng for bruk av det igjen, etter at jeg hadde "betalt ned" de poengene jeg fikk "for mye" i høst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Med Widerøe VISA ble ikke poeng for kansellert fullpris belastet (er ikke lenger kunde der, det kan ha endret seg).
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei! Hjelper min far med å oppnå gullkort hos SAS. Han har 28000 grunnpoeng idag, og ny opptjeningsperiode starter imorgen. Ett spørsmål:
Dersom jeg bestiller SAS AMEX Elite idag, er det realistisk at disse 20 000 grunnpoengene kan registreres slik at han oppnår gullkort i nåværende opptjeningsperiode? Last edited by Chris1; 29-02-2020 at 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Men mange har også fått poengene kun timer etter at søknaden ble innvilget. I følge min kontakt hos Amex var det et fåtall (så klart mange, men i forhold til søknader) som ikke fikk poengene med en gang. For min del tok det en mnd, men for en kompis tok det to timer. Prøv å søk, kommer de ikke inn innen i morgen er det jo bare å avbestille kortet om han ikke vil ha det Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Funker Apple Pay med SAS Amex Elite?
SEB Bank sitt SAS Mastercard støtter det fortsatt ikke (men støtter Garmin Pay...) og jeg kunne kanskje trengt grunnpoengene i år edit: Jepp ser ut til at det skal funke, selv om noen hadde problemer med at kontaktløs betaling ikke fungerte alle steder (vanlig Amex funket) Last edited by eisa01; 01-03-2020 at 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Har mottatt selvangivelsen, og så at det var ingen info fra AMEX der. Har heller ikke mottatt årsoppgaven min. Det finnes ingen info på websiden / appen. Ringte til de (de "ekte", ikke DNB), forklarte det hele, hørtes ut som det hele var ukjent for dem. Har noen andre opplevd lignende? Tenkte at dette var obligatorisk for dem å leverer, men er det kanskje Best Practice fra andre som gjør at jeg tenker slik. Hva sier loven? Ellers har dere tips på hvordan man kan føre båre renter og gjeld på selvangivelsen uten hjelp fra de. Utfordringen min er at min faktura perioden stemmer ikke med kalender mnd, så det er så og si umulig umulig å få beregnet dette, uten AMEX sin hjelp. På forhånd takk for hjelpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
American Express er strengt tatt ikke et kredittkort, derfor dukker ikke utestående beløp opp på sjølmeldinga. Sånn var det forøvrig også med Diners Club.
https://www.americanexpress.com/no/k...ittgrense.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Newcomer
|
![]()
Noen som har brukt amex på skeidars webløsning? Eller vet om det funker? Netbetalingsløsningen dems har instabank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hos Forbrukerrådet kan man finne følgende:
"Hvis du har betalt flyreisen med et kredittkort, kan du rette tilsvarende krav mot kredittyter som du kunne rettet mot flyselskapet". Jeg bestilte og betalte min reise med SAS-AmEx. Dette er et betalingskort, ikke et kredittkort. Gjelder da den info som jeg refererer til ovenfor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har fått forlenget status ifbm. med Corona, men vurderer om det er lurt å kvalifisere på "ordentlig" i perioden som går ut nå 30. september. I tilfelle det blir ny fornying som kun teller for de som hadde nådd det på vanlig måte i 2020 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk poengene rimelig fort, noen dager etter søknaden var sendt og før jeg fikk kortet. Ringte og fikk bekreftet at de skulle komme inn i september neste år også
Men, er det virkelig ingen måte å laste ned en transaksjonsoversikt? Må man be om en GDPR request over telefon? Hvem er det som ikke har en måte å sende skriftlige henvendelser på i dag? Hva gjør man om man skal reklamere på et kjøp og må sende dokumentasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det slutt paa 30 poeng per hundrelapp med Amex eurobonus classic for kjoep paa SAS' nettsider/app? Det har skjedd i det stille i saa fall. Jeg finner ingen informasjon i mine mailer eller paa nettsiden, men mitt siste kjoep gav kun 10 poeng per kr 100.
![]() |
#259 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Alle American Express kort blir nå kredittkort, altså ikke lenger faktureringskort, med kredittgrense og rente for utestående beløp etter første forfall. Dette p.g.a. en endring i Finansavtaleloven.
Redusert opptjening beholdes dog, blæ! Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 17-03-2022 at 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ordnet meg SAS Amex Classic card før jul og skulle få en voucher på 2000 kr nå i mai som en del av avtalen. Vel, jeg fikk en epost fra SAS med en link jeg skulle trykke på for å få tilgang til voucheren. Jeg trykket på linken og fikk bare "Can not find any vouchers". Prøvde å kontakte kortleverandøren, de henviste til SAS. Har fylt ut et skjema på SAS sine sider, men ingen respons. Noen som har vært borti det samme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Kan kort fra SpendOn brukes på sas.no? | sarpingen87 | Småprat | 5 | 30-12-2012 11:16 |
Nytt Visa kort og E-Tickets | Bll spotter | Flyforum | 20 | 07-03-2009 10:53 |